2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Xsara inruilen voor een Xantia?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 mei 2019 10:26 PM
  [ # 16 ]

Als er een wiel af moet ook eerst in de hoogste stand zetten. Dat bespaart een hoop gekrik!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 28 mei 2019 10:56 PM
  [ # 17 ]

Die hoogste en laagste standen zijn voor service doeleinden bedoeld, niet om te rijden. Je hebt dan geen vering.

Die tweede ‘rijstand’ is bijna nooit nuttig.
Je kunt daarmee niet veel sneller dan stapvoets rijden, de wagen gaat dan stuiteren.

In mijn omgeving zijn veel zandpaden, heel soms gebruik ik daar de tweede rijstand als de sporen te diep zijn. Een normale auto zou dan met de bodem vastlopen, een Xantia kan dan net iets meer.
En een keer gebruikt in een ondergelopen stadscentrum na een wolkbreuk.

Mvg. Alfred.

 

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 mei 2019 09:12 AM
  [ # 18 ]

is ook errug makkelijk met sneeuwkettingen omleggen ; auto hoogste stand, blok onder de kriksteun, auto laagste stand en je heb het wiel vrij hangen. auto hoogste stand, blok weg en de andere kant idem dito.

Wel eens heel afgunstige blikken gehad op een berg in frankrijk bij -15 C. Ik het grootste deel vd tijd binnen in de auto terwijl anderen stonden te etteren in de kou.

ook errug handig na een flink pak sneeuw. Zeker als de sneeuwschuiver ook nog eens een hoop sneeuw voor voor je auto neergelegd heeft. Auto hoogste stand en je rijd er zo overheen waar anderen nog weer meer moeten graven.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook