Hi Allemaal,
Ik heb sinds kort een gek ding met mijn huidige Saxo (1.4 VTS, 2000). Als ik soms na het schakelen gas wil geven, pakt de auto geen toeren. Als ik dan de koppeling in trap, gas geef, komt de auto op toeren, de koppeling weer in trap en laat op komen, pakt de motor weer op.
De motor loopt niet altijd superstabiel. Nu heb ik laatst een andere bobine geplaatst, omdat de bougies er goed zagen. De bobine had een iets ingescheurde dop, maar hiermee is het probleem niet verholpen.
Waar kan ik beginnen?
Alvast dank voor de hulp,
Groet,
Puck
Ik heb dit een tijdje terug onderweg ook gehad, was het met vochtig weer? Na een paar keer opnieuw starten en met m’n goedkope obd2 scan prul uit China de codes ff verwijderen was er niets meer aan de hand. Ondertussen pakweg 3,5 maand verder en geen problemen meer mee gehad.
Zo’n ELM327 scanner is echt een aanrader trouwens, t kost geen drol (3 a 4 euro) en je kan toch zelf enigzins wijzer worden van je foutcodes. Scheelt toch weer 30 euro om ze telkens te laten lezen bij de garage.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik verdenk meteen de gaskleppositiesensor. Met een ‘93 BX (volgens mij met dezelfde motor, de 1.4 TU) heb ik ooit precies hetzelfde gehad nml. De computer krijgt dan foute positiewaarden en weet niet wat ie moet. Onrustige stationairloop kan ook veroorzaakt worden door deze sensor.
De hele handeling met koppeling indrukken heeft geen invloed. Gewoon gas een stukje in blijven drukken, dan wordt ie na een tijdje ineens weer wakker.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30