29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Heckflosse: onderhoud!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10303
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2020 10:41 AM
  [ # 421 ]

Mooi gedaan! Nu kun je met een gerust hart naar de Noordkaap.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2020 10:55 AM
  [ # 422 ]

Wat moet ik in vredesnaam op de noordkaap Jan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10303
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2020 11:22 AM
  [ # 423 ]

Testen of er ook genoeg stroom is voor 24 uur per dag donker…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 oktober 2020 03:58 PM
  [ # 424 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 24 oktober 2020 05:17 PM
  [ # 425 ]

En testen dat de slangklem vorstbestendig vast zit Wink

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2020 07:20 PM
  [ # 426 ]

Ik zal al heel blij zijn als we in maart ‘21 naar Chamrousse mogen voor de Alpine Classique

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 oktober 2020 08:17 PM
  [ # 427 ]

Voorzover mij bekend zijn er ook wisselstroomdynamo’s met het uiterlijk van de gelijkstroomdynamo.
Is verder niet belangrijk hoor, maar sommigen vinden dat wel heel belangrijk en die noemen we extremisten. nonsense

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2020 09:06 AM
  [ # 428 ]

Klopt Han, die kost 700 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 oktober 2020 08:05 PM
  [ # 429 ]

Dus: geen 700 euro kostende-als-een-gelijkstroomdynamo-uitziende-wisselstroomdynamo, maar gewoon een nieuwe bosch van anderhalve meijer, een steun van een tientje, een langere snaar uit het eigen magazijn en een waterslang van een w115 200. Dat was alles wat ik nodig had om naar wisselstroom te komen. En wat krimpkous en soldeerwerk Smile

Het zit er in, maar ik moet echt eerst een nieuwe accu regelen. Online te vinden voor 7 tientjes incl verzenden. Ik weet bijna zeker dat Brezan meer gaat vragen maar dat hoor ik morgen ochtend wel ff Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10303
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 oktober 2020 11:18 AM
  [ # 430 ]

Dat ziet er weer netjes uit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2020 11:36 AM
  [ # 431 ]

Gisteren heb ik nog even een Varta D47 “blue dynamic” 60ah accu gescoord. Bij een toko die “accu deal” heet. Een online zaak met 3 afhaallocaties waaronder een in 020. Dat was idd een goeie deal: 67 euro. Accu gemonteerd, daarna een boel gezeik met het goed ontluchten van het koelsysteem gehad (hoe moeilijk kan het zijn, een open systeem..) en daarna starten. Helemaal prima, lampje gelijk uit en het laad een stabiele 13,8 volt. Ik ga nog even overleggen met de leverancier van de dynamo of hij ook nog een regelaartje heeft wat tot 14,4 volt kan laden, maar voor nu is het een grote verbetering vooral omdat er nu al vanaf 900 toeren geladen wordt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2020 12:36 PM
  [ # 432 ]

Een paar weken geleden vond ik op ebay.de een paar vintage dakdragers voor m’n ’64 mercedes. De duitse verkoper wilde wel naar NL verzenden en voor nog geen 40 euro had ik m’n dragers in huis. Helemaal van aluminium gemaakt, van het Franse merk Supless “Fix-o-toit”. In de jaren ’60 waren dat soort amerikaanse termen kennelijk ook in Frankrijk populair..

Probleem was alleen dat deze dragers net niet helemaal lekker op het dak pasten. Zo’n heckflosse uit de jaren ’60 is namelijk nogal breed. 1 drager paste, de andere had kortere montagepootjes en was daardoor te smal.

Ik heb besloten om die drager dan maar aan te passen en de montagepootjes te verlengen. Dat was wel even wat werk maar eigenlijk ook weer niet.

Eerst demontage van de poot:

Dan een stuk aluminiumstrip van 25x6mm gehaald en gebogen:

Daarna gaten boren voor de montage op de drager zodat ik daarna de lengte van de poot kon bepalen:


Hierna de langere poot op de drager gezet om de maat te bepalen:

En daarna de boel afgetekend en de strip op maat gaan maken en gaan afwerken:


Hierna de bestaande poot uit elkaar gaan halen. Deze zat geklonken met aluminium klinknageltjes



Toen kon de poot met de langere strip in elkaar worden gezet:

Links een originele poot en rechts de door mij verlengde:

Hierna de beide dragers uit elkaar gehaald en alles eens lekker gepoetst en schoongemaakt:

En na het monteren en een kleine aanpassing op de klemstukken is dit het resultaat:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 november 2020 01:05 PM
  [ # 433 ]

Nu nog een snoertje door de koker van de voorste drager en dan kan dat beruchte gele lichtbakje er ook zo op een periode-correcte manier op Mr. Green

Mooi werk! Het is sowieso erg leuk om te zien hoe je op een gegeven moment alles helemaal tijdscorrect geregeld hebt aan en bij die auto Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2020 01:07 PM
  [ # 434 ]

Voor het taxibordje heb ik een andere drager geregeld Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2020 08:15 AM
  [ # 435 ]
waterman schreef:

Ik ga nog even overleggen met de leverancier van de dynamo of hij ook nog een regelaartje heeft wat tot 14,4 volt kan laden, maar voor nu is het een grote verbetering vooral omdat er nu al vanaf 900 toeren geladen wordt.

Dat dynamootje is toch niet helemaal in orde, volgens de leverancier moet ie echt 14,4 volt laden. Ik ga maar even met de wagen naar die mannen toe en dan gaan we samen een meting doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook