Hallo, Ik ben nieuw op het forum, en heb sinds enkele maanden een citroen DS23ie.
Maar nu heb ik een raar probleem. Zekering nummer 2 (rood) springt wanneer ik aan het stuur draai.
Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn. Hebben jullie een idee?
Al enkele keren zekering gewisseld, maar nu ben ik er achter dat het met het sturen gebeurd.
Ik heb elektrische schema maar ik weet niet waar zoeken.
Willem
Ik zou de 3 klokken module achter het stuurwiel verwijderen plus het dekseltje op je stuurkolom. Daar lopen over (of onder) je stuurkolom een aantal draden t.b.v. de verlichtingsschakelaar. Ook lopen er draden vanaf je contactslot. Laat beide panelen eraf, zet er een nieuwe zekering in en ga rijden: zie je een kabeltje bewegen of een vonk(je) t.b.v. de kortsluiting dan weet je waar het probleem zit.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dankuwel voor u snelle reactie!
Wat bedoel je met 3 klokken module?
Ik ga er zo meteen eens meer rijden zonder dekseltje.
Alvast bedankt!
3 klokken module
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er is een inkeping in het stuurwiel en daar is een draadje in meegedraaid, draadje vewijdert en nu springt de zekering niet meer
Maar nu heb ik een nieuw probleem, mijn knipperlichten doen het sinds enkele dagen niet meer.
Zit de Flasher unit of knipperautomaat in het dashboard van een citroen DS23ie? Waar juist?
Hoe kan ik makkelijk testen of dat het de knipperautomaat is?
Alvast bedankt!
Willem
Die knipperlicht unit zit achter het plaatje van je schakelpatroon (achter het dashboard).
Ervan uitgaande dat het een 5 bak betreft !!
https://citrotech.nl/shop/product/clignoteur-automaat-dshy-12-volt/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Aangezien je aan de bedrading achter de 3 klokken hebt gewerkt, zou het zomaar kunnen dat je een stekker uit de schakelaar hebt getrokken, eerst dat controleren.
Anders:
Is je bedrading nog origineel en is er bijvoorbeeld een alarm ingebouwd ? Zo ja, kijk dan of de knipperlichten via het alarm wel nog werkt.
Als je een alarmlichten schakelaar hebt kunt je ook eens kijken of die nog werkt.
Zijn alle zekeringen nog goed ?
Toch eens investeren in een werkplaatshandboek of gebruik google
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Dit is (tenminste bij mij) de originele.
Maar zo’n tonnetje doet het zeker zo goed.
Doet jouwes helemaal niks meer? of blijft het licht alleen aan?
In het laatste geval kan je hem misschien nog bijstellen met het stelschroefje.(links)
Daarvoor hoeft ie niet open, er zit een gaatje ter hoogte van het schroefje.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een 23 IE heeft een tonnetje. Waarschijnlijk 2 voor de alarm lichten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is dat zo? Of heeft een 23IE al een 42/84W relais? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer uit m’n hoofd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!