ik zit met een onverklaarbare rammel wat lijkt ijzer op ijzer het zit hem voornamelijk in de oneffen wegen zeg maar klinkerwegen. op glad asfalt hoor je niets alleen als je over een put rijd.
het zit aan de bestuurders kant en in de garage kunnen ze het nog niet vinden helaas.
alles is al zoon beetje vervangen aan die kant schokbreker, koplager, complete draagarm, en het stabilisatorstangetje.
ik ben best wel handig maar snap er niets van wat het is. voor me gevoel zit het ergens onder mijn voeten daar zit ook nog een rubber van de stabilisatorstang maar hier zit geen speling op wat dat klapperend ijzer op ijzer geluid maakt.
hebben jullie tips? dan hoor ik het graag het begint me een beetje te irriteren na maanden. het wordt naar mijn idee ook niet erger.
o ja het betreft een xsara Picasso van 2002
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Motorsteun misschien
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Bij mij xsara picasso pressies het zelfde, ze konden het noet vinden, toen maar zelf de auto op de brug gezet, wat blijkt het hitte schild van de uitlaat demper was aan het los raken,dit gaf de rammelde elende, het heeft bij mij niet kunnen vatten dat ze dit niet konden vinden,
nee helaas is dat het niet
lijkt wel of het met de stabiliteit te maken heeft niet met de op en neer beweging maar met de links en rechts beweging.
wie weet raad?
Mogelijk een geknapte ABS ring van een van je aandrijfassen….......
.....een los getrilde slangklem van een van de stofhoezen van je aandrijfas…....
........een los zittend/afgebroken onderdeeltje in je katalysator….....
Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Afdekdopje van het wiellager? Ooit eens een halve zomer mee gereden voordat ik dat gevonden had.
vandaag weer op onderzoek uit geweest maar helaas,
ik heb het stabilisator stangetje eraf gehaald en ben gaan rijden maar helaas het probleem was er nog steeds.
dus er weer onder gezet.
nu kwam ik per toeval erachter toen ik het wiel vastzette en de moeren aandraaide dat met de kruissleutel op 1 van die moeren met die kruissleutel een beetje heen en weer jutteren met alle wielen op de grond ik wel dat gerammel ergens hoorde maar kon nog niet ontdekken waar het precies zit want ja jutteren en onder de auto liggen ging niet helaas.
het komt wel ergens onder de auto vandaan de vraag is nu alleen waar? geen stabilisator in ieder geval ook geen hitte schild om de uitlaat.
heeft misschien nog iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Een paar dingen waarbij ik oa last had.
Te strakke ophanging van de uitlaat
Veerschotels voor
Speling in de steuntjes van de motorklep , klappen van de klep.
Ik heb precies hetzelfde en ook ik kan het niet vinden.
Ik heb jaren geleden een klant gehad die ook zoiets voorhad en ik meen mij te herinneren dat het ook om een xsara picasso ging…
Probleem heel snel gevonden; er ontbrak een anti-rammelplaatje van de remblokken linksvoor waardoor je dus bij oneffen wegdek het gerammel hoorde van de binnenste remblok… Heb je dat al eens nagekeken??
Alle bouten waarmee het subframe vastzit al aangedraaid?
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2006
- Xsara Picasso HNFU* 1.6i /16v
de reactie aangaande de anti-rammelplaatjes bracht bij mij in herinnering dat de werkplaatseigenaar ook tot die diagnose kwam door tijdens de luisterrit - lage snelheid- de handrem enigszins aan te trekken van mijn TOEN NOG XANTIA met dezelfde rammelklacht. Bij demontage bleek een plaatje gebroken. Vervanging loste het euvel op! Ik heb mijn Xsara Picasso nog maar net en heb geen idee of de handrem ook op de voorwielen zit. Anders werkt de test uiteraard niet.
Hoop dat de oorzaak toch een keer aan het licht komt. Ben benieuwd. Succes!
VoorheenBX rijder >>> En bijna alles van daarvooor vanaf 2cv/gs(a)
Op 9 nov 2018 mijn laatste Xantia ingeruild voor Xsara Picasso.
De Xantia was toe aan groot onderhoud. De instap werd mij wat lastig.
De stoelen van de Picasso vallen qua confort nogal tegen, maar dat was te voorzien, evenals het rijconfort op zich.
...handrem zit niet op de voorwielen.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Ik had dit jaar ook een rammel aan de linkerkant, alleen als ik over een klinkerweggetje reed. Door de garage is een stabilisator stokje (zo staat het op de factuur) vervangen linksovoor, kostte 27 euro 80…
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
Groove schreef:Ik heb jaren geleden een klant gehad die ook zoiets voorhad en ik meen mij te herinneren dat het ook om een xsara picasso ging…
Probleem heel snel gevonden; er ontbrak een anti-rammelplaatje van de remblokken linksvoor waardoor je dus bij oneffen wegdek het gerammel hoorde van de binnenste remblok… Heb je dat al eens nagekeken??
een te ruim zittend remblok kan dat geluid ook geven. testen door de rem zachtjes in te trappen, als t geluid verdwijnt, voila