Deze week mijn mijn ID 19 uit ‘67 uit de stalling gehaald. Op LPG startte ze meteen weer, maar overschakelen op benzine lukt niet. Het lijkt of er geen benzine aangezogen wordt.
Iemand tips?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maak de benzineslang los bij de afsluiter. Laat de leiding vanaf de pomp naar een teiltje lopen en start de auto op LPG. Nu moet er na een korte tijd benzine in je teiltje komen. Zo niet: Pomp stuk of benzinetank leeg
Wel benzine: afsluiter defect ( opent niet) of hij krijgt geen spanning. bedrading kan gaar zijn, of de schakelaar is stuk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nog een optie: bij mij was het benzinefilter in de tank verstopt, moderne benzine geeft nogal wat rommel dat zich prima verzameld in het filter.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Dank voor jullie reactie. Ga morgen op onderzoek uit
Ja, dat is er een. Zit ook nog een hendeltje op die misschien wel de verkeerde kant op staat. Je weet maar nooit..
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Die hendeltjes vind ik altijd verwarrend: ik weet nooit hoe ze moeten staan…
Maar het meest logisch lijkt me dat die dicht staat als die naar de afsluiter wijst. De afsluiter regelt het dan.
Je kunt trouwens de afsluiter testen door hem even 12v te geven: dan hoor je hem klikken.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is geen afsluiter hendeltje. Het iss een manual override.
je kan met dat hendeltje de elektrische klep omzeilen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
capt kok schreef:... moderne benzine geeft nogal wat rommel dat zich prima verzameld in het filter.
Het verstopt zijn van het benzinefilter heeft niet zozeer met ’ moderne’ benzine te maken, maar des te meer met langdurige stilstand met een slechts gedeeltelijk gevulde tank. Een slechts half gevulde tank roest en al die deeltjes doen mee aan de zwaartekracht en, gek genoeg, zit het benzinefiltertje onder in de tank. 1 = 1 = 2.
Met mijn Godin heb ik ook wel eens problemen met het benzinefilter in de tank gehad, maar dat is nu verwijderd en het filter is verplaatst naar onder de motorkap. Daar zit nu zo’n doorzichtig tussenfilter dat braaf iedere beurt vervangen wordt en er dan redelijk vies uitkomt. Zo’n filter is geschikt als permanente en betaalbare oplossing. Je hoeft dus niet direct je tank te gaan vervangen of iets dergelijks.