Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Vier zitter zit iets ruimer je stoel kan verder naar achter.
En het went hoor ben 1.91 en rij al 25 jaar met meharis en veel km.
Ben benieuwd naar fotos!
Ruitenwisser vermoedelijk knopje. Maar let goed op dat ie niet uit fikt.
Ruitenwisser motor erg lastigvte verwijden.
Moet dash er af. Je weet nooit of dat gaat. Ook met nieuw sub.
Als het te doen is. 4 zitter kuip erin. Plstic plakken. Hele ding spuiten in orginele kleur.
Heb je wel iets bijzonders.
Uitlaat bij twijfel alles nieuw eronder, tientjes werk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ah zie twee fotos. Zeldzaam orgineel. Zelfs zwarte spiegels nog erop.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ja, erg origineel wat meteen het probleem is. Hoe meer ik vervang en helemaal in orde maak, hoe minder origineel de Mehari wordt. Valt me op dat veel kapdelen en bevestigingsmateriaal van Cassis op het origineel lijkt maar toch behoorlijk anders is.
De uitlaat is vervangen maar gewoon niet helemaal goed/ zuiver geplaatst. Demonteren en opnieuw beginnen.
De auto heeft volgens mij heel lang stilgestaan. Alles plakt een beetje. Zelfs stokken vd kap etc haakten behoorlijk doordat het krukdroge metalen delen zien die niet lekker in of uit elkaar schuiven. Geen roest - helemaal niets. Denk dat dit ook het probleem is bij ruitenwissermotor. Moet weer even op gang gebracht worden. We zien het wel.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Matthijs164 schreef:Ja, erg origineel wat meteen het probleem is. Hoe meer ik vervang en helemaal in orde maak, hoe minder origineel de Mehari wordt…
Dat is een herkenbaar probleem. Tot voor kort had ik dat probleem ook: ik had een mercedes 280se uit 1974 met nog geen 40.000 km op de teller, in compleet originele nieuwstaat. Alles wat ik hier aan deed moest dus 100% conform origineel, met name omdat imitatie onderdelen de waarde nogal kunnen beïnvloeden. Dat geldt ook voor jouw mehari. Een originele auto verdient originele onderdelen en materialen.
In het geval van jouw Mehari betekent dat naar mijn idee dat je zoveel mogelijk op zoek moet gaan naar originele, nieuwe, onderdelen. New old stock dus. Gelukkig zijn er vele liefhebbers en specialisten die toch nog wel e.e.a. op de plank hebben liggen, maar het zoeken kost vaak veel tijd. Ik heb gemerkt dat eBay, Marktplaats en Leboncoin.fr je beste vrienden kunnen worden
Veel plezier met je toffe aankoop!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op fotos ziet plastic er goed uit. Kleine scheuren goed te plakken.
Cassis azur dak kun je gelijk mee naar zeilmaker. Past voor geen kant.
Orginele plastic plakken en overspuiten. Is ie weer mooi en orgineel
Nieuw plastic past echt minder en is veel dunner.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Mehari doet het goed - sta ervan te kijken hoe vlot hij mee komt met het verkeer. Zelfs de 20% helling op de foto gaat probleemloos in de 2e versnelling. Met de boodschappen/ familiebak (C4 Grand Picasso, 1.6vti, 2009) moet ik terug naar de 1e versnelling! Die haal ik in met de Mehari denk ik
Probleem met de ruitensproeier is terug te voeren op de dompelpomp in het tankje. Niet te vinden natuurlijk via de eenvoudige kanalen - voor tips houd ik me aanbevolen!
Problemen met lampjes zijn inmiddels opgelost. Moet de koplampen nog even opnieuw afstellen - dan is dat ook ok. Controlelampje remvloeistof werkt ook weer - was een losse connector. Blijft het probleem met de ruitenwissermotor - bijna zeker de motor. Niet zo fijn dus. Denk dat als ik dat oplos, ik meteen de kuip vervang en daarna pas een afspraak maak met de TUV. Aanvraag Duits kenteken duurt dus nog even wat langer - so be it.
Groeten,
Matthijs
Goeie foto. Zonder meer een zeldzame vondst.
Mehari in orginele staat zeldzaam. En al helemaal echte azur.
Ben op vakantie. Anders zou ik het schema kunnen sturen.
Maar kan goed dat knopje van wisser stuk is.
Je kunt met schema even een tijdelijke aanlsuiting maken op motor.
Dan weet of motortje goed is. Laatste type wisser motor zelden stuk.
Als je onder dash grabbelt voel je wel conector.
Je kan kan kilomter teller eruit vissen. Kan je er makkelijk bij.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Bedankt voor de tip. Heb een schema gevonden in mijn boekenkast van zowel 2CV als ook Dyane - wie bewaard, die heeft wat. Zal eens een draad trekken van accu naar motor en kijken wat er gebeurd. Misschien heb ik geluk
Ja motor met de stekker met de vier connecties/ pennetjes is zelfde als laatste eenden.
De bedradading en de schakelaar is echt anders.
Oja pompje is zoeken. Der fransoze heeft het op de site staan. Nooit een besteld.
Ik heb er zelf meerdere. Op sloop in la france verzamled.
Ami8 en gs hebben ze ook namelijk
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Na wat kleine ritjes was het duidelijk dat de Mehari niet zonder meer een Duits kenteken zou gaan krijgen. De ruitenwissers werkten niet, de ruitensproeier deed niets en de uitlaat lekte op alle aansluitingen. En toch een geldige CT in Frankrijk - bijzonder…
Dus besloten de auto eerst maar uit elkaar te trekken voor de ombouw van 2 naar 4 zitplaatsen. Ik zou dan vanzelf bij de probleempunten komen om die op te lossen.
Dus eerst de auto uit elkaar:
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dat viel niet tegen - slechts 1 bout met geweld moeten verwijderen, de rest kwam netjes los. Het buizenframe verkeert in behoorlijk goede staat maar laat ik sowieso stralen en poedercoaten. Ik doe het liever meteen goed.
Daarna demontage van de frames en sorteren van de bouten en moeren. Alles netjes zo weggelegd dat de zaak zoveel mogelijk weer zijn originele plek vindt bij de opbouw.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
De ruitensproeierpomp was doorgebrand, was behoorlijk vervormd en was zelfs plaatselijk verbrand. Brandgevaar dus en ik heb weinig zin dit type weer terug te bouwen. Er zijn genoeg standaard pompjes te vinden die wel veilig zijn. Echter, een originele auto verdient een origineel uiterlijk.
De oplossing; de kop van de originele pomp afgezaagd (had iets langer gemogen), PVC slang verlijmd (10mm buitenmaat) en dat komt zo in het originele vaatje. De nieuwe pomp werkt ik uit het zicht weg. Lijkt origineel maar werkt nu betrouwbaar en veilig.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6