Afgelopen woensdag de koppeling van het bx,je vervangen. De reden was eigenlijk omdat de linker steekaskeerring begon te lekken en de rechter fuseekogel wat speling begon te krijgen. Ik wist al de de koppeling aan zijn einde begon te komen, al slipte deze nog niet. het pedaal zat bijna tegen de onderkant van het dashboard en de kabel kon niet nog losser gesteld worden. ook greep de koppeling pas op t laatste moment aan. Dus maar besloten de hele operatie in 1x uit te voeren. Nl. 2 steekas keerringen, 2 fuseekogels en de koppeling met drukgroep en uiteraard verse versnellingsbakolie.
De bx reedt al heerlijk maar nu rijdt ie nog lekkerder. het koppelingspedaal gaat heel licht en soepel en zit weer op normale hoogte. We kunnen voorlopig weer ff vooruit! De oude koppelingsplaat was goed versleten zoals op de foto te zien is..
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Geweldig Art! Mijn BX heeft nu een lekkende achter hoogteregelaar, heb al een gereviseerde bij garage 80 en as woensdag wordt er aan gewerkt!
Tot ziens, Wim
Heb je de motor laten zitten bij deze klus?
Maareh, je had nog zeker 2 micron tot de klinknagels, dus nog lang niet op
motor hoeft er bij een bx niet uit voor de koppeling. Bak kan er zo af gelukkig.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)