Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ziet er weer strak uit Yuri
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
wordt weer een topperrrr, ik ben benieuwd naar je vakantie avonturen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het nieuwe pijpje heeft de auto weer iets stiller gemaakt. Toch zit er dus nog steeds een dreun in rond de 100/120. Dat MOET er uit natuurlijk dus toog ik gisteren naar den officiële Mercedes-Benz Classic Partner Niederlassung in mijn regio. Daar de wagen even laten onderzoeken. Probleem is 99% zeker te wijten aan twee (nieuwe) imitatie motorsteunen waarvan de rubbersamenstelling foutief is. Een bekend probleem bij producten van Meyle volgens de chef daar. De oplossing ligt dan dus in montage van 2 nieuwe originele motorsteunen. Die zijn natuurlijk leverbaar en kosten ongeveer 190 euro per stuk, tegen 5 tientjes per stuk voor die smerige imitatietroep van Meyle. Hoe dan ook, men stelde voor even in overweging te nemen nieuwe steunen te monteren en gaf de tip mee om met het origineel nummer op zak toch vooral eens te kijken of er ergens nog een setje new old stock steunen online te vinden was. Dat noem ik nog eens meedenken!
‘s avonds dus een beetje zitten ebayen. Na een uurtje zoeken niets gevonden. Jammer. Tot ik rond 22.00u opnieuw een rondje deed… en ja hoor: twee nieuwe originele M-B steunen kunnen scoren. Voor 1/3 van de prijs van MB.
Ze zijn inmiddels onderweg
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Schraper!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Steuntrekker bedoel je!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is dat een stukje speciaal gereedschap van MB?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
2d schreef:Steuntrekker bedoel je!
Haha Moet jij zeggen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
niets aan het handje jongens, de beun heeft toch de moeite moeten nemen om het opt net te vinden, das ook buffelen en geduld hebben om die korting bijeen te schrapen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mooie auto. Heb je al een hoed ? “Vroeger” reed je in zo’n auto met een hoed op
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren zijn de NOS motorsteunen binnengekomen. Natuurlijk heb ik ze gelijk in de auto gezet, 2 stuks is ongeveer 40 minuten werk. Het verschil is enorm, ik heb nu een auto waar ik zonder gedreun, gerammel en getril 140 mee kan rijden.
Natuurlijk heb ik voor ik de steunen verving een vergelijk gedaan. Die steunen van meyle, imitatie die nog niet zo lang geleden in de auto gezet waren, zijn inderdaad veels te hard. Er zit veel minder flex in dan in de originele steunen.
de nieuwe, oude stock, motorsteunen.
De imitatiesteunen van meyle:
Even wat onderdelen overzetten:
en klaar om te plaatsen:
Het verschil tussen de steunen:
https://www.youtube.com/watch?v=NZpeOm7A-R4
https://www.youtube.com/watch?v=2jIf3iX1xSk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
zou zoiets niet ook in de ds passen ? die imitatie steunen zijn echt hopeloos
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geef mij de maten eens van een ds steun?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ga er morgen een meten. Maar ik denk eigenlijk dat er iets van een verloop-onderdeel moet worden gecreëerd. That said, als het dan voor 2 meier per kant eindelijk ‘voorgoed’ klaar is, heb ik ze er binnenkort in: dat kun je nu makkelijk per jaar aan motorsteunen opstoken Ik had laatst ook al eens naar de motorsteunen van een W212 gekeken met zoiets van ‘dat moet toch op een of andere manier in een DS kunnen werken’. Maar daar zou ik dan ook eigenlijk eerst maten van moeten kunnen nemen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu de motorsteunen aan de voorzijde vervangen zijn is het al een stuk rustiger in de auto. Ik heb de achterste steun ook nog ergens NOS gevonden en die is ook onderweg. Dat zal nog wel wat schelen.
Tweede deel van het plan is ook in uitvoering: isolatie van motorkap, schutbord en cabinevloer. Dat is toch best wel een pestwerk Om te beginnen heb ik zo’n beetje het hele interieur uit de auto moeten halen. Isolatiemateriaal heb ik gekocht bij de Akoestiekwinkel.nl en bestaat uit een set “vibraflex” ontdreunplaten voor schutbord, vloer en dorpels. Verder nog een set ontdreuningsplaatjes van een wat lichtere soort. En een dikke vloermat van zwaar materiaal. De vloeren worden voorzien van die mat en daar overheen het originele spul, dan ziet het er nog een beetje authentiek uit. Het oog wil ook wat he..
Wordt vervolgd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste