5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Mehari Azur - authentique - klaar voor de zomer
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 maart 2019 10:08 PM
  [ # 61 ]

Met Matthijs eens mbt plastic. Als mijn break klaar is komt nieuw plastic voor de Mehari een keer in beeld. Hoe is het rouge Hopi van MCC?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 maart 2019 02:07 PM
  [ # 62 ]

Vandaag een grote stap verder gekomen - de Mehari is door de TUV gekomen en vrijdag komen de papieren waarmee ik de auto op kenteken kan zetten Smile

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 17 maart 2019 10:09 PM
  [ # 63 ]

De MB-CC602 H heeft zijn eerste kilometers achter de rug met de nieuwe witte kentekenplaten! Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 maart 2019 08:37 AM
  [ # 64 ]

nooi, leuk kenteken ook, mocht je die zelf kiezen?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 18 maart 2019 03:49 PM
  [ # 65 ]

Ja, kost E12,- en dan kun je kiezen wat je wilt (zolang het beschikbaar is) Smile

De eerste familierit gisteren afgebroken door een slepend bijgeluid (we hadden Fohn, 20 graden, strakblauwe hemel en mooie witte bergtoppen Smile). Wilde niet meteen de eerste rit met vrouw en kinderen stilvallen dus weer omgedraaid en het familieblik genomen. Bleken bij later onderzoek de fris afgestelde handremblokjes te zijn.

Wat opnieuw een probleem is, is de flens tussen uitlaatbuis vanaf de middendemper en de aansluiting op de einddemper. Al 2x gerepareerd en nu weer lek. Baal ervan dat ik mijn lasapparaat niet bij de hand heb. Maar kijken hoe ik dat dicht krijg - er treden daar veel resonanties op dus die aansluiting is flink belast.


Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 18 maart 2019 04:53 PM
  [ # 66 ]

Voor de liefhebbers - het resultaat Smile

Afbeelding Bijlagen
Mehari_ready_front_small.jpgMehari_ready_side_small.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2019 04:57 PM
  [ # 67 ]

Mooi werk man! Dat ziet er echt goed uit en van harte met je witte plaat! Dat Duitsland is zo gek nog niet he Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 maart 2019 09:36 PM
  [ # 68 ]

Ziet er mooi uit! Rijdt ook goed? Soms vraagt dat nog wat na afstelling.
Heb jde primaire sproeier al vergroot?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 maart 2019 10:55 PM
  [ # 69 ]

als je nog wilt vergelijken, volgens mij zijn dit de pers fotos.
https://ranwhenparked.net/2012/06/10/sunday-classic-citroen-mehari-azur/citroen-mehari-azur-6/#main

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 maart 2019 08:18 AM
  [ # 70 ]
verkuilm schreef:

Ziet er mooi uit! Rijdt ook goed? Soms vraagt dat nog wat na afstelling.
Heb jde primaire sproeier al vergroot?

Rijdt prima - de zithouding is ‘interessant’ maar als 4-zitter nu iets beter en verder rijdt ‘ie gewoon zoals je mag verwachten. Motortje pakt lekker op en komt graag in de toeren. De versnellingsbak schakelt soepel en giert weinig tot niet. Het onderstel is echt comfortabel maar de veerpotten zijn een beetje hoorbaar. Daar zou ik een beetje olie in kunnen laten lopen.

Er resten me nog een paar kleine klusjes. Ik moet de bakolie nog vervangen (nog niet gedaan omdat ik die warm wil vervangen) en de uitlaatflens moet dicht. Verder ben ik eigenlijk dik tevreden. 

Primaire sproeier? Is origineel nu. Moet ik die vervangen? Meer koppel onderin daardoor?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 maart 2019 09:12 AM
  [ # 71 ]

gooi geen gewone olie in je veerpotten, daar verpest je het frictiemateriaal op de veerschotel mee.

Ricinus oftewel wonderolie is het enige wat daar in mag/hoort. ik geloof 100cc per pot. Te verkrijgen bij de apotheek al kijken ze zeker raar op als je om een fles van 200 cc vraagt. Dat spul wordt namelijk in kleine doses als laxeermiddel verkocht..

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 maart 2019 10:52 AM
  [ # 72 ]

Bedankt voor de tip Gert-Jan!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 maart 2019 11:07 AM
  [ # 73 ]

Probleem dat ik zaterdag aangepakt heb was de te hoge laadspanning van de dynamo. De mechanische spanningsregelaar begrenste die spanning op 15,5V - 1,1V te hoog en een garantie voor veelvuldige accuwissels. Die mechanische spanningsregelaar ziet er alleen zo mooi origineel uit dus hier was creativiteit gevraagd.

Hierbij wat foto’s van de verbouwing van de mechanische spanningsregelaar. Is nu electronisch maar dat ziet geen mens Smile

 

Afbeelding Bijlagen
file-49_small.jpgfile-48_small.jpgfile-47_small.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 maart 2019 11:08 AM
  [ # 74 ]

De spanning is nu 13,5 bij belasting (licht aan, lage acculading) en loopt op tot 14V. Ok dus, niet geweldig maar in ieder geval in het bereik waar de accu lang mee zal gaan. Ik sluit in de garage meestal de acculader aan dus die houdt de accu verder wel fris.

Afbeelding Bijlagen
file-53_small.jpgfile-52_small.jpgfile-51_small.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 maart 2019 11:14 AM
  [ # 75 ]
Gert-Jan Brink schreef:

gooi geen gewone olie in je veerpotten, daar verpest je het frictiemateriaal op de veerschotel mee.

Ricinus oftewel wonderolie is het enige wat daar in mag/hoort. ik geloof 100cc per pot. Te verkrijgen bij de apotheek al kijken ze zeker raar op als je om een fles van 200 cc vraagt. Dat spul wordt namelijk in kleine doses als laxeermiddel verkocht..

Ook wel castor Olie genoemd. wat weinig mensen weten is dat Castor de broer is van Olive(van Popeye). Hun achternaam is Oil…

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook