Hallo
Ik heb een saxo 1.4 vts van 2000
Mijn vraag is saxo trekt niet meer zo snel en met een vol gas komt die net boven 130.
en het lijkt wel of die benzine drinkt ik werk ik schiphol waar ik vroeger met 10 euro tanken naar werk en terug naar huis kon komen nu moet ik wel minimaal 15 euro tanken…
ik heb mijn auto al 3 jaar sinds vorige maand doed die zo
Voor 15 Euro tanken, ligt aan de benzineprijzen! #neegeintje
Check eens of je remmen niet aanlopen. Gewoon de auto opkrikken en kijken of de wielen vrij draaien. Voor willen de remslangen nog wel dichtslibben zodat de druk niet van de remklauw af gaat. Merk je snel genoeg!
Succes!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat extra verbruik moet je inderdaad meten door vol te tanken, te rijden 400 km of zo en weer tanken en het sommetje maken. Dan weet je het zeker.
Als je denkt dat het niet trekt, en dan extra gas geven, dan gaat je verbruik wel omhoog. Hoe zit het met onderhoud, bv. bougies/ontsteking ed?
Volgende maand gaat die weer apk in
Vorige apk alle filters vervangen remmen zijn vervangen
Maar ik vraag me af waarom de auto niet meer sneller dan 130 kan
Hiervoor ging ik makkelijk met 160km rijden
Alle wielen draaien dus mooi vrij en soepel rond als ze in de lucht hangen?
Voordat we verder gaan met gissen.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Wat is de kleur van de uitlaatgassen? Blauwe walm kan duiden op verkeerd mengsel, teveel benzine.
Jep wilen draaien goed en soepel
Wat me ook is opgevallen dat het gaspedaal heel los zit
kan het aan dat liggen ?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De katalysator zou wel eens stuk kunnen zijn, dan raakt de uitlaat verstopt en dat merk je vooral aan een teruglopende topsnelheid ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Jason58 schreef:Jep wilen draaien goed en soepel
Wat me ook is opgevallen dat het gaspedaal heel los zit
kan het aan dat liggen ?
Ja, als je de gasklep niet meer helemaal open krijgt dat mis je een flinke slok vermogen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat ding heeft inderdaad nog een gaskabel. Als dat borgklemmetje wegspringt kan die zo maar heel los zitten. Ik kreeg ooit een Xsara terug met dat probleem. Ook niet vooruit te branden, kwam niet meer boven de 2000 rpm ook. Strak gezet met een stukje draad erom geborgd, nog jaren mee gereden.
3 maanden geleden heb ik het hele uitlaat vervangen (2de hands)
Op de 3de en 4de versnelling kan die wel gaan op 5000 toer
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het probleem is dus vrij snel na het vervangen van de uitlaat door een tweede hands systeem ontstaan. Het zou dus best eens kunnen dat de kat of een demper is gaan hemelen. Een verstopte uitlaat past precies bij de symptomen die je beschrijft.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30