Hallo Lezers,
Weet iemand hoe je het makkelijkst de as van een GSA uit de wiellager los kan halen.
Ik weet dat die geborgd is met een ring. En heb volgens de werkplaats handleiding
het geprobeerd met een plat stuk metaal tussen de as en het lagerhuis. En daar met een moker er op te slaan. Maar de as wil niet los gaan.
Mvg Erwin
► Instagram •
...moker
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Ja op het stuk gereedschap uiteraard. Met een hamer lukte het niet.
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij zit ie niet in het wiellager geborgd. Ik laat de moer erop zodat je de kop van de as niet molt
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Volgens mij zit ie niet in het wiellager geborgd. Ik laat de moer erop zodat je de kop van de as niet molt
Ik weet zeker dat die in het wiellager geborgd zit. Staat ook in het werkhandboek. 10 Jaar geleden heb ik deze toen wel los weten te krijgen door een harde tik er op te geven.
► Instagram •
hoi erwin; welke as hebben we het over? gr mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
mrep schreef:hoi erwin; welke as hebben we het over? gr mrep
Aandrijf as linkerkant van een GSA. De as die naar het wiellager gaat.
► Instagram •
hoi edwin; als je de homokineet bedoeld, die is niet geborgd in het fuseehuis, dus niet in het lager. daar moet ie eigenlijk gewoon met zachte dwang uitschuiven. maar als je de homokineet van de aandrijfas af wilt halen, dan is die inderdaad met een circlip ( onzichtbaar ronde stalen veerring ) op de vertanding van de aandrijfas geborgd. die kan eraf, als je het speciale gereedschap moet ontberen , dan kun je het met een ( KOPEREN OF BRONZEN ! ) zware hamer proberen. maak dan de rubber hoes open, schuif deze zo ver mogelijk weg, en zoek de BINNENRING van de homokineet op,draai eerst de homokineet weg, die zal ong 45 gr kunnen verdraaien en sla dan tegen de binnenring , een beetje hulp, die de aandrijfas vasthoudt, is handig, anders kun je het in de bankschroef klemmen. je kunt ook met een stuk buis ( staal of koper, brons ) tegen de binnenring slaan. als je de juiste klap op de juiste plaats weet te plaatsen, dan floept de homokineet er zo af. de terugweg is weer een ander verhaal, maar je kunt het leren, wij hebben het ook ooit geleerd. probeer niet op de buitenring van de homokineet te slaan, deze is gehard, er kan een stuk afbreken, en je slaat dan eigenlijk via je kogels die erin zitten op de binnenring, dus je raakt veel kracht kwijt , en de banen waar de kogels op lopen kunnen schade oplopen, dat merk je niet meteen maar je as kan op termijn wel stukgaan. succes gr mrep.
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
edit van de mod: svp niet quoten op het laatste bericht!
Bedankt voor het advies. Ga morgen een nieuwe poging wagen.
► Instagram •
oja ! VEILIGHEIDSBRIL ! !
hydropneumatic driving has its ups and downs….....