Vertel, vertel!! Wat voor andere auto?
Het is allemaal nog onder voorbehoud; ik ga morgen kijken voor deze auto:
Citroën 2CV6
Bouwjaar: 30-03-1979 (belastingvrij )
Kenteken: DS-05-JH
Kleur: Bleu Myosotis (lichtblauw dus)
KM-stand: x93.000
Motorinhoud: 602 cc
Power : 29 pk
nieuwe remmen
nieuw dakje
nieuwe accu
nieuwe Michelens voor
nieuwe koppeling (30 km geleden)
nieuwe benzinepomp (30 km geleden)
nieuwe bakolie (30 km geleden)
nieuwe koppelingskabel (30 km geleden)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Die kopelling en al die andere dingen is leuk, maar kijk naar het chassis, de bodem, de voetenbak, de kofferbak (alles er uit pleuren!) en de binnenkant van de achgterschermen.
En op 2cv.nl staan wel aankooptips, maar ik neem aan dat je daar al gekeken hebt of nog gaat kijken
Schijt aan originaliteit.
En ik heb het onderwerp even gesplitst.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Die kopelling en al die andere dingen is leuk, maar kijk naar het chassis, de bodem, de voetenbak, de kofferbak (alles er uit pleuren!) en de binnenkant van de achgterschermen.
En op 2cv.nl staan wel aankooptips, maar ik neem aan dat je daar al gekeken hebt of nog gaat kijken
Bedankt voor de tips, maar ik ben ook van plan om de auto helemaal te onderzoeken. Het is sowieso geen showroomexemplaar, maar het gaat erom dat ie een jaartje meekan.
Hij is al voorgekeurd voor de APK, en er moet een wiellager RA worden vervangen (ga ik doen op ‘t Eendeëi) en er moet wat gelast worden aan de linker dorpel (ga ik ook doen op ‘t Eendeëi). En dan APK erop en karren maar
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Flikker dan ook gelijk ff een paar bakken owatrol in het chassis. Mocht het niet zo denderend meer zijn, dan roest het in ieder geval wat minder snel weg.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Flikker dan ook gelijk ff een paar bakken owatrol in het chassis. Mocht het niet zo denderend meer zijn, dan roest het in ieder geval wat minder snel weg.
Ook dat was ik al van plan ja
En ik ga ook kijken of ik er BX-voorstoelen in kan zetten inclusief rails. Ik heb wel eens vaker een 2cv gezien met BX-voorstoelen, dus het past iig.
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Wou je er ook meteen een bed in bouwen ? Ik heb misschien nog wel ergens een bouwtekening voor je liggen ...
Bagagebak is ook leuk, was ik zowieso vanm plan nog uit te tekenen ...
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Wou je er ook meteen een bed in bouwen ? Ik heb misschien nog wel ergens een bouwtekening voor je liggen ...
Bagagebak is ook leuk, was ik zowieso vanm plan nog uit te tekenen ...
Euh, nee, ik wil het houden bij BX-voorstoelen, geen Palma-bak of wat dan ook.
Oja, er komen nog wel wat leuke stickers op
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Van het Citroën-forum of van 2cv.nl ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Van het Citroën-forum of van 2cv.nl ?
Er komen stickers op van Citroën, Michelin en Total, en voor de rest zie ik het wel (ik moet de auto nog kopen hè...):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
In zwart/wit of in kleur ?
Schijt aan originaliteit.
In kleur uiteraard
Ook ga ik er blauwe kentekenplaten op zetten :headbang :headbang
(ik hou dan wel de gele in de achterbak bij de hand voor het geval Meneer Agent me aanhoudt, want een 79’er moet gele platen hebben).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bx19gt schreef:Lelijke Eend schreef:Die kopelling en al die andere dingen is leuk, maar kijk naar het chassis, de bodem, de voetenbak, de kofferbak (alles er uit pleuren!) en de binnenkant van de achgterschermen.
En op 2cv.nl staan wel aankooptips, maar ik neem aan dat je daar al gekeken hebt of nog gaat kijken
Bedankt voor de tips, maar ik ben ook van plan om de auto helemaal te onderzoeken. Het is sowieso geen showroomexemplaar, maar het gaat erom dat ie een jaartje meekan.
Hij is al voorgekeurd voor de APK, en er moet een wiellager RA worden vervangen (ga ik doen op ‘t Eendeëi) en er moet wat gelast worden aan de linker dorpel (ga ik ook doen op ‘t Eendeëi). En dan APK erop en karren maar
Een jaartje maar? Man het is de bedoeling dat die eend eeuwig leeft! Iedereen die z’n eend laat aftakelen tot ie niet gered kan worden verdient een schop onder z’n kont
Maar wat is er mis met het bankje dat er BX stoelen in moeten? Kun je net zo goed GS stoelen plaatsen, maar goed.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
bx19gt schreef:Bedankt voor de tips, maar ik ben ook van plan om de auto helemaal te onderzoeken. Het is sowieso geen showroomexemplaar, maar het gaat erom dat ie een jaartje meekan.
Dat lijkt me een wat fatalistische instelling. Elke 2cv is gemaakt om eeuwig mee te gaan. Alles is repareerbaar namelijk. En er is zelfs een tweede leven mogelijk als kitcar als de boel niet meer te redden valt!
Ik ben het niet eens met de instelling dat ‘ie maar een jaartje mee hoeft te gaan (heb ik eerder niet gezegd omdat naar mijn mening elke Eend die ook mar enigzins aftakelt per direct gerestaureerd moet worden).
Maar er is een tussenweg: zorg er voor dat ie niet slechter wordt. Vervang bijvoorbeeld alle vloeistoffen en stel alles goed af wat er af te stellen valt. Ook even de ruitenwisserasjes vervangen (i.v.m. lekken) en de ventilatieklep dicht maken (indien deze lekt, in die die niet lekt: niet aankomen). Over alles wat roest vertoont een lekker kwast bitumen zodat het roestproces in ieder geval enigzins afgeremd wordt en dan je Eend na een jaar weggeven aan iemand die em helemaal gaat restaureren.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
bx19gt schreef:winnetou schreef:bx19gt schreef:...Maar het is al te laat, want ik ga - als het goed is - binnenkort in een andere auto rijden.
Vertel, vertel!! Wat voor andere auto?
Het is allemaal nog onder voorbehoud; ik ga morgen kijken voor deze auto:
Citroën 2CV6
Bouwjaar: 30-03-1979 (belastingvrij )
Kenteken: DS-05-JH
Kleur: Bleu Myosotis (lichtblauw dus)
KM-stand: x93.000
Motorinhoud: 602 cc
Power : 29 pk
nieuwe remmen
nieuw dakje
nieuwe accu
nieuwe Michelens voor
nieuwe koppeling (30 km geleden)
nieuwe benzinepomp (30 km geleden)
nieuwe bakolie (30 km geleden)
nieuwe koppelingskabel (30 km geleden)
winnetou schreef:Geinig!! Zo’n duck is wel ff wat anders dan een BX. Ik hoop wel dat de gas-BX een goed onderkomen krijgt bij een liefhebber.
....Oeps, wordt deze topic net gesplitst terwijl ik aan het posten ben… Ik heb het nu dus over de 2CV die bx19gt op het oog heeft.
Lelijke Eend schreef:Dan mag je nu even legaal crossposten en je bericht in het andere draadje zetten
Zo, heb ik nu eens lekker legaal crossgepost!! Dank je, Lelijke Eend!