Ford Taunus 17 M super 1964
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 07 december 2018 07:15 PM

Heb ook een Ford Taunus 17 M van 1964, waar de originele 6 volt radio nog inzit. Deze geeft echter geen geluid, ook geen gekraak als er spanning opstaat verlichting werkt wel. Het is een originele Hitachi radio met enkel middengolf en lange golf ontvangst.Heb begrepen dat de AM en LW zenders in Nederland uit de lucht zijn gehaald, betekend dit dat er geen enkel kanaal meer in Nederland is te ontvangen en de radio geen enkel geluid meer produceert of moet er wel gekraak uit de geluid box komen,zonder een buitenlandse zender te kunnen ontvangen.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 december 2018 09:11 PM
  [ # 1 ]

Lange golf (lw) draagt redelijk ver, dus je zou nog wel een zender moeten vinden. Je kunt ook op AM op 621 kHz de RBTF (franstalige publiek omroep in belgie ) proberen tussen 5 en 24 h. Wordt uitgezonden van Wavre ) 25 km zuidoost van brussel) waar de zendmasten staan, moet je in nederland wel kunnen ontvangen. kwaliteit zal wel tegenvallen.
Als je de volumeregelaar verdraaid moet je meestal wel iets gekraak horen, want die potmeter baan is zeker in al die jaren iets ingelopen. Antenne vastpakken moet meestal ook wel ruis of brom opleveren. Je moet er wel rekening mee houden dat die radio van vroeger slecht tegen kortsluiten van de luidsprekeruitgang konden ( tegenwoordig zijn ze daar tegen beveiligd) kan zo maar zijn dat je eindtrap overleden is, dat zijn meestal twee vermogenstransistoren, die kosten geen vermogen, maar de diagnose moet je overlaten aan een ouderwetse radio technicus denk ik.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 09 december 2018 12:52 PM
  [ # 2 ]

Dan zal de radio wel naar een specialist gaan, heb daar zelf geen kaas van gegeten. Wel jammer dat er in Nederland geen zenders meer zijn die nog kunnen uitzenden. Misschien later maar een FM radio plaatsen uit het zicht, of muziek via de telefoon afspelen.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2018 12:55 PM
  [ # 3 ]

Meneer Vermeulen is een goede specialist:

http://www.vermeulens.nl/autoradio/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook