Hallo allemaal,
Wij willen graag een Xsara Picasso gaan aanschaffen. Nu is er aanbod ten over voor heel veel verschillende prijzen en km standen… Nu is mijn vraag, wat is voor jullie een acceptabele km stand (of te wel max. hoe minder hoe beter natuurlijk ) en op welke punten moet je vooral letten bij aanschaf. Lees graag jullie tips en ervaringen, bedankt alvast


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een Xsara Picasso is altijd minimaal acht jaar oud. Belangrijker nog dan een lage kilometerstand is dat een auto op tijd en volgens het boekje is onderhouden. Liever twee ton en onderhoud stipt volgens het boekje dan 120 duizend en geen idee wie wat heeft gedaan de laatste vijf jaar.
De techniek is redelijk probleemloos, maar dorpels willen nog wel eens roesten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij de aanschaf van een Xsara Picasso raad ik jullie aan iemand mee te nemen met kennis van zaken!
Dorpels willen idd makkelijk gaan roesten; herstelbaar maar moet goed uitgevoerd worden!!
De techniek is vrij probleemloos mits alles goed is onderhouden en vooral goed wordt uitgevoerd!!!! Maar bij meer dan 250.000 Km zeker de achteras controleren.
Ook liever een wagen die altijd volgens het boekje is onderhouden en niet overal heeft gezeten. Accu reeds vervangen?
Bij een diesel 1.6 HDI: Distributieriem + waterpomp reeds vervangen? Olielekkage achter oliepomp (kant distributie)? Olielekkage rond injectoren? Bevestigingen luchtfilterhuis (rammelen)? Hitteschilden voorkant + verstevigingsbeugel aangebracht onderaan (kunnen ook los zitten of zelfs ontbreken)? Bevestiging Oliepeilstokhouder niet afgebroken? Werking voorgloeibougies? EGR-klep reeds vervangen? En vooral werking turbo! Olieverbruik is zo goed als niks bij mijn weten bij gebruik van 5W30.
Slijtage-onderdelen zoals:
*de staat van de remschijven voor en eventueel achteraan (werking handrem, piepende remmen achter etc.), ofwel lekkende wielremcilindertjes achteraan. alsook de staat van de remflexibels voor en achter.
*keuze bandenmerk
*ophanging vooraan: speling torsiestangetjes, speling fuseekogels, speling stuurkogels, slijtage achterste silentblok van de voorste draagarmen
*stofhoes rechtsvoor van het stuurhuis nakijken want deze durven ook wel te scheuren
*de staat van de uitlaatbuis en uitlaatdemper
*schokdempers alsook de veren (durft wel eens te breken zo’n veer)