Asje !
Schijt aan originaliteit.
Oops, ik zal nooit meer zeggen dat ie maar een jaartje meegaat… ops: ops:
Deze eend gaat uiteraard zo lang mogelijk mee
En ja, ik heb mijn oude account vervangen door een nieuw nickname. Was ook wel nodig nadat mijn BX19GT enkele weken geleden is verkocht.
Om 18h00 ga ik kijken bij de eend, joepie
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, je hebt die Digit toch nog? Is eigenlijk ook een BX 19 GT.
Splitsssssssss ! ! !
Over het wisselen van account kan je terecht in dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2379
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Over alles wat roest vertoont een lekker kwast bitumen zodat het roestproces in ieder geval enigzins afgeremd wordt.
Met bitumen rem je de roest niet hoor! Dat zou je toch moeten weten uit je 2cv forum topic na je ongelukje.
Handjes schreef:Lelijke Eend schreef:Over alles wat roest vertoont een lekker kwast bitumen zodat het roestproces in ieder geval enigzins afgeremd wordt.
Met bitumen rem je de roest niet hoor! Dat zou je toch moeten weten uit je 2cv forum topic na je ongelukje.
Eronder rot het heerlijk verder. DAt heb je nu ook wel gezien bij de remleidingen van de bx.
Gr
Marten
Als het weer beter is, rag ik die bitumen er wel af en smeer ik er wel wat goeds op. Nu vriezen slechts mijn klauwen er af.
Maar bitumen is toch bedoeld als bescherming van de bodem zodat er geen vocht meer bij komt ? Als het spul (chassis) dan droog is als je het er op smeert, zal het toch niet verder roesten ? Dat is iig de bedoeling van het goedje.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
worb80 schreef:Om 18h00 ga ik kijken bij de eend, joepie
En heb je hem??? Of zakte het chassis al spontaan door toen je er naar keek???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:worb80 schreef:Om 18h00 ga ik kijken bij de eend, joepie
En heb je hem??? Of zakte het chassis al spontaan door toen je er naar keek???
Jaja, ik heb hem
Zojuist betaald, morgen de papieren overschrijven en verzekering regelen, en zaterdag neem ik ‘m mee naar huis, nadat er flink is gewerkt aan de bodem (lassen, zie laatste foto), een wiellager RA is vervangen en een nieuw knipperlichtje is in gezet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat wordt er allemaal aan de bodem gedaan?
(welke stukken?)
Krijg je er een jaar APK op?
Veel succes!
Tof dat je nu ook eendrijdt
rocco schreef:Wat wordt er allemaal aan de bodem gedaan?
(welke stukken?)Krijg je er een jaar APK op?
Veel succes!
Tof dat je nu ook eendrijdt
De apk-afkeurpunten zijn dus:
* wiellager RA
* gaatje in de bodem
* knipperlicht werkt niet
Dit wordt dus a.s. zaterdag behandeld, zodat ie volgende week kan worden gekeurd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik hoop voor je dat je bij het weghalen van de roest niet al te grote gaten hebt. Das n.l. een beetje een eigenschap van de Eend, onderhuids roesten (jaja, ik zal die bitumen vervangen!!!). Succes !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Is het chassis verder wel goed?
Wat gebeurt er als je voor op de bumper (bovenop) wat druk zet met een voet. Gaat dan de opening tussen de driehoekjes (die stukken blik tussen motorkap en spatbord) en de koets verder uit elkaar? Als dit zo is, dan zou ik ook eens goed naar je chassis kijken.
Sturen gaat verder ook goed?
Heb je toevallig ook een foto van de voetenbak voor. Het stuk waar de pedalen zitten enzo. Is het daar droog en hard?
Ziet er verder goed uit hoor, maar lijkt me wel een eend met werk. Maar daar zal de prijs ook naar geweest zijn denk ik.
Succes en veel plezier met je aankoop.
Voor vragen over je eend kun je ook terecht op: http://www.2cv.nl en dan naar het forum.
Groetjes
P.S.: Als je wilt zien wat je mogelijk kunt tegenkomen, dan moet je maar eens op mijn site kijken. http://www.citroen2cv.cjb.net Daar staan de foto’s van mijn eend van voor en na de restauratie en van de Meharie van mijn vader. Beide chassis waren geen knoop meer waard en is nog een tijdje mee gereden. Levens gevaarlijk!!!
Staan trouwens ook nog aankooptips, maar daar is het nu wat te laat voor. Ook met foto’s, misschien dat je daar nog wat aan hebt.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Is het chassis verder wel goed?
Wat gebeurt er als je voor op de bumper (bovenop) wat druk zet met een voet. Gaat dan de opening tussen de driehoekjes (die stukken blik tussen motorkap en spatbord) en de koets verder uit elkaar? Als dit zo is, dan zou ik ook eens goed naar je chassis kijken.
De gehele auto is ooit (zo’n 8 jaar geleden) uit elkaar geweest en daar is een bedrijf (?) bezig geweest om het chassis te restaureren.
Dit hebben ze toen keurig gedaan, maar verdient ook nu (en zoals altijd) aandacht. Geen chassiswissel oid, dat is niet nodig.
In 79 gebruikten ze nog echt staal en ijzer.
punky schreef:
Sturen gaat verder ook goed?
Ja hoor, en veren ook. Wel een heel ander veergedrag dan ik gewend ben in LHM-geveerde Citroëns.
punky schreef:
Heb je toevallig ook een foto van de voetenbak voor. Het stuk waar de pedalen zitten enzo. Is het daar droog en hard?
Hard, maar niet droog
Ergens is dus een lekje, maar ook dat ga ik a.s. zaterdag onderzoeken.
punky schreef:
Ziet er verder goed uit hoor, maar lijkt me wel een eend met werk. Maar daar zal de prijs ook naar geweest zijn denk ik.
Daarom. Ik ben een arme student, en nu heb ik eindelijk een auto waar ik wat geld voor reparaties hoop te hebben. Ik kan sowieso niet een compleet gerestaureerde auto kopen. Als ik 5000 euro had staan op mijn bankrekening, had ik wel een DS gekocht.
Voorlopig ga ik héééél veel plezier hebben van mijn eendje :peace
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
kijk voor je lekkage voor eens goed naar de afsluiting van de ventilatieklep en onder de rubbers van de voorruit. Dat zijn meestal de plekken waar ze lek zijn.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"