Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gekke is dat het zelfde ding, in het zelfde doosje, bij alle online M-B onderdelenboeren duurder is. Van 150 tot 200 euro…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik moest een keer een spoorstang van een M-B vervangen (30 jaar geleden). Tot mijn verbazing was de dealer goedkoper dan allerlei onderdelenzaken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb hier nog de boekhouding van 1978, toen ik samen met een buurman wat met auto’s handelde. We ruilden een 280 S in die nogal rookte, dus die ging uit elkaar voor nieuwe zuigerveren en meteen de hoofd en drijfstanglagerschalen.
Zuigerveren waren fl 354.-
Hoofdlagerschalen ” 192.-
Drijstangschalen ” 177.65
En dus ex omzetbelasting van 18%.
Nielsje schreef:Da’s niet gratis, en ook niet echt duur..
...maar zó snel alles, hoe fijn!
Ik vind het anders pure oplichterij. Het spul geeft na een halve eeuw al de geest en niks geen coulanceregeling. Je kan 134 pleuries aftiken en dan moet je nog blij zijn dat je er een dag op moet wachten.
Wacht even! Ik ben gewoon aan het raaskallen.
Prachtig toch dat voor een acceptabele prijs onderdelen 50 jaar na dato nog via de dealer te krijgen zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De receptionist maakte nog de gevatte opmerking die ie het wel wilde proberen onder coulance als ik kon aantonen dat-ie 54 jaar op tijd z’n beurtjes bij de dealer had gehad
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman schreef:Het gekke is dat het zelfde ding, in het zelfde doosje, bij alle online M-B onderdelenboeren duurder is. Van 150 tot 200 euro…
Voor mijn ‘71er /8 heb ik er destijds, we schrijven 2008, €206,- incl. BTW & excl. montage voor betaald bij de M-B dealer. Levertijd 48 uur. Kortom, ze worden er steeds sneller en goedkoper mee
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ja nogal wiedes. In 2008 was er veel meer vraag naar….......
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanmiddag ff terug naar de dealert want jawel, de nieuwe vlotter was aangekomen. Na het werk gelijk ff aan de slag dus. Zo zag dat ouwe ding er uit:
en de nieuwe:
montage was 5 minuten werk, wel moest ik het armpje iets bijbuigen: deze nieuwe vlotter is eigenlijk voor de grotere 65 liter tank van de w111 220. Ik heb een vroege w110 en daar zit een 52 liter tank onder.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die vakantie nadert nu echt, dus moest ik afgelopen weekend nog ff wat laatste dingetjes doen. De voorremmen nog ff nagelopen: blokjes er even uit, alles netjes schoongemaakt, vers kopervet op de glijvlakken en de boel weer in elkaar. Ook de voorwiellagertjes gecheckt en de toestand van de banden, fusees, veren en rubbers gecontroleerd. Alles in orde. Zou goed moeten gaan dus. Het is al ff geleden dat ik met een ouwe bak én het gezin op vakantie ging dus liever het zekere voor het onzekere nemen hé.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op vakantie met je ouwe benz…
Vlak voor de échte warmte begon deze zomer kocht ik een w110 190c “heckflosse”. Dat was geen vooropgezet plan maar kwam zo uit. Een fijne, degelijke en vooral ruime auto. Ideaal voor de vakantie. Mijn vrouw dacht daar een beetje anders over maar na een avondje discussie kwam er een plan: met z’n alleen heen in de heckflosse, vrouw en dochter terug met de trein en ik met auto en hond. Also.
De weken voor de vakantie heb ik gebruikt om de auto klaar te maken voor de grote reis. Nieuwe motorsteunen, een compleet nieuwe uitlaat, nieuwe koppeling, alle remmen gecontroleerd, wiellagers nagelopen, benzineslangen vernieuwd enz enz. Daarnaast heb ik een verzameling met reserveonderdelen voor onderweg aangelegd. Je weet maar nooit toch?
Medio augustus vertrokken wij midden in de week. Twee volwassenen, een kind én een hond plus de vakantiebagage. De lading goed verdeeld over de auto, zodat ie niet te veel met z’n kont ging hangen en op weg richting Oostenrijk. De eerste dag over een zeer drukke autobahn tot Neurenberg, een uur of 8 sturen wat vooral kwam door enorme drukte. De auto hield zich echter prima! Geen gedoe, gewoon lekker rijden met zo’n 120 km/h. En op 102 octaan van Aral liep de motor ook fijn, al merkte ik wel dat de auto door de vorige baas erg rustig bereden was. Het voelde wat lui aan allemaal.
De volgende dag door naar het mooie Oostenrijk. Hier moesten de eerste bergpassen bedwongen worden. Dat ging, mede door de erg korte achterasoverbrenging, erg goed. De heckflosse heeft maar 80 pk maar gaat toch best vlot de heuvel op.
Wij hadden de eerste week een leuk chalet gehuurd in Steiermark en om daar te komen heb ik gelijk een mooi stuk binnendoor gepakt. Oostenrijk is prachtig en de heckflosse is een superleuke auto in de bergen. Je kunt hem mooi dynamisch sturen en hij laat zich prettig door bochten sleuren.
Tijdens onze week in Steiermark kwam ik in Oberwolz een prachtig ouderwets tankstation tegen, daar ben ik natuurlijk gaan tanken en een foto gaan maken:
Na een tripje naar Judenburg merkte ik echter dat de auto niet helemaal lekker meer liep. Een korte inspectie wees uit dat de carburateur los was gaan zitten….
Snel opgelost met sleutel 12.. altijd fijn om spullen bij je te hebben he. Hierna liep de auto weer prima. De rest van de week in Steiermark hebben we dan ook geen gedoe meer gehad, op een fikse regenbui na die helaas zorgde voor een vervelende vlek in de lak van het dak. De auto stond onder een boom.. Nog wat pics uit Steiermark:
Goed. Vervolgens zijn we doorgereden, naar het zuiden. Daar hadden we zo’n beetje tegen de Italiaanse grens bij het plaatste Hermagor in de buurt ook weer een chalet gehuurd. De reis hierheen was helemaal prachtig, je moet dan over diverse passen namelijk. Het ging prima, tot de heckflosse vreselijk naar benzine ging meuren. Na een paar honderd meter kon ik stoppen en ja hoor: lekkage bij de carburateur. De banjobout van de retourleiding op het carburateurdeksel was losgelopen… gelukkig eenvoudig op te lossen. De boel vastzetten en borgen met een stukkie ijzerdraad.
Na dit gedoetje door naar ons chalet en de rest van de week lekker wezen touren. Nog wel even alle carburateurpakkingen vervangen, ik had ze toch meegenomen.
Het vervangen kon geen kwaad…
Hier nog wat foto’s uit het mooie Karinthië:
Ook nog even naar Italia gereden, maar daar weer snel weggegaan. Niet mijn land zeg maar
Na een week in Karinthië terug naar Salzburg en mijn vrouw en dochter op de trein gezet. Hierna begon namelijk het tweede deel van mijn vakantie: samen met een vriend nog even drie dagen roadtrip door de alpen en het zwarte woud… wordt vervolgd!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Geweldig!!!
Er is toch niks mooiers dan met een oud lijk door het buitenland te tuffen!
Zo veel toffer dan een modern hok.
Chapeau!
Nounou, een oud lijk zou ik het niet durven noemen. Het is een heel nette klassieke automobiel.
En de meeste moderne auto’s rijden prima.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een mooi en goed oud hok, lijk, klassieker: wat je maar wil. Moderne auto’s, zoals bv m’n subaru, rijden lekker. Maar leuk? Neah… de heckflosse is wat dat betreft veel leuker. Een DS of SM is ook leuk. Sterker nog, een eend is in de Alpen leuk. Als het maar blijft functioneren. De laatste keer dat ik met een klassieker op vakantie ging was 8 jaar geleden: onze huwelijksreis per SM naar zuid-frankrijk. Was erg leuk maar toch had ik toen meer angst voor lastig te verhelpen pech dan nu.
Nog even wat cijfers: gemiddeld brandstofverbruik vanaf huis tot aan het station van Salzburg 15 dagen later: 1 op 10. Olieverbruik over 3000 km: 0,4 liter. Koelvloeistof: 0. Ruitensproeiervloeistof: 1 liter. That’s it.
Waarom “tot aan het station van Salzburg 15 dagen later? Omdat dáár het tweede deel van mijn vakantie begon, een epische roadtrip samen met medeforummer 2d. Het verslag daarvan, met foto’s, volgt. Later.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tijdens de vakantie werd ik niet alleen geconfronteerd met een lullige benzinelekkage, ook begon de motor als ie warm was stationair wat onregelmatig te lopen. Omdat de carburateur al los had gezeten vermoedde ik ook al een lekke pakking dus heb ik besloten om daar maar even wat aan te doen. Dat bleek geen overbodige luxe, wat ik aantrof was best wel een bende… één of andere beunhaas had namelijk zelf de pakkingen gemaakt. En dat was niet helemaal goed gelukt zeg maar…
De flow van het bandstofmengsel was hierdoor sub-optimaal…
Ik heb dus maar een setje nieuwe pakkingen gehaald bij de M-B dealer. Die zitten er nu onder en de boel loopt al weer een heel stuk beter
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Waterman wat een leuk geschreven stuk weer! Je begon het vakantie verslag met stevig overleg met vrouw lief, wat was haar ervaring om met de benz op vakantie te gaan, heeft die het ook leuk gevonden? Mag je volgende vakantie weer met de benz of wordt het dan toch het moderne hok?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973