waterman schreef:Egbert schreef:.. . heb nu een DS die voldoet aan de milieu normen.
Aan welke normen? Euro 1,2,3,4 of 5? Wat doet de ds in de viergastest?
het systeem is bij TNO getest en benadert (TNO jargon voor is) heel dicht Euro 1
beter rijden dan gereden worden!
ik heb de honecker prestige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dank voor deze, en eerdere, extra uitleg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Iets anders (maar niet veel): is de regelaar niet gewoon altijd closed-loop, maar wordt er bedoeld dat het gewenste setpoint bereikt is en dat de error van de regeling dus op dat moment weggeregeld is? Of gaat ‘ie wel degelijk van closed-loop naar open-loop?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Oh en Egbert: wat een verhaal man. Blij dat je auto niet is afgebrand..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De DS rijdt weer en is weer schoon. Schade was alleen afgebladderde tectyl aan de onderkant.
Demper met ingebouwde katalysator tijdelijk verwisseld voor een andere demper.
Bougiekabel 2 en 3 verwisseld en de motor loopt als een zonnetje. Loopt veel regelmatiger dan met de 123 die ik had!! Met stroboscoop is ontsteking tijdstip ook weer mooi stabiel ( stond bij de 123 6 graden te verspringen synchroon met onregelmatigheden in de stationair loop).
Na mijn vakantie verder met de katalysator etc.
Ook uitzoeken wat er met de 123 loos is.
Nu eerst gewoon rijden en op vakantie.
Even voor de goede orde: de brand die ik gehad heb, heeft dus niets met de milieuset te maken. Gewoon een stomme fout van mij en de les dat een katalysator bij vreselijk fout mengsel heel erg heet wordt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Fijne vakantie Egbert!!
Met een sisser afgelopen dus…! Tip: CO2 blusser geeft veel minder rommel (been there….).
Livorno -> Bastia? Dat is een heel goed vooruitzicht. Mijn favoriete eiland!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Fijne vakantie Egbert .
De “rest komt later”
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
IDealist schreef:Met een sisser afgelopen dus…! Tip: CO2 blusser geeft veel minder rommel (been there….).
of Halon, als je er nog een illegaal kan krijgen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Halon, heb ik ook in de garage staan. Maar ik zit in de tak van sport waar dit nog te krijgen is (luchtvaart) Verder is het verbannen en niet meer ‘legaal’ te krijgen…
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
niet meer ‘legaal’ te krijgen
Ook het bezit is niet meer legaal.
Nu zal je garage niet direct bezocht worden maar
in de verkeersfuik goed voor 400-700 euro boete.
(vreemd dat ik dat niet kan terugvinden op het net)
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Egbert schreef:De DS rijdt weer en is weer schoon. Schade was alleen afgebladderde tectyl aan de onderkant.
Demper met ingebouwde katalysator tijdelijk verwisseld voor een andere demper.Bougiekabel 2 en 3 verwisseld en de motor loopt als een zonnetje. Loopt veel regelmatiger dan met de 123 die ik had!! Met stroboscoop is ontsteking tijdstip ook weer mooi stabiel ( stond bij de 123 6 graden te verspringen synchroon met onregelmatigheden in de stationair loop).
Na mijn vakantie verder met de katalysator etc.
Ook uitzoeken wat er met de 123 loos is.Nu eerst gewoon rijden en op vakantie.
Even voor de goede orde: de brand die ik gehad heb, heeft dus niets met de milieuset te maken. Gewoon een stomme fout van mij en de les dat een katalysator bij vreselijk fout mengsel heel erg heet wordt.
Egbert, onregelmatige ontsteking hoeft niet per se aan de 123 te liggen, met een slechte bobijn heb je ook dat effect.
Ik had hetzelfde euvel, met contactpuntjes prima loop maar met 123 onregelmatige loop. De 123 vraagt een sterke bobijn.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Reken maar dat die bobine ven eminent belang is. Ik heb een jaar ellende gehad met een 123 op een Peugeot 504. De software gaat de overslagen van een slecht presterende bobine proberen te corrigeren en dan loopt de motor veel beroerder dan met diezelfde bobine op een klassieke stroomverdeler. Been there, oor trial and error ontdekt, was toen een vd eerste schare 123-gebruikers….lang geleden dus alweer.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
bogaard77 schreef:IDealist schreef:Met een sisser afgelopen dus…! Tip: CO2 blusser geeft veel minder rommel (been there….).
of Halon, als je er nog een illegaal kan krijgen!
Halon werkt op basis van zuurstofverdringing, neemt niet de hitte weg, was dus in dit geval niet bruikbaar geweest. Beste in een garage is schuim of CO2. Poeder blust beter maar tast alle elektrische verbindingen aan dus kun je de auto na een jaar of 2 alsnog weggooien.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat je daar zegt klopt niet Niels! Halon staat er juist om bekent dat het niet zuurstof verdringt. Het blust door een anti-katalytische werking op verbrandingsproces en niet door verstikking. Voordeel is inderdaad dat het elektrische installaties nauwelijks aantast.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*