Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mooie WW gele streepjes Jaco.
Ja ja, maken jullie er maar grapjes over. Dankzij deze snelle gele strepen, gaat de XM nu als de bliksem!
jaco schreef:Dankzij deze snelle gele strepen, gaat de XM nu naar de bliksem!
Jammer.
Wim,
Disciplus Simplex
Equipe 7 is ook al bezig met voorbereidingen, Maarten is bezig met een voorverkenning van de regio.
Inderdaad gaat er een XM mee, die staat in de startblokken.
Qua voorbereidingen nog wel wat praktische vragen. Uiteraard gaat er een tent mee met de overige parafernalia zoals slaapspullen, bordjes, bestek, glazen en de obligatoire toiletrol etc. Maar wat verder mee te nemen? is bijvoorbeeld een brandertje voor het zetten van een potje koffie in de ochtend handig om erbij te hebben? (Lees als in “wat is er wel en niet geregeld?”)
Overigens zal onze XM alleen strepen achterlaten op het asfalt.
(Alleen wanneer de XM het daadwerkelijk doet overigens…)
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
ChrisB schreef:Overigens zal onze XM alleen strepen achterlaten op het asfalt.
Geen groene strepen hopelijk?
Als het kamp net zo georganiseerd is als vorige jaren, dan hoef je behalve je eigen bordje, bestek, tent en slaapzak niets te regelen.
Geen groene strepen meer sinds deze week. De laatste echt grote lekkage is nu hersteld (diravistuurhuis lekte als een vergiet). Maar het is en blijft een Troen, dus er lekt altijd wel iets…
Ik had al gedacht dat de catering uitstekend voor elkaar is, kookspul blijft dus thuis.
Vandaag heb ik mij ook even verdiept in de milieuzones in Frankrijk. De meeste oude Troenen gaan wat moeilijkheden hebben met de milieuzone rondom Parijs, die is per afgelopen juni aangescherpt. De Peripherique bijvoorbeeld is verboden gebied zonder vignet. Zonder vignet is eigenlijk alleen de A86 aan oost en westkant voor een groot deel mogelijk, maar ook niet helemaal. Het beste is eigenlijk om Parijs met een grote boog te mijden.
Ik ben even benieuwd hoe andere daar mee omgaan en welke routes er gekozen worden. (Ik vertrek vanaf mijn werk in Groningen op dinsdagavond, Maarten stapt onderweg ergens op). Zelf denk ik erover om via Reims of Luxemburg/Metz te gaan.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Hm daar zeg je wat. Moet ik mij eens even in verdiepen!
LET OP, sinds 1 juli 2019 mogen worden oude diesels geweerd uit Parijs! Voor categorie 5 (diesels ouder dan 2001 en benzineauto’s van voor 1997) is dat verbod permanent en zelfs voor de ringweg van toepassing! Voor categorie 4 (diesels van voor 2006) geldt het inrijverbod alleen voor de binnenstad, op weekdagen tot 20.00 uur.
Inderdaad een goede om op te letten.. Bovenstaand stukje kwam ik tegen en is op een heel groot deel van de deel ME’ers van toepassing..
Meer info voor wat betreft de millieusticker
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones
Alleen Parijs kent een permanente zone, maar rond Lille, Reims, Lyon en Nancy is men ook streng met een tijdelijke zone. Wel is het zo dat er op de doorgaande autosnelwegen (denk aan peage) veelal geen sticker wordt verlangd om verkeerstechnische redenen, maar er is dan wel een verlaagde snelheid van kracht.
Overige tijdelijke zones kunnen altijd worden ingesteld door de departementale overheid, maar alleen bij aanhoudende ernstige smog. Of dat nu in september in bijvoorbeeld de Auverne nog zo veelvuldig zal optreden, is de vraag. Houd de Franse couranten in de gaten.
Kortweg, oldtimers krijgen nooit een sticker, dus mijd de grote steden en/of neem daar de peage. Voor tijdelijke zones in de diverse departementen de couranten in de gaten houden, en voor de rest hopen op niet al te zonnig weer met weinig wind
Had het gisteren al even uitgezocht. En een mooie alternatieve route gevonden.
jaco schreef:
dan hoef je behalve je eigen bordje, bestek, tent en slaapzak niets te regelen.
Neem een fatsoenlijk bord mee! en geen slap weggooibord. En een dikke slaapzak. Het is al half september en het kan aardig afkoelen ‘snachts.
Binnenkort krijgen jullie een email met nog wat meer tips.
Zo jongens, zie hier mijn mileusticker in volle glorie.
Nu gaat je motorkap veel harder dan de rest…
Of is dat voor plaatsbepaling van de ANWB drone?