


















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ga in augustus naar italy met de xsara picasso, dus veel de airco aan,
Omdat de multiriem er nu 5 jaar en. 50000km op zit, laat ikhem preventief vervangen, maar de garage rekent 130,- incl btw, zonder de loop en drukwiel te vervangen, Is dit een beetje normale prijs, is overigens een universieele garage,



















Totaal aantal Berichten: 1812
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Zo wat een bedrag zeg, ik heb toen een Bosch riem gekocht die was 20 euro, ik heb hem wel zelf gemonteerd.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vorige week nog bij de C3 Picasso gedaan, een SKF-riem van nog geen € 10 en minder dan een uur werk, omdat het rechter voorwiel eraf en het binnenscherm eruit moet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Tja, die garage rekent driftig door… Als je handig bent, doe je het zelf. Makkelijk klusje. Er staan genoeg filmpjes op youtube.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
mannen bedankt, ik ga het inderdaad maar zelf doen, immers moeten de spanrol en looprol ook worden vervangen, ik zit dan op 290euro bij de dealer, en 250euro bij universieele garage,
een setje op een onderdelensite kost nog geen 80euro,
voor heen deed ik altijd alles zelf aan de auto, maar was huiverig voor deze riem. maar na een paar filmpjes te hebben gezien, is het eigenlijk simpel, en hou ik zo simpel 170 euro over, kan ik mooi met de vrouw gaan eten in italy,
ja ik weet het wordt oud en angstig, maar nog maals bedankt
beremans schreef:...maar was huiverig voor deze riem.
waarom ben je huiverig voor deze riem? als je de DISTRIBUTIEriem gaat doen, kan ik me voorstellen dat je één druppel zweet verliest, maar de MULTIriem is helemaal niet kritiek, temeer je spanrol zelfspannend is. let op dat de groeven van de riem goed op de wielen vallen.
weet je hoe je de klus moet uitvoeren?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Roger bedankt voor de feedback, ja zoals ik zag wiel, wielkuip eraf, met sleutel 13 de spanner ontspannen, en borgen met pin, riem eraf, en dan bouten verwijderen, van de spanner en druk/omkeerrol, heb jij meschien de aantrekkoppel voor de bouten om weer vast te zetten?



















Totaal aantal Berichten: 1812
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik kan het document ervoor je bij zoeken in de CitoDocs, als je dat wil stuur even je email en je vin-nummer per PM dan zal ik ze je opsturen als pdf via de mail.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Als je een brug hebt, hoeft die wielkuip er niet af. Dan kun je er onder/bovenlangs prima bij. Heb je geen brug, dan is het wel beter om die wielkuip eraf te halen. Het kán een beetje ‘n toer zijn om die nieuwe riem erop te vrutten. De nieuwe is iets korter dan de oude… Bekijk goed wat de juiste loop is zodat je ‘m er op identieke wijze terug opzet. Volgens mij heb je het juiste fimpje bekeken. Sorry, ik kan je niet aan de aanhaalmomenten helpen.
hoe dan ook: SUCCES!
edit: voor je de motor start, effe de handel met de hand een slag draaien zodat je zeker weet dat het goed loopt.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1812
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Het document “verwijderen- aanbrengen aandrijfriem” is naar je onderweg per mail.
Succes met de klus.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Thans, hij is binnen, klaar en duidelijke beschrijving, dus top,
@Rene Hoekstra. Gouwe Gozert ben jij.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto



















Totaal aantal Berichten: 1812
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
bedankt @GrandPicasso
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Voor degenen die aantrekkoppels willen weten:
Er circuleert een fraaie PDF op internet.
http://www.technicon.nl/uploads/downloads/Aanhaalmomenten_voor_schroefverbindingen.pdf
De meeste bouten in de motorruimte van M8 - M10 hebben een sterkte van 8.8.
Wielbouten en bijvoorbeeld de bouten waarmee een trekkogel aan het trekhaakframe bevestigd is maar ook de bouten van draagarmen zijn veelal van sterkte 10.9 tot 12.9.
Die waarden zijn meestal aangegeven op de kop van de bout