Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
oh, ja, er ging bijna 2 liter nieuwe vloeistof in, eerst 1 liter gedaan, gestart, hoogste stand, en toen bijgevuld. Laatste stukkie ging iets sneller, dus nu max gevuld helaas….................
Gooi der niet te veel in. Dan krijg je natte voeten.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
cxj schreef:Gooi der niet te veel in. Dan krijg je natte voeten.
hij staat precies op max hoogste stand, waar gooit hij het heen als er te veel in zit?
Hoogste stand en dan tussen de streepjes is goed. Anders loopt het vat over.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Auto weer even op de brug gehad om eens goed te kijken wat en hoe met die spontane loskoming van een retour slangetje.
Prutswerk eerste klas dus, waarschijnlijk was het metalen leidinkje kapot, lek, verrot, en hebben ze een slangetje er tussen gezet, met daar tussen weer een stukje metalen leiding, en dan weer een slang.
Na de winterslaap wordt dit vervangen door een geheel koperen leidinkje, dit is pruts zo.
Verder ben ik nog een luchtfilter aan het zoeken, het is een platte, bijna vierkant geval, die er nu in zit is totaal vergaan!(waarschijnlijk de vorige beurt ook de verkeerde er bij, en die er in moet is best prijzig…..................)
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
stienstra schreef:Na de winterslaap wordt dit vervangen door een geheel koperen leidinkje, dit is pruts zo.
Ik zou het van cunifer maken, dit bijvoorbeeld https://citrotech.nl/shop/product/hydrauliekleiding-35-mm-kopernikkel/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
oh top zeg!, dit is ook de goede maat? 35 mm? Mijn maat had alleen groter in de kast liggen, voor remleidingen natuurlijk. Hij heeft ook z’on speciaal setje er bij….................
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het felsapparaat, benodigd voor de leidingen van HP-geveerde Citroëns, wijkt af van de gangbare standaard.
Zie https://www.remleidingshop.nl/fels-apparaat-voor-citroen-leidingen.html
Maar je kan bij diverse leveranciers leidingen op maat en al voorzien van wartels bestellen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
stienstra schreef:Auto weer even op de brug gehad om eens goed te kijken wat en hoe met die spontane loskoming van een retour slangetje.
Prutswerk eerste klas dus, waarschijnlijk was het metalen leidinkje kapot, lek, verrot, en hebben ze een slangetje er tussen gezet, met daar tussen weer een stukje metalen leiding, en dan weer een slang.
Na de winterslaap wordt dit vervangen door een geheel koperen leidinkje, dit is pruts zo.
Verder ben ik nog een luchtfilter aan het zoeken, het is een platte, bijna vierkant geval, die er nu in zit is totaal vergaan!(waarschijnlijk de vorige beurt ook de verkeerde er bij, en die er in moet is best prijzig…..................)
Heb bij mister auto eentje gevonden, nog betaalbaar…..........
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
René Jongejan schreef:Het felsapparaat, benodigd voor de leidingen van HP-geveerde Citroëns, wijkt af van de gangbare standaard.
Zie https://www.remleidingshop.nl/fels-apparaat-voor-citroen-leidingen.html
Maar je kan bij diverse leveranciers leidingen op maat en al voorzien van wartels bestellen.
Ik heb het deze week niet gered om naar Borculo te gaan, ik zal dan met de cx na de winterslaap naar borculo gaan, hij heeft natuurlijk wel alle goede benodigdheden in huis….........
Is het makkelijkste, en dan wordt het mooi ter plaatse op maat gemaakt!
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Is het voor de auto goed/geen probleem om hem na de hoogste stand, de auto te laten staan op 4x as steunen/bokjes op de krik plekken? Lijkt mij wel makkelijk als ik iets wil doen aan de auto, hij is zo wel heel laag(rug problemen)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Er zijn mensen die balkjes leggen onder de dwarsbalken van het subframe - dat schijnt de krachten ook goed te verdelen. Maar ik zou verwachten dat de kriksteunen op zichzelf ook het gewicht moeten kunnen dragen. Let wel op: de neus is erg zwaar, het schijnt slim te zijn om wat dingen in de kofferbak te leggen in zo’n geval. Het reservewiel, om eens iets te noemen.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Dankjewel, ik kijk wel even.
Ik moest zonet de nummers e.d voor de CCCN nog doorsturen/opzoeken, auw, mijn rug, hij gaat echt wel op bokken staan, ha ha,
Ik weet niet of het interessant is voor hier, maar hier de nummers:
ype CX CX 25 GTi
Kenteken PJ-50-GR
Kleurnaam / -nummer gris… / EVF-R
ORGA-nummer 3371
Chassisnummer VF7MANG0003NG7284
Motorserienummer 04018473
Uitrusting zwart leer interieur, electrisch schuifdak, airco, centrale vergrendeling op afstand, org gti velgen, veel chroom.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Had even geinformeerd over het plaatsen van een vouwdak in de cx, helaas door het orginele open dak niet mogelijk.
Ach, de vorige eigenaar heeft het roest vrij gemaakt, wil alleen het spuitwerk even goed laten doen….............
EVF is gris neptune. Zie forum > overzicht forum > Citroën CX > Sticky: CX - geschiedenis. Na de modelontwikkeling en de afgeleide modellen volgt dan de “kleurenwaaier”.