Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Beste mensen,
ik heb een CX pomp gekocht bij het bekende adres in Abbenes om te monteren op mijn DS.
De pomp heb ik gemonteerd maar hij lijkt geen druk op te bouwen. Voor montage heb ik de pomp volgegoten met LHM, evenals de aanzuigslang. Als ik de auto start zou je een straaltje LHM moeten zien in het voorraadvat. Dit heb ik dus niet. Ontlastschroef op de regelaar staat open.
Wat kan het zijn???
Vergeet ik iets heel stoms???
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ontlast schroef dicht ook al geprobeerd….
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
CX pomp zuigt erg slecht aan met het LHM vat dat lager staat bij de DS.
Ontlast schroef open, aanzuig filter uit vat halen en op zijn kop houden. Deze nu als trechter te gebruiken en vullen met LHM bij draaiende motor. Blijven vullen totdat de circulatie op gang komt en dan heel snel in het vat stoppen. Eventueel herhalen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De ontlastschroef dichtdraaien dan een seconden of 5 wachten en vervolgens weer opendraaien (een 1/2 slag volstaat). Dit herhalen tot de pomp de lhm aangezogen heeft. Het concept erachter is dat hij bij iedere keer dichtdraaien maar een klein beetje aanzuigt totdat de lhm uiteindelijk in de pomp terecht komt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Beste mensen dank voor de tips, helaas nog geen resultaat.
1) Ik de aanzuigslang laten vollopen, en met de hand de pomp rondgedraaid: geen of nauwlijks druk. Slang loopt niet leeg.
2) Vervolgens heb ik de olie proberen door te blazen, met het idee de olie onder een overdruk in de pomp te krijgen. Hierbij kon ik de olie een stuk in de aanvoerslang blazen.
3) Ik heb de HD leiding op de pomp losgehaald, aanzuigslang omhoog en gevuld. Hierbij liep de slang leeg en liep het er onder uit, ook bij niet draaiende pomp.
Nog suggesties of is de pomp gewoon gaar?
Dank!
Doen zoals ik eerder beschreven heb.
Echt heel herkenbaar bij een Cx pomp
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Dag Egbert, dit had ik idd eerst geprobeerd…
Auto zeker 10 minuten stationair laten lopen, slang omhoog en volledig gevuld. Peil in de slang zakte niet, toe de zaak proberen door te blazen. Resultaat, Vieze LHM op mijn lippen…geen druk..
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Heb net een half uur geprobeerd:
slang en filter gevuld, motor stationair laten lopen met ontlastschoef open - dicht -open - dicht: geen resultaat.
Wat kan ik nog proberen???
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een nieuwe pomp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb je daadwerkelijk met draaiende motor de aanzuigslang gevuld?
Maar misschien is het ding toch kaduuk…
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Een nieuwe pomp.
Dat. dus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Andere (CX) pomp zit erop, nu inderdaad wel druk. Aanzuigen ging inderdaad niet in een keer maar met dank aan bovenstaande tips is het gelukt. Nogmaals dank.
Topic kan gesloten worden