Slipcursus gekregen, eigen auto?
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 09 november 2004 12:25 PM

Belde een vriend van me op, die had een slipcursus gekregen, en hij mocht iemand meenemen. De slipcursus is in Lelystad zei hij, en je moet je eigen auto meenemen Shocked Klopt dat wel?

Jullie nog tips, als ik met mijn BX naar die cursus ga?

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 09 november 2004 12:31 PM
  [ # 1 ]

het lijkt me niet echt logisch dat je met je eigen auto het circuit op gaat, alle slipcursussen zijn in auto’s van dat bedrijf nl. dus….

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 09 november 2004 12:41 PM
  [ # 2 ]

Dat hoopte ik al, ik zie me daar al wegrijden met versleten remblokken, kromme schijven en geen profiel meer op de banden Crying or Very sad

Nou heeft die vriend van me ook nog nooit zo’n cursus gedaan, dus denk ik dat hij het verkeerd heeft begrepen. (HIJ heeft een lease auto…)

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 november 2004 12:45 PM
  [ # 3 ]

Dat wordt waarschijnlijk door Prodrive georganiseerd. Prodrive raadt aan om met je eigen auto te rijden omdat elke auto anders reageert in een noodsituatie. Het is nuttiger om dat met je eigen auto te ervaren op een locatie waar fouten niet worden afgestraft, dan met een gare Astra o.i.d. Bij andere slipschiolen redeneren ze weer anders, en zijn de auto’s geprepareerd.
Kijk anders op hun website : daar staat ook iets over de verzekering die zij voor je auto afsluiten (Je auto is waarschijnlijk niet verzekerd door je eigen verzekeraar bij het meedoen aan een antislipcursus).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2004 12:46 PM
  [ # 4 ]

Kan prima met je eigen auto! Is zelfs ontzettend leerzaam!
Ik heb hem met de SM gereden in club verband.
Kom je erachter dat een SM pas bij 95 met een elandproef uitbreekt.
De colt van de slipjongen al bij 45 !
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 09 november 2004 02:29 PM
  [ # 5 ]

Mij lijkt het dat je de “handelingen” leert in een lesauto en je deze dan met je eigen voertuig in praktijk kunt brengen (op vrijwillige basis dunkt mij)

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 november 2004 03:05 PM
  [ # 6 ]

4 december is de grote dag!
Ik laat wel weten hoe het gegaan is, en inderdaad, de eigen auto moet ik meenemen.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 december 2004 05:36 PM
  [ # 7 ]

Nou, ik heb de slipcursus overleefd, en de BX ook Smile
Een noodstop met uitwijken vergt toch wel wat meer nadenken als je geen abs hebt…

Minder leuk was dat vanochtend mijn beide portiersloten vernield waren, ik logeerde samen met mijn vriendin bij een vriend in Utrecht.

Ik geef later nog wel een uitgebreider verslag.

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2004 07:07 PM
  [ # 8 ]

Heb ik ook eens gedaan…..

http://members.lycos.nl/besteleenden/links1.html

gr. Martijn

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 05 december 2004 09:28 PM
  [ # 9 ]
CitroenAZU schreef:

Heb ik ook eens gedaan…..

http://members.lycos.nl/besteleenden/links1.html

gr. Martijn

uit welk jaar issie Wink Very Happy

Leuk verhaal!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 05 december 2004 09:38 PM
  [ # 10 ]

Kun je inderdaad het beste in je eigen auto doen.
Wat zij zeggen klopt helemaal. Zoiezo is een auto met voorwielaandrijving of achterwielaandrijving al een wereld van verschil.
Maar ook de remmen, de banden, de vering etc. zijn onderdelen die verschillen en beinvloedend zijn voor de veiligheid en het gedrag van je auto.

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2004 10:12 PM
  [ # 11 ]
Tom Duckpower schreef:

uit welk jaar issie Wink Very Happy

Leuk verhaal!

ja echt 1957 Smile))

gr. MArtijn

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 december 2004 09:01 PM
  [ # 12 ]

Goed, ik heb dus de rijvaardigheidscursus gedaan van Paul Maaskant. Het bedrijf heet prodrive, en de cursus was in Lelystad. Daar is bij het vliegveld een testbaan van het RDW, en daar heeft prodrive een “hindernisbaan”.
De cursus bestaat uit een deel theorie en een deel praktijk. Erg leuk trouwens die theorie, als je de enige van de groep blijkt te zijn zonder stuurbekrachtiging….

Het praktijkgedeelte bestaat uit o.a. een uit de berm rijden oefening, uitwijk oefening, noodstop en dan uitwijken e.d.

Ik heb vooral gemerkt dat ik nogal moet nadenken bij het remmen, aangezien ik geen ABS heb. ABS is vol op de rem trappen en sturen, ik moet remmen, rem loslaten, wachten tot de wielen grip krijgen, sturen, weer remmen, wachten tot de wielen grip krijgen…  Rolling Eyes

Maar als je het door hebt gaat het eigenlijk best goed, remmen Smile

Ook erg leuk was de “rotonde”, superglad, waar je lekker rondjes kan rijden en lekker slippen, wat mij nogal moeite kostte trouwens, omdat die smalle BX bandjes erg veel grip blijken te hebben op gladde wegen!

Die jongetjes in kleine snelle leaseautootjes met “brede sloffen” eronder maakten de ene na de andere pirouette Twisted Evil

Een aantal deelnemers bleken totaal versleten banden of lekke remcylinders te hebben…

Ook erg leuk, de kombaan om het testterrein heen, waar je leuk rondjes kon rijden, en door de schuine bochten met 120 (of 230) de bocht door kon.
Helaas zat ik achter een grijs dametje in een Mercedes A klasse, die de bochten met 70 nam Sad

Er leuk dat dametje trouwens, “dus ik heb nu IBM in mijn auto?” (nee schat, dat heet ABS)

Ik kan de training in ieder geval iedereen aan raden, en ik weet dat BX rijders zullen merken dat hun auto meer in hun mars heeft dan ze denken!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook