Met daarop een koffer met bloemetjes motief
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo’n cx zuipt met die kar er achter natuurlijk al als een malle. Zet je er nog zo’n debiel rek met koffer op dan zal het, los van het feit dat het er dan helemaal vw-achtig pauperig uitziet, nog eens 10-15% meer gaan verbruiken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7799
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En zo’n rek maakt echt veel herrie op tempo.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tempo? Je mag maar 90 met een vouwwagen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Tot je de zuidgrens over gaat.
Dan mag je gewoon 130.
Zo, even bij een maatje proefkamperen, dat ging prima!
Een buis bleek geknakt te zijn, dus daar moet een vervanger voor komen, verder vooral veel schoonmaakwerk. Opzetten is een eitje.
Uiteraard gaat er geen imperiaal op m’n wagen! Dat verbruik was wel te merken. Niet in de laatste plaats omdat de versnellingsbak icm iets meer last niet de optimale combi is. Overigens sleurt het ding prima 130 met de vouwwagen, wat fijn is Bij terugkomst stond de vouwwagen met 20 minuutjes weer op z’n plek in de hoek, dat gaat dus prima!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Zo’n cx zuipt met die kar er achter natuurlijk al als een malle. Zet je er nog zo’n debiel rek met koffer op dan zal het, los van het feit dat het er dan helemaal vw-achtig pauperig uitziet, nog eens 10-15% meer gaan verbruiken…
Uit ervaring…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wat een goed ding zeg!
Ja, de vouwwagen. Daar zijn we dus op vakantie mee geweest, 2,5 week door Frankrijk, België en Luxemburg. En die vakantie was echt meer dan prima! Wat het probleemloos? Nope..
Het was al een tijdje overal kneitergoed weer. Ook in Frankrijk, maar toch was er voor één dag slecht weer aangekondigd. In zo’n beetje half Frankrijk code geel: warm met kans op onweer. Nou ken ik die codes wel, onzin. En dus togen we met de combinatie naar de Vogezen. Ik wilde altijd al de Routes des Crêtes eens rijden.
We vertrokken op een donderdag richting Frankrijk en ik had de avond ervoor het weer nog gecontroleerd. Leek me prima op tijd. Toch eenmaal in de buurt van de Vogezen werd de lucht donkerder en donkerder. Nadat we wat laat gingen zoeken naar een camping, herinnerden we ons dat die gekke Fransen nog wel eens strikt waren: klokslag 19:00 is de receptie dicht en zoek het dan maar uit. Enfin, na een beetje bellen was een camping in de buurt zo aardig om nog effe open te blijven en rond 20:30 kwamen we aan. Eerste nacht ging prima!
Helaas, de volgende dag begon de stortregen en toen bleek hoe waterdicht onze vouwwagen was. Niet. Tuurlijk, een klein ‘spinnengaatje’ hier en daar, niets ernstigs. Maar het begon zowaar te miezeren in de vouwwagen. Na een paar heftige buien bleek dat ook aan de achterzijde wat water naar binnen was gekomen en, niet onbelangrijk, niet wegliep maar in de bak van de vouwwagen bleef staan. Wat later ontdekte ik super handige afwateringsgaatjes waar nog keurig een dopje inzat..
Na een nachtje in een huisje op diezelfde camping en de boel laten drogen vertrouwde ik volledig op de buienradar: 11:15 zou het gaan regenen. Derhalve dronken we onze koffie rustig op en zouden gaan inpakken. Precies zoals verwacht begon het om 10:50 weer te plenzen en hebben we halsoverkop de boel dichtgevouwen, zo droog mogelijk. Weg uit dit regen gebied, richting Troyes.
Nou, daar was het top weer! De camping was 100% Frans, ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijkertijd met ballen zien gooien op een camping. De combinatie leverde veel positief commentaar op, ook onderweg vééél duimpjes. Bij de lokale Decathlon een paar spuitbussen gekocht om de boel wat waterdicht te maken. Na een weekje in de zon zou ook daar het een nacht slecht weer worden en besloten we eerder door te trekken. Uiteindelijk zijn we naar camping Retro-Passion gegaan in de buurt van Vichy, wat om meerdere redenen een goede keuze bleek, maar daarover later meer. Ook daar een paar spatten gehad, maar naar verluidt had het die nacht alsnog weer gestormd in de buurt van Troyes.
Na Retro-Passion zijn we via de Belgische Ardennen (kent iemand de film ‘De helaasheid der Dingen’? Wat is België toch een droevig land) waar we noodgedwongen één nacht stonden doorgetrokken naar Luxemburg. Prima vakantie gehad!
En de vouwwagen zelf? Goed, waterdicht is ‘ie niet helemaal. En ook niet zo modern als een handige nieuwe vouwwagen. Maar wat een fijn ding! We gaan hem alsnog proberen te waterproofen, ik wil de keuken wat gaan aanpassen (accu erin, 12V aansluiting voor de koelkast, dat soort dingen) en dan hopelijk volgend jaar weer met dit topding op pad!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een te gekke trip man. Toppie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik kan me herinneren dat in mijn jeugd, toen jouw vouwwagen hypermodern was, mijn ouders hun vouwwagen en later de voortent door een bedrijf lieten behandelen.
Ik zou ‘ns bij een kampeertoko informeren. Want zo’n hele tent én goed én zelf doen is best een uitdaging.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Zijn wij soms broers? Uiterlijk zowat dezelfde wagen, en voorkeur om met een oude vouwwagen op reep te gaan… Wij hebben een paradiso, waar ook het doek al 40 jaar oud is. Bij een caravan/camper-speciaalzaak hebben we spullie gehaald om het doek waterdicht te krijgen. Dat heb je in 2 varianten; opbrengen op nat doek (dus als het kwaad al is geschied, dan wel aan het geschieden is) en opbrengen op droog doek. Wij hadden de eerste variant, en ik had er een vrij hard hoofd in. Toch werkt het wonderwel goed, al een paar jaar geen lekkages meer.
Ik weet niet wat voor merk het was, het zat in een vrij neutrale plastic fles (misschien zelfs eigen brouwsel). Misschien ook wel hetzelfde wat jij bij de decathlon had gekocht…
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat een leuk stuk heb je weer geschreven over je vakantie. Zie deze zin staan: “Uiteindelijk zijn we naar camping Retro-Passion gegaan in de buurt van Vichy, wat om meerdere redenen een goede keuze bleek, maar daarover later meer.” kom ik bij het einde van je vakantie verslag en niks meer hierover, mooie cliffhanger voor een volgend verslag :p
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig Niels!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
O god, de Helaasheid der Dingen…
Gave combinatie hoor, briljante gordijnen ook. Nou nog een hangsnor en het is af.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”