Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
Forumleden,
Waar kan ik de stelschroef vinden voor het regelen van het stationair toerental?
Hij draait momenteel bijna 1000 toeren, en dat wil ik wat omlaag hebben.
Zit dat in het huisje onder het wiel waar de gaskabel langs loopt?
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik kan me niet voorstellen dat dat niet elektronisch geregeld wordt met de stappenmotor. Je zou nog wel kunnen kijken of je gaskabel niet te strak staat. Die kun je ergens in de buurt van het gasklephuis stellen, maar hoe dat bij een 1.6 precies zit weet ik niet. Als je gaskabel goed zit zou ik die stappenmotor eens schoonmaken
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik veronderstel dat het om een 1.8 gaat ipv een 1.6
De 1.8 16klepper heeft geen mogelijkheid om het stationair toerental te regelen, dit gebeurd door de ecu.
Hoe het bij de 1.8 8 klepper werkt weet ik niet maar het zou mij niet verbazen dat dit hetzelfde is.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
In Nederland is de 1.6 inderdaad nooit in de Break geleverd, maar het zou me niet verbazen als blijkt dat die er in andere landen wel in lag. Of als het geen Break is of zo, want een 1.6 Break lijkt me stiekem toch vrij sterk
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
Tja mannen, hij komt inderdaad uit een ander land: Frankrijk ! <grin> en toen is-ie aan een Duits echtpaar verkocht; het is dus een duits exemplaar, en daarna naar Nederland geëxporteerd, door iemand die voor de winterperiode altijd een andere auto koopt.
Vorig jaar februari hebben wij ‘m weer van hem overgenomen.
Maarre, jullie hebben stiekem gelijk hoor! het is een 1.8i 16v (staat ook onder m’n avatar…:-)
Hij moet komende week een APK hebben,dus gelijk maar even in de garage laten regelen dan.
Bedankt voor de reacties!
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....