HD Pomp perikelen
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 mei 2019 02:48 PM

Beste mensen,

ik heb een CX pomp gekocht bij het bekende adres in Abbenes om te monteren op mijn DS.

De pomp heb ik gemonteerd maar hij lijkt geen druk op te bouwen. Voor montage heb ik de pomp volgegoten met LHM, evenals de aanzuigslang. Als ik de auto start zou je een straaltje LHM moeten zien in het voorraadvat. Dit heb ik dus niet. Ontlastschroef op de regelaar staat open.

Wat kan het zijn???

Vergeet ik iets heel stoms???

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 mei 2019 07:09 PM
  [ # 1 ]

Ontlast schroef dicht ook al geprobeerd….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 19 mei 2019 09:03 AM
  [ # 2 ]

CX pomp zuigt erg slecht aan met het LHM vat dat lager staat bij de DS.
Ontlast schroef open, aanzuig filter uit vat halen en op zijn kop houden. Deze nu als trechter te gebruiken en vullen met LHM bij draaiende motor. Blijven vullen totdat de circulatie op gang komt en dan heel snel in het vat stoppen. Eventueel herhalen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 mei 2019 09:14 AM
  [ # 3 ]

De ontlastschroef dichtdraaien dan een seconden of 5 wachten en vervolgens weer opendraaien (een 1/2 slag volstaat). Dit herhalen tot de pomp de lhm aangezogen heeft. Het concept erachter is dat hij bij iedere keer dichtdraaien maar een klein beetje aanzuigt totdat de lhm uiteindelijk in de pomp terecht komt.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 20 mei 2019 10:24 PM
  [ # 4 ]

Beste mensen dank voor de tips, helaas nog geen resultaat.

1) Ik de aanzuigslang laten vollopen, en met de hand de pomp rondgedraaid: geen of nauwlijks druk. Slang loopt niet leeg.


2) Vervolgens heb ik de olie proberen door te blazen, met het idee de olie onder een overdruk in de pomp te krijgen. Hierbij kon ik de olie een stuk in de aanvoerslang blazen.

3) Ik heb de HD leiding op de pomp losgehaald, aanzuigslang omhoog en gevuld. Hierbij liep de slang leeg en liep het er onder uit, ook bij niet draaiende pomp.


Nog suggesties of is de pomp gewoon gaar?

Dank!

 

 

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 mei 2019 10:28 PM
  [ # 5 ]

Doen zoals ik eerder beschreven heb.
Echt heel herkenbaar bij een Cx pomp

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 20 mei 2019 10:38 PM
  [ # 6 ]

Dag Egbert, dit had ik idd eerst geprobeerd…
Auto zeker 10 minuten stationair laten lopen, slang omhoog en volledig gevuld. Peil in de slang zakte niet, toe de zaak proberen door te blazen. Resultaat, Vieze LHM op mijn lippen…geen druk..

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 mei 2019 09:32 PM
  [ # 7 ]

Heb net een half uur geprobeerd:

slang en filter gevuld, motor stationair laten lopen met ontlastschoef open - dicht -open - dicht: geen resultaat.

Wat kan ik nog proberen???

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 mei 2019 09:50 PM
  [ # 8 ]

Een nieuwe pomp.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 mei 2019 09:51 PM
  [ # 9 ]

Heb je daadwerkelijk met draaiende motor de aanzuigslang gevuld?
Maar misschien is het ding toch kaduuk…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2019 09:30 AM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Een nieuwe pomp.

Dat. dus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 30 mei 2019 09:00 PM
  [ # 11 ]

Andere (CX) pomp zit erop, nu inderdaad wel druk. Aanzuigen ging inderdaad niet in een keer maar met dank aan bovenstaande tips is het gelukt. Nogmaals dank.

Topic kan gesloten worden Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook