Hallo,
Bij een garage gaan binnenkort smeernippels geplaatst worden 1 in elke draagarm.
Na de draagarmen met de garage bekeken te hebben. Is er 1 goede optie links in het midden naast de leiding?
https://photos.app.goo.gl/sSMzAFyRXt3LERqB9
Kan dit, of boren we dan in het lager? Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg Erwin
p.s. De roest wordt binnenkort verwijderd.
► Instagram •
Ik heb zo geen antwoord op je vraag.
Zorg er wel voor dat bij het boren en tappen er geen spanen in het lager komen. Steeds veel vet aan de boor en de tap maakt dat de spanen daar aan kleven. Ook steeds maar kleine stukjes boren en tappen, steeds terug, schoonmaken en nieuw vet.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het tappen laat ik over aan de garage. En deze wist hoe er getapt moest worden. Ik hoop dat iemand weet of dit de juiste plek is. Bedankt voor de tip van steeds nieuw vet.
► Instagram •
Onderdelen boek:
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
WPH
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Bedankt voor deze scans! Het blijkt inderdaad een goede plek te zijn om een spuit nippel aan te brengen.
► Instagram •
hallo; ik las met belangstelling deze post. kan iemand me uitleggen waarom er een smeernippel op moet komen? wat is het doel van deze operatie? gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
De lagers in de draagarmen zijn aan het drooglopen. Dit is goed hoorbaar als de auto in de hoogste stand wordt gebracht. Of als ik over een drempel rij. Dit is een manier om de lagers te redden, en gesmeerd te houden.
► Instagram •
hoi; aahaah is dat de truuk?! dus je lagers zijn slecht / versleten? zou een beetje vet de slijtage dan terugdraaien? nouja, mischien helpt het, maar mischien kun je beter nieuwe lagers zetten, en dan vóór montage op de werkbank een smeernippel monteren, draadbusje m6 erop lassen, dan doorboren en de nippel erin, en dan de nieuwe lagers regelmatig smeren . maar mischien lukt het op jouw manier ook wel. in elk geval succes, dit is bijna micro chirurgie op de auto. gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
De nippel moet van onderaf bereikbaar zijn, anders gaat het niet. Denk erom dat voor doorsmeren het systeem drukloos moet zijn, met de wielen van de grond. Dan pas verdeelt het vet zich goed. Bij mijn auto zijn ze jaren terug al geplaatst, ik kan helaas geen foto maken. Stuur mij een privebericht, dan kan ik je verder helpen.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
@mrep. Versleten lagers redt je hier natuurlijk niet mee. Met deze ingreep voorkom je wel verdere slijtage. Het vet in de lagers is minstens meer dan dertig jaar oud en ik kan je verzekeren dat dit dan geen vet meer mag heten.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Is het gelukt Erwin???
Jazeker ik begrijp uit jouw reactie dat je nog niet met Gerard heb gesproken. Dank je wel voor je hulp! Aan de hand van de foto’s en tekening van Gerard wist de garage exact waar de smeernippels moesten komen. Of het heeft gewerkt is nog te vroeg om te zeggen. Heb laatst mijn linker draagarm vervangen, en nu blijkt ook de rechter te moeten worden vervangen. Ik heb daardoor nog niet met de auto gereden.
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mooi dat dit is gelukt!
mexced schreef:Aan de hand van de foto’s en tekening van Gerard wist de garage exact waar de smeernippels moesten komen.
Het zou interessant zijn om die foto’s en tekeningen hier te posten. Of een foto van hoe de nippels nu op jou auto zitten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Smeernippels plaatsen voor deze lagers lijkt mij ook wel wat.
Foto’s van het resultaat en de juiste locatie. Kom maar door…
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”