RogerM schreef:Gisteren even de trommels open gemaakt en er lekt geen olie uit de cilinders.
Ook geen verglazing op de voering?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Ik zou toch het advies van Boogaard in gedachten houden, op zo’n testbank ben je zo achter de boosdoener…
...tja, da’s wel een goed advies ook al ga ik de trommels etc vervangen. Zo’n test zegt óók iets over de schijven vóór. Kom er net achter dat de Kwiksh*t zo’n test gratis aanbiedt! Da’s mooi
wordt vervolgd…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Ik heb het vermoeden dat een rechte schijf toch ook onregelmatig kan remmen.
Door veranderende oppervlakte eigenschappen.
Een deel wordt te warm, mogelijk door het vasthouden van de rem bij het stoplicht, oppervlak wordt daardoor stroever (aanname), bij de volgende remacties wordt die plek ook weer warmer en zo wordt het probleem steeds erger.
Is maar een aanname hoor, maar soms zie je bij zo’n schijf blauwe plekken. Er is dan blijkbaar toch wat veranderd aan het oppervlak…
Ik heb de schijven vluchtig bekeken: prima de luxe. geen verkleuringen, geen (zichtbaar) vet, geen beschadigingen. Blokken vertonen gelijkmatige slijtage, schijven ook.
M’n voet op de rem houden als de blokken warm zijn doe ik nooit. Tot slot: ik doe niet aan asfalt ploegen. Motor is 1600cc en is eigenlijk net iets te licht voor deze auto. Ik ben ook van het nieuwe rijden én heb veelal twee koters aan boord. Wat ik wil zeggen: ik heb er geen probleem mee om als laatste bij het stoplicht weg te zijn, noch om er als laatste aan te komen.
ik meld me weer zodra ik op de remmenbank ben geweest.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006