Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-07-2012
- XM V6 24V Exclusive Automaat
- BX 1.9 break TRS
- XM 2.0 ltr Ambiance automaat
- XM 2.0 carbu
- XM 2.0 inj. automaat
- Traction Avant familiale
Dag, de voorvering van mijn 90-er Xm is te hard. Ik heb de veerbollen al vervangen voor nieuwe comfortbollen maar dit geeft weinig verschil.
Op het oog staat de voorzijde redelijk hoog. Zou het aan de hoogteregelaar kunnen liggen dat ie vrij hard is ?
De auto heeft heel weinig kilometers gereden (22.000 pas) maar heeft jaaaaaren stilgestaan in een garage.
De achterkant veert trouwens wel heel mooi zacht .
Het is een veercomputer loze uitvoering.
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
te hoog levert een korte veerweg op dat als hard kan worden ervaren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
En werkt de hydractief naar behoren? Anders mis je de middelste bol.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Heeft ‘ie niet, want hij heeft geen veercomputer.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
De scheelt. Hoogte idd goed afstellen. Zijn de veerpoten goed gangbaar?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Wat ook heel veel uitmaakt is schone LHM.
Check inderdaad de hoogte even, check de druk en de juistheid van het type van je veerbollen en maak de hoogteregelaar even schoon. Ook een vuile hoogteregelaar kan een wat stugger veergedrag opleveren.
Is het dan nog stug, dan zou het wellicht kunnen dat door stilstand de veerpoten stroef lopen. Dan zou ik er eerst wat kilometers mee maken en als het niet weggaat dan pas overwegen om de veerpoten uit te wisselen. (al zou dat gezien km stand zonde zijn).
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)