Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hahaha, nou Han het was wel ietsie meer. Maar GW wilde graag weten wat “oud papier” inhield….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je snapt dat het een grapje was, hoewel ik voor 155 euro wel een koppelingsetje kan kopen en nog geld overhoud, maar dat is namaakmeuk en dat wil ik niet gratis hebben.
GW-tje schreef:Ik vind dat op zich wel een goed idee, om naar GJO te gaan. Ik moet nog een bak uitwisselen van de Retro Peugeot 309. Ik doe dan ook gelijk een verse koppeling met drukgroep en de hele rataplan.
Doos koekjes is niet zo’n probleem, maar die papieren…....welke papieren, Yuri?
Bij de 309 hang je toch de motor even in een takel, plaats zat daar.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een bakwissel van een 309 heb ik op m’n oprit gedaan en was vijf uur werk. Dat was nog wel bij het model van de eerste serie met de 1300 motor die nog van Talbot/simca kwam.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik had er gewoon houten balk overgelegd van links naar rechts, met spanbanden net genoeg omhoog getrokken om de bak even weg te halen. Maar daar ben ik dan ook rigger-monteur voor.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DS23IE pallas schreef:Ford 12M had ook een prise-as die er uit kon om de koppelings plaat te wisselen zonder de bak eraf te halen.
Ook dee traction 15 had dat al.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
We gaan met de heckflosse op vakantie, de Oostenrijkse Alpen in. De hele auto moet natuurlijk grondig worden nagezien voor zo’n reis. We gaan toch zeker 3500 km rijden. Gisteren de auto in de garage op pootjes gezet en als eerste de achterste motor(bak)steun juist afgesteld, dat was nog niet gedaan namelijk.
Verder gaan de wieltjes er nog even af, worden de wiellagers voor nog even afgesteld en gaan de achterremmen nog even open voor een schoonmaak en afstelsessie. Lekker gesleuteld gisteren, morgen weer verder.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanavond kon ik het niet laten om nog ff de garage in te duiken. De achterremmen moesten open ter controle. Dat was een mazzeltje: alles is nieuw. De boel even schoongemaakt met een beetje remmenreiniger en klaar weer. Handrem nog ff een tandje afstellen en ook dat klusje kan worden afgestreept op het lijstje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goed bezig beuntje, zo ken de fam idd veilig de alpen in.
Wel een goede antidiefstal methode om de benz op pootjes te zetten.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Weegt je Heckflosse zo weinig dat je daarmee veilig de bergen in wilt?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is te merken dat er geen autotechnische opleiding werd genoten door de edele EW… had hij die gehad dan had hij gezien dat het niet alleen om de diameter van de trommel gaat maar ook over de breedte van de remvoering. En laat die nou 2x zo breed zijn als bij de in deze veerbollenkerk zo geliefde DS. Ergo: het remoppervlak is van dien aard dat zo’n auto remt als een tijger.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja, ik weet vooral dat de inzichten in die tijd over remmen anders zijn dan die van tegenwoordig…
Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat schijfremmen beter zijn dan trommelremmen, maar ze zijn vooral eenvoudiger.
Inderdaad is de achterste trommelrem van een DS een simpel ding, maar de DS heeft 2/3 van het gewicht op de voorwielen en het is geen sportwagen.
Maar bekijk maar eens de trommels op de oude racers, enorme grote diameters en twee voorlopende schoenen of zelfs vier voorlopende schoenen.
Het voordeel van een goed ontworpen trommel is dat hij zichzelf bekrachtigt, de voorlopende remschoenen zetten zichzelf klem.
Die trommeltjes op de Heckflosse zullen hun werk meer dan prima doen, niks mis mee.
Ik kan bevestigen dat goed afgestelde trommelremmen uitstekend werken.
Op m’n Cadillac heb ik 12” trommels met koelvinnen en i.c.m. remschoenen die op een vrachtwagen niet zouden misstaan remt dat als een tierelier. Uiteraard wel “power brakes”. Die 2.5 ton staat echt heel snel en in een keurige rechte lijn stil.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog ff een filmpje van de heckflosse met verse koppeling, de juiste motorsteunen en een compleet isolatiepakketje:
En gisteren nog even een leuk rondje gemaakt om wat af te koelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste