Bij onze C4 klinkt er soms een geluid als we over de drempel gaan. Ik dacht eerst dat er iets los achter in de kofferbak lag of dat het de losse stofhoes van de schokdemper was (deze zat tijdens de vakantie los zag ik), maar mijn schoonzus vroeg dit weekend toen ze het geluid hoorde ‘is de schokdemper versleten?’
De auto heeft in januari nog een beurt gehad en ook in juni nog een afleverbeurt. Dus ik neem aan dat de dealer daar wel naar gekeken heeft. Daarnaast veert de auto ook goed terug als ik hem achter naar beneden druk. Ik heb geen zin om voor elk wissewasje naar de dealer te rijden, maar een schokdemper lijkt me wel een redelijk essentieel onderdeel. Wat denken jullie?
Ik zag overigens toen de stofhoes los lag, dat er wel roestplekken op de schokdemper zaten. Is dit een probleem?
Omdat je niet voor ieder wissewasje naar de dealer wilt maar een schokdemper je wel een essentieel onderdeel lijkt, zou ik dan dus toch even langs de dealer gaan.
Ook omdat “een geluid” voor forumleden van achter een toetsenbord niet te beredeneren is.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
ik herken dit probleem, bij onze auto tikte er iets als je over een hobbel reed.
schokbrekers vervangen en het leek even over maar al snel kwam het weer terug.
de oorzaak was uiteindelijk de Schokbreker taatspot, hierin zit hij bevestigd tegen de carrosserie.
een metalen ring waarvan het rubber is weggesleten voor 14 euro te vervangen.
Dank allen voor jullie reacties. Wij kijken het nog even aan of het erger wordt. Jouw oplossing neem ik mee Arno als we naar de garage gaan.
Goedemorgen,
Ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst van dit probleem. Hoe makkelijk is de schokbreker taatspot te vervangen?
Groeten Tim.
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
arnobruin schreef:ik herken dit probleem, bij onze auto tikte er iets als je over een hobbel reed.
schokbrekers vervangen en het leek even over maar al snel kwam het weer terug.
de oorzaak was uiteindelijk de Schokbreker taatspot, hierin zit hij bevestigd tegen de carrosserie.
een metalen ring waarvan het rubber is weggesleten voor 14 euro te vervangen.
Dat is dan één van de achterschokbrekers neem ik even aan?
Hier namelijk hetzelfde probleem (ook een tikkend “metaal” geluid bij oneffenheden in het wegdek) ...denk dat eerst de taatspot vervangen dan de handigste (en goedkoopste) oplossing is
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km