Een tijdje geleden kwam ik hem toevallig tegen op Marktplaats, voor een prijs die eigenlijk niet kon.
Ik besloot de eigenaar te bellen en het verhaal was leuk. Te leuk eigenlijk, dus toen ben ik maar gaan kijken.
Een 605 SV met drie liter vierentwintigkleppert… ik was natuurlijk verkocht na de proefrit
Ook al heb ik totaal geen behoefte aan zo’n auto én staan er al twee andere voor de deur die weinig gebruikt worden, ik heb altijd al een 605 willen hebben. En nu heb ik een van de meest luxe uitgevoerde! Zo lang de hobby nog een beetje betaalbaar blijft is het geweldig om hier af en toe mee te kunnen sturen. Zo ben ik er al een weekendje mee naar Hamburg geweest en dan merk je dat het een perfecte wagen is voor lange afstanden.
Je stelt de elektrische stoel goed in, stopt 6 CD’s in de wisselaar, snelweg op, cruise control aan en gaaaaaan.
Peugeot 605 SV 3.0 24v by Bas, on Flickr
Peugeot 605 SV 3.0 24v by Bas, on Flickr
Peugeot 605 SV 3.0 24v by Bas, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat ziet er goed uit! “Vroeger” toen ik net begon met werken mocht ik wel eens naar een andere vestiging met de wagen van de financieel directeur. Een 605 was dat, hele fijne wagen om in te rijden….
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Poeh, die 605’s zie je echt nooit meer… Jammer, het zullen vast fijne auto’s zijn. Apart dat je ‘m zo op Marktplaats tegenkomt, daar vind ik alleen maar tweelitertjes of TCT’s -ehm, 2.0 Turbo’s , of soms een diesel. Wat zijn dat voor velgjes eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat die origineel zijn
EDIT: Hé blijkbaar is dit al een ES9. Ik dacht dat het een ZPJ4 zou zijn, maar misschien is de ES9 nog wel zeldzamer eigenlijk
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Ja een 605 wordt zeldzaam in het straatbeeld inmiddels! Dit is inderdaad een ES9, ik weet niet hoe zeldzaam die zijn, maar ze zijn volgens mij enkel de laatste jaren geleverd. Toen was de 605 eigenlijk al vrij achterhaald qua styling (hoewel ik hem tijdloos vind) en kozen een hoop mensen die in de markt waren voor zo’n auto een modernere Duitser.. een volledig uitgeruste (dus met alle opties) 605 SV24 kon in prijs oplopen tot ruim 100.000 gulden en dat was echt wel héél veel geld voor zo’n auto
Maar wat een heerlijk ding is het! En inderdaad: tijdloos.
Alhoewel ik dat niet helemaal van de velgen vind, eigenlijk..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Basfeijen schreef:een volledig uitgeruste (dus met alle opties) 605 SV24 kon in prijs oplopen tot ruim 100.000 gulden en dat was echt wel héél veel geld voor zo’n auto
Ja, dat schreef de pers ook: mercedes-geld voor een peugeot…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Nielsje schreef:
Alhoewel ik dat niet helemaal van de velgen vind, eigenlijk..
Die zijn dan ook niet origineel ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Ik moet ze nog wisselen voor deze!
Peugeot 605 wheels by Bas, on Flickr
Hoewel ik die originele turbine-achtige velgen ook wel erg gaaf zou vinden! Maarja, zie maar eens zo’n setje te vinden tegenwoordig. Zoals bijna alle onderdelen voor de 605
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Basfeijen schreef:een volledig uitgeruste (dus met alle opties) 605 SV24 kon in prijs oplopen tot ruim 100.000 gulden en dat was echt wel héél veel geld voor zo’n auto
Ik vind het nog wel meevallen. 100.000 gulden was gewoon veel geld en het was ook veel geld voor een Peugeot, maar de 605 was gewoon ongeveer even duur als een Safrane, 166 of Omega met vergelijkbare motor. Een Camry of Maxima was wel wat goedkoper, maar je had er nog geen (vergelijkbaar gemotoriseerde en uitgeruste) A6, 5-serie of E-klasse voor.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)