Hallo ,
Op 15 september moest wagen naar garage om een nieuw kleppendeksel en cilinderpakking .
Op die twee plaatsen was een olie lek vastgesteld ,
Maar vandaag stel ik vast dat 4de verstuiver diesel lekt ,
Kan er een verband zijn dat er bij het vervangen van de twee onderdelen .dat er iets is gebeurd met de verstuiver ...
moeten er iets afgekoppeld worden bovenaan de verstuiver ? Retourslang of zoiets ....
Of heb ik dan toch terug pech .... en moet deze ook vervangen worden .
Wagen is wel nog in garantie ,en valt het vervangen van een verstuiver in garantie ?
Mvg,Isabelle
Als jij met cilinderpakking de koppakking bedoelt, ja. Dan zijn de verstuivers er waarschijnlijk uit geweest of de brandstof toevoer moet losgekoppeld van de verstuivers.
Maar verstuivers kunnen ook uit zich zelf gaan lekken.
Hoe heb je vast gesteld dat de verstuiver lekt? Verstuiver eruit gehad?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Toen ik gisteren binnen reed in de garage , kon je duidelijk diesel ruiken . Daarmee ben ik even gaan kijken waar het vandaan kwam .
En stelde vast dat 4de verstuiver van bovenaan tot onder in diesel nat stond , met klein plasje diesel op motor blok .
En dit voor een wagen met amper 48000 kilometer en moet nog 2 jaar komen ,vind ik dit wel heel triestig .
Kleppendeksel en cilinderkop al moeten afnemen en nu de verstuiver ....
Wat zal het volgende zijn…..
voor mij zeker geen ds4 crossback meer , Eigenlijk niets meer van psa .
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Troost je, bij vele andere merken is het echt niet beter.
Aangaande jouw probleem; Als de verstuivers zijn terug geplaatst zonder de brandplaatjes te vervangen kun je dit krijgen. Ook de retourleiding wil wel eens voor lekkage zorgen omdat de o-ringen niet meer goed afdichten. Eerst maar eens goed diagnose stellen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*