Ik heb een C15 E 1.1 van 1991 gekocht. De staat was best goed. Ben begonnen met het spuitwerlk, gezien er kleurverschil was. Tevens originele stoelen op de kop getikt, deze deels opnieuw laten bekleden. Op zich een prijzige klus ten opzichte van de dagwaarde.
Ook de glaszekeringen vervangen en defecten opgelost. Nu ook weer kentekenverlichting, waren voornamelijk oxidatie problemen.
Het oplossen was erg leuk en leerzaam om te doen. Ik had eerst sluiting zodat de controle lampjes bleven branden als contact uit stond. Bleek dat de autoradio sluiting gaf, deze gelijk gedemonteerd.
Ik hou jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hierbij de foto’s van het project. Het kleurverschil aan de voorzijde is nu opgelost. Nu met de op kleur aangemaakte verf de roestplekjes bijwerken. Ook een verschil is dat de oude BX stoelen eruit zijn. Deze staan trouwens te koop op marktplaats. Ben ook blij dat de verlichting etc allemaal werkend is. Dit door demontage van de radio, deze gaf de sluiting. De bekleding van de stoelen is ook erg ook erg netjes gemaakt door stoffeerder in dezelfde skai kleur met stiksels. Overige beschadigingen zijn vakkundig gerepareerd. Was in verhouding een dure upgrade.
Oh wat een gaaf project!! Leuk man! Je hebt al mooi werk verricht zeg.
Volgens mij heb ik deze op Marktplaats zien staan en toen begon het eigenlijk al een beetje te jeuken..
Ik zou nog heel graag eens een C15 willen
Maar deze is in goede handen zo te zien!
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik heb goede herinneringen aan een 1.1E C15. Heb er bijna 7 jaar in gereden. Mensen die al ff mee lopen op het forum kennen hem nog wel, Presque Bleu. Rode C15E met blauwe bumpers, deurgrepen en velgen. Waar blijft de tijd….
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Waarom heb je de voorruit er niet even uitgedaan voor het spuiten? C15 wil wel roesten onderaan in de hoeken van de sponning, bij de jouwe is er blijkbaar al eerder wat aan gedaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik probeer inderdaad goed voor het beestje te zijn. Het hoeft allemaal niet perfect, want anders moet heel de wagen gestript worden. Ik moet er ook nog gewoon in rijden. Er zaten wat plamuurplekken op die slecht bewerkt waren, deze goed opgeschuurd voor het spuiten. Maar overal zitten wel lelijke plekken. Dit kan eventueel in een volgende etappe gebeuren. De bedoeling is om alle lelijke plekjes bij te werken en roestplekjes aan te tippen. Dan met een professionele poetsmachine van het schadebedrijf de lak opwerken. Dan is het al een heel ander zicht.
Er komen nog nieuwe voorbanden over en laat hem gelijk balanceren. Dan is de trilling uit het stuur boven de 100 km/u.
Dan komt de grote beurt, olie, bougies en filters etc. Tevens remmen, radiateur etc. Dus technisch weer alles perfect maken, dit gezien er geen onderhoudshistorie is. Maar dan is hij wel op en top straks. Als je ook zag hoe de glaszekeringen erin zaten, met aluminium folie, niet echt zoals het hoort.
Er is nog een hoop werk te doen, maar op de foto’s zie je de oude situatie. Zoals de glaszekeringen zoals ze bevestigd waren, deze allen vernieuwd. Ook de oude BX stoel. Ik vind zelf de originele C15 stoel mooier staan. Binnenkort weer naar het schadebedrijf voor polijsten van de oude lak. Ook wordt de bekleding aan voeteneinde bestuurders- en bijrijderszijde opnieuw bekleed met foamskai. Dit komt het best overeen met de oude zwarte plastic bekleding. Echter deze is erg beschadigd omdat de schoenen daar telkens tegenaan rusten.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- ID/DS 23 IE M VEMS
Hulde om een C15 te bewaren.
Bewaar er goede herinneringen aan (diesel weliswaar).
Uitstekend rijgedrag, ook zwaarbeladen.
Daarna een eerste model Ford courier gereden, was wel stiller maar redelijk beroerde wegligging.
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl
Ik heb een Ford Escort Van gereden, zo eentje met die kleine lichten, die 1.8 diesel was trager dan elke Citroën die ik gereden heb maar het reed wel best ok.
De C15, ik had een 1.4E familiale, dat ding stuurde als een kart, ging welk wat op zijn kant hangen in snel genomen bochten maar stuurde messcherp.
Had ik door toedoen mijn Berlingo niet gekocht en had die Berlingo niet op LPG gelegen was ik nog jaren verder gegaan met de C15.
De mijne is nog te zien in mijn onderschrift op pagina’s 9-10-11-12
Op pagina 9 zie je het dashbord gespoten in bumperlak en satin blanke lak erover (motip)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt. Ik heb in het verleden veel tunings projecten gedraaid en was oprichter van grijskenteken tuning. Nu kwam ik dit beestje tegen en was verliefd. Ik heb ook plezier in het verdiepen in de techniek en spullen voor de C15.
Hier foto’s van de stoelen voor de restauratie die ik in Gent heb opgehaald. De scheuren zaten erin, tevens hoop beschadigingen.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
In mijn militaire familiale zitten precies deze stoelen. Bestuurdersstoel lijkt wat doorgezakt bij mij, maar verder vind ik ze excellent zitten voor zo’n simpel autootje. Zeker beter dan zo’n BX zitzak…...
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Ik vind deze stoelen ook,een stuk beter zitten. Bij mij is ook de bestuurdersstoelwat ingezakt. Al is de zitting geheel opnieuw bekleed. Ik zal terug moeten om nieuwe vulling (koudschuim) erin te laten zetten.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ben benieuwd. Koop je dat kant en klaar of moet dat op maat gemaakt worden?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Dit moet op maat worden gemaakt. Ik had het achteraf beter gelijk kunnen laten doen. Maar het was al ruim 300 euro om de stoelen te laten herstellen. Het schuim zal ook zo rond de 50 a 75 euro zitten.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Erg leuk en ja, ook ik heb goede herinneringen aan mijn lavendelblauwe C15 (diesel)!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa