Bofkont. Vraag is dan alleen hoe lang het duurt voor de andere drie de geest geven.
Ik heb toen laten ombouwen naar Eurogas. Maar ik had ook de verdamper gaar.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De betreffende injector is al eerder iemand bij geweest getuige het afwijkende soort slangklemmetje op de brandstofslang, dus dan is het heen gaan van die injector geen betrouwbare indicatie meer voor de rest. Maar het zou best kunnen dat er nog meer stuk gaan op den duur. En dan kan het gas er gewoon af, want I rijdt inmiddels de kilometers er niet meer voor. Uiteraard. Want zo gaat dat als je je vervoer bewust afstemt op je omstandigheden…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een gebruikte auto op G3 laten rijden is vaak al bij 4000/5000 km per jaar goedkoper dan benzine. Vergis je niet, het prijsverschil per liter is soms 1 euro of meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ga het meemaken…
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ook. Tot op heden zoop die Berlingo namelijk nogal op gas (rond de 1:9,5) terwijl op benzine 1:13,5 á 14 wel te halen was. Maar goed, er was dan ook iets mis met het LPG-systeem. Mogelijk gaat dat nu beter en dan komt de rekensom ook weer prima uit. Volgens zeggen hoort die Berlingo bij de manier waarop I er nu mee rijdt (veel 80/100 wegen) rond de 1:12 op gas te kunnen scoren.
Hoe lang het systeem het deze keer houdt zullen we ook wel beleven, maar als ik er, de volgende keer dat er een injector afzwaait, voor hetzelfde geld als nu weer een gereviseerde in druk maak ik me daar totaal geen zorgen om.
En dan als laatste is een Bertje uit 2008 een hele verbetering ten opzichte van een Peugeot 205 uit 1997, dus ergens is het sowieso ook allemaal half zo interessant.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ging ook van 1 op 8 naar 1 op 10 na de ombouw van de gasinstallatie.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Op naar het volgende mankement. Het lijkt wel een Citroën…
Deze keer: de voetenruimte aan de bestuurderskant drijft. Vooralsnog een beetje een vreemd geval: de vloer is zeiknat van regenwater (in ieder geval geen koelvloeistof), maar hoger dan dat is alles wat ik zo snel zonder van alles te demonteren kan zien mooi droog. Kachelbuizen droog, paravaan droog & schoon, schutbord en doorvoeren droog, middentunnel en dorpels droog, de bodem onderlangs droog, dak droog (hooguit wat condens maar dat is niet ongewoon onder een stalen dak) en de vloer is doorweekt genoeg om straks alleen daar al twee dagen met de verfföhn aan te kunnen spenderen. Ik houd de optie open om de hele vloerbedekking er dan maar uit te trekken en desnoods te vervangen, want de isolatie die er onder zit kan heel veel water opnemen en die is nu verzadigd.
Het zal mij benieuwen waar dat orgel nou dan water maakt. ‘t Is verdorie net de Titanic
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
En het heeft niet de zoete geur van koelvloeistof?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee. Het is ook niet vettig of zoet, bitter of wat dan ook. Het is gewoon dom (regen)water. Dat wordt denk ik aan de slag met oefening ‘Tuinslang’ en dan ‘s kijken waar er water naar binnen komt. Ik vind het vreemd dat ik nergens kan zien dat er water af loopt; alleen de vloer, zo vanaf ter hoogte van de pedalen tot aan de voorkant van de bestuurdersstoel, is kletsnat.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1378
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Domme vraag:is ie niet afgevuld met gemeentepils ipv koelvloeistof en dus wel lekkend kwa kachel?
Niet stiekem een airco met verstopte afvoer?
(sorry, te lam om terug te zoeken of dat er op zit)
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat zou best kunnen op zich. Maar je zou toch verwachten dat je het ergens langs ziet komen. Afijn. Meer studie met de tuinslang is nodig.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Tuinslangen waren niet meer nodig: het regende voldoende. Naar aanleiding van de resultaten vind ik de gedachte dat de airco z’n condens verkeerd loost er één om toch nog eens verder te bestuderen. Weet iemand waar ik die afvoer kan vinden ergens achter de middenconsole?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Komt gewoon langs je deurrubbers binnen, staat al zoveel over geschreven.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja maar dan moet je dat op een gegeven moment toch kunnen zien als die auto wordt afgehoosd? Of dat je zelf onder het rijden in de regen ook nat wordt? Er staat in de loop van een paar dagen zomaar een emmer vol water in de voetenbak. En dan heeft deze auto het hulpgootje bovenaan de portieren gewoon standaard.
Ik bedoel, het kan best wel zijn dat het via de deurrubbers binnenkomt, maar het is er niet aan te zien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!