Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een diesel Berlingo uit 2016 met adblue.
Sinds enkele dagen heb ik een oranje driehoek met het uitroepteken branden op mijn dashboard.
Ook is de auto in noodloop.
De wagen uitgelezen met de obd2 maar geen foutcodes te zien en bij i/m readiness is alles okay.
De accu klem losgehaald en een drive cycle gedaan waarna alle checks weer op okay stonden.
Het resultaat blijft hetzelfde.
Geen idee waar nu te zoeken.
Heeft iemand dit vaker gezien of weet waar te zoeken?
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Je auto is toe aan onderhoud. Als je de onderhoudsindicator reset gaat het driehoekje ook uit.
Bedankt voor het meedenken Lars.
Zojuist dus de onderhoudsindicator gereset ( was nog 1450 km te gaan)
Helaas nog steeds het oranje driehoekje.
Op het display van de auto geeft het aan “motorstoring” maar geen verder lampjes op het dashboard of in de obd2.
Misschien is de obd2 met Torque software te beperkt om alle storingen te zien?
Nog steeds rij ik rond met het oranje driehoekje maar geen MIL.
Weer wat aan het stoeien geweest met de obd en torque.
Ik heb alleen de volgende melding met rood kruis en “NOT OK” wanneer ik een scan uitvoer. ( de rest is allemaal okay)
MID:$98 TID:$b1
Min:1 Max:30
Current: 32,767
De downstream NOX sensor is gisteren vervangen.
Heeft iemand een idee wat deze betekend of dit beter kan interpreteren dan ik?
Marcel
Toch nog eens een andere app geprobeerd met de OBD.
Hier iets wijzer geworden.
Niet alleen de bovenstaande melding kwam naar boven maar ook MID $98 TID $90
De gemeten waarde is 51 waar de minimum waarde 5 is en de maximum waarde -1.
Na wat zoeken denk ik dat deze meeting het PM filter is, zou deze verstop kunnen zijn?
Ik neem aan dat dan ook het verklikkerlichtje zou moeten branden.
Suggesties?
Of heeft iemand de OBD mode 6 definitie lijst van Citroen?
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Beter om je auto eens met de dealer software uit te lezen. Universele OBD meters ondersteunen niet altijd alle modes, daarbij kunnen vaak ook alleen maar emissie gerelateerde zaken uitlezen en resetten.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Even een kleine update voor de liefhebber, we zijn eruit.
Ook de dealer met de juiste uitlees apparatuur kon geen oorzaak vinden dus uiteindelijk het ouderwetse storing zoeken gedaan.
En na 3 trips naar de dealer eindelijk de oorzaak gevonden van de mysterieuze storing.
Een kabelbreuk in de kabel naar het relais van de radiator ventilator.
Hierdoor geen werkende koel ventilator en signaal om te starten met regenereren.
Uiteindelijk gaf een niet goed werkende A-C de tip naar het juiste spoor.
Zo zie je maar dat oorzaak en gevolg niet altijd even duidelijk zijn of wordt aangegeven door de uitlees apparatuur.
Gelukkig waren ze erg schappelijk met de uiteindelijke kosten, 250 euro voor 3 keer een paar uur trouble shooting, een nieuw relais en de uiteindelijk reparatie van de kabel.
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Met de diagnose apparatuur had de dealer ook combi enteren kunnen aansturen. Wellicht was er dan al eerder een conclusie getrokken.
Niettemin, top dat het is opgelost.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*