Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
j.witkop schreef:wat wel heel goed werkt is om de auto op te krikken, veerbollen te verwjderen en een stukje bezemstaal in de cilinder te plaatsen.
Als je daarna de bollen terugplaatst blijft de auto op hoogte. je hoeft dan niets met de motor te doen. Voordeel is dat je dan de auto op de hoogste stand kunt insteelen en er veilig onder kunt klussen
Dan heb je nog nooit een achterbol van een GS vervangen!
Voor zou het nog kunnen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hallo jacioo ; u krijgt ruim voldoende adviezen voor deze operatie, maar die van hr boogaard77 is wel een topper, als je van zo’n oude gs de achterschokkers eraf wilt halen, dan vraag je om ellende, dwz in een goed geoutieerde ( wat een woord) werkplaats zal het lukken, maar hij moet eerst op de kar, dus hij zal wel ergens liggen, plat op zn buik, en dan is het echt een opgave ! probeer de motor rond te draaien met de slinger, als dat kan, peil de olieën , en trek de gs met 2 km per uur? een eindje rond ,( slepen dus ) in de versnelling, bobine afkoppelen ! dan zal de hd pomp ( langzaam) de boel op druk moeten brengen, dat is wat wij vroeger deden als we in de polder met zon geval stonden. MAAR JE HEBT DAN ALLEEN DE HANDREM TOT JE BESCHIKKING, ALS DIE NOG IETS DOET ! ! ! DUS VOOR EIGEN RISICO ! dit heeft ons altijd uit de brand geholpen, natuurlijk sleutels in contact en op start zetten anders valt ie in het stuurslot enz enz, maar lukt het gewoon niet, VRAAG DAN EEN GOED MONTEUR ERBIJ, DIE HEEFT HEM ZO OP DE KAR ! heeel veel succes met deze klus ! tot je dienst gr mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Dan heb je nog nooit een achterbol van een GS vervangen!
Voor zou het nog kunnen…
Jawel, maar geen noemenswaardig probleem.
Heb ik veel geluk gehad?
René Jongejan schreef:Dat kan bij een GS/GSA niet, die heeft namelijk een 1-plunjer-pomp, die direct door de krukas wordt aangedreven.
Door de distributieriem zelfs. onderin het blok, dus nog lager dan de krukas.
En ist gelukt?
Bedankt voor de geweldige reacties, ik ben voor de oplossing met het blokkeren met een klostje hout gegaan.
Dit werkte zeer goed, (zie foto’s) de gsa staat perfect op hoogte om op een aanhanger te takelen/winchen.
Is er bij een cx (met kunststof bumpers) het zelfde mogelijk ivm blokkeren en op hoogt brengen en houden van het hydraulisch systeem/vering?
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Jacioo schreef:Is er bij een cx (met kunststof bumpers) het zelfde mogelijk ivm blokkeren en op hoogt brengen en houden van het hydraulisch systeem/vering?
Is zelfs nog simpeler, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2006908/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986