NOODKREET; C4 coupe 2.0 16v ( 2006) loopt onregelmatig stationair en slaat af bij stoppen ( bv stoplicht) .Motormanagement geeft geen fout aan ( Door dealer met computer gecontroleerd). Motor slaat soms enkele keren achter elkaar ( koud/warm ) af om later 20 km in de stad gereden zonder problemen . Auto rijd geweldig goed verder geen problemen. Verschillende treads over dit onderwerp gelezen maar toch niet dit specifieke probleem. Heeft iemand de zelfde ervaringen en eventueel praktische ideen??
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Stond bij de gevallen dat je motor afsloeg de airco aan? Ik weet van iemand die een zelfde soort geval had, maar dan met een Fiat. De airco (pomp dacht ik) was bijna aan het einde van zijn leven waardoor deze extra veel vermogen/stroom vroeg.
Verder heb ik hier geen ervaring mee.
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
Ik heb hetzelfde gehad met een Peugeot 306 met een 1.8 16v motor. Toen lag het aan de accu, die was oud en aan vervanging toe.
Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive
Een van de bobines stuk wellicht? Dat komt nog wel eens voor bij de 2-liters.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik had vanmorgen (in 3 jaar tijd pas 4x gehad ofzo) nadat ik de motor startte, 10 m¹ verder reed en erna stopte en dus de koppeling intrapte (valt snel terug in toeren/p.m.), dat de motor uitviel.
Dit heb ik enkel bij vlak na starten motor, paar meter rijden en dan stoppen en koppeling intrappen.
Bobine is bij mij ook een keer kapot gegaan, er zat een scheur in. Hierdoor liep de motor onregelmatig en viel hij na verloop van tijd uit (bescherming van de motor).
Wat het verder zou kunnen zijn…? Gasklephuis wellicht een keer controleren op aanslag + reinigen?
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I