Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En hier staan er nog meer.
https://nl-nl.facebook.com/c3plurielregister/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
en na de stortbui van daarnet nog een nagekomen bericht: en ze is DROOG !
Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kijk, daarvoor zijn we bezig geweest!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Gerelateerd aan het dak: René liet me de tube smeervet zien voor de dak goten en toen ik het daar bij de garage over had kwamen ze met Doorsmeervet Skf VKG 1001. Is dat vergelijkbaar? Kan dat op de SKF site niet goed vinden. Het zijn wel verschillende toepassingen volgens mij maar ik heb daar nu een zakje van liggen, anders bestel ik zo’n tube…
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Joost
Meer informatie over het te gebruiken vet vanaf hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1789673/ en hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231935/
En online hier te koop https://www.247industries.com/s/nl/lagers/LGLT2-0-2-SKF/252798?gclid=EAIaIQobChMI2LXDwMC24gIVBJzVCh0yiw86EAYYASABEgLrGPD_BwE
Ik zou dus absoluut geen doorsmeervet gebruiken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Daarom vroeg ik het al. Vond het een beetje te kort door de bocht om “SKF = SKF” toe te passen. Gezien de problemen die we al hebben gehad met het dak ga ik daar niet op bezuinigen.
Kende draadjes al, dat zorgde er mede voor dat ik even wat onderzoek deed naar dat zakje
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Als SKF’er móet ik hier even reageren;
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.skf.com/group/products/lubrication-solutions/lubricants/lubricant-selection/index.html&ved=2ahUKEwjwt_jM-_riAhXQTsAKHaRMBrwQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw0tmdMSMn9mXelHyk1zHlUx
Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus
Er zijn grote verschillen in smeermiddelen, zoals temperatuur bereik, watervast, viscositeit in relatie tot temperatuur etc etc
Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus
Is er een draadje over het rechtzetten van een scheef dakje ops:
Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus
smeermiddelen. ja daar hebben we heel veel van. na vanmorgen de scharnieren te hebben vervangen, ja ja het dakje ging gewoon open en dicht. had ik echter niet verwacht maar ons plurieltje heeft mij ff verbaast. dus op de ruit de scharnieren vervangen. alles ingesmeerd ook de dakgoten. en het loop gesmeerd.
totdat de ruit niet wilde openen. van alles geprobeerd en jawel geen resultaat. toen was het tijd voor koffie met een koekje. en nadien de reset nog maar es geprobeerd. en toen ja ja effect, alles werkt weer tot tevredenheid. nu is het wachten tot de volgende, het dak eraf, voor een goede onderhoud en vervangen van de dak pezen, tandwieltje en interslites enz enz.
dus succes vandaag. groetjes
Eindelijk weer een BX? schreef:Is er een draadje over het rechtzetten van een scheef dakje
Ik kan me het volgende voorstellen:
- motor los
- dak met de hand openschuiven
- ervoor zorgen dat het helemaal netjes, recht en goed ligt
- kabels en geleiders netjes en uitgelijnd
- motor weer plaatsen
- smeren van de bogen
- inleren dak via resetprocedure
Ik sta open voor aanvullingen, gelukkig regent het voorlopig
Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou beginnen met het zoeken naar de oorzaak waarom het dak scheef is gegaan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Tsja, dak, kabels, tandwiel, interslides geheel vernieuwd en dak werkte daarna goed maar met af en toe een rateltje.
Initialiseren hielp, maar dus maar even.
Met `t mooie weer de bogen eraf gehad en weer teruggezet.
Ging daarna ook nog goed maar met af en toe een rateltje.
Scharnieren bekeken, geen schade of breuk te zien, maar kan de cassette niet loshalen en kantelen: die weigert natuurlijk ook.
Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus
Ik hoorde laatst van iemand met hetzelfde probleem dat één van de veren gebroken was
De veren van het onderstel
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat ook weer een kwaal is van de vroege C3’s, waaronder ook dus de Pluriels.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986