Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De bodem van de kofferbak iets minder maar daar is ook wat aan te doen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed, de binnenkant dus. De kant van de vloer, tussen de bandenbak en de buitenkant, was niet heel fris en bij het kaal maken bleek dat de oude reparatie ook niet meer erg jofel was. Eigenlijk het enige stuk gerecyclede ADB dimmerkast waar de gaten in gevallen waren. Dat moest er dus toch maar uit. Maar om nou te zeggen dat een nieuw stukje plaat zo makkelijk was om een beetje redelijk netjes op maat te maken…
Dus kortom, dat wordt niet helemaal onzichtbaar. Maar goed, het wordt allicht onopvallend en in ieder geval is dat weer sterk. Nu moet er naast de versterkingsboog van de wielkuip nog een klein postzegeltje in worden gezet en dan is de zijkant eigenlijk alweer zover klaar. En alles klopt dan constructief ook weer met de bedoeling van BMW. Er zitten alleen wat meer naadjes in dan eerst, maar hey: ik heb geen persstraat staan…
Ik wil wel toegeven dat, met alle uitstukwerk aan de bandenbak van afgelopen zomer meegerekend, deze helft van de kofferbakvloer eigenlijk in principe rijp was voor complete vervanging. Maar goed. Hij is alweer hard en je ziet er straks bijna niks van. Lekker belangrijk dan dus.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dus dat laatste hoekje moest er nog in en daar kun je voor geen meter bij. Dat zit in een ontzettend raar hoekje voorin de kofferbak tegen de flank, eigenlijk dus de achterkant van de wielkuip. Je slijpmachines kunnen er niet komen om het betrouwbaar kaal te maken, je lastoorts kan er niet komen om het netjes aan elkaar te bakken en daarna krijg je uiteraard dat gesnotter ook niet meer netjes glad geslepen. Maar: hij zit, en hij zit stevig. Dat is het belangrijkste.
Open:
Dicht:
Daarna was er voor wat betreft de zijkant nog één gigantische lap plaat die erin moest worden gezet, in de kant van de bumperuitsparing:
En dan moet aan deze kant, qua laswerk, alleen nog de hoek van het achterschort inclusief een klein stukje vloer worden gereconstrueerd. Daarna kan deze kant langzaamaan afgewerkt worden: materiaal erop zetten en dan in droogtijd alvast de andere kant beginnen uit te stukken!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vind dat je lekker voortvarend te werk gaat, Derkmans.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Je moet wat… Anders lost-ie op!
Maar we zijn inmiddels ook alweer van dit
naar dit:
En dan moet er nog een stukje plaat gefröbeld worden voor dit:
en dan is de linker kant qua laswerk klaar.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Misschien moest ik ook maar eens wat van dat fröbelwerk gaan doen. Oh nee, wacht, ik moet eerst een stal afmaken. Misschien ben ik daar wel beter in ook. In stallen dan, afmaken is ook weer niet zo’n sterke kant van me
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Eemspoort schreef:Neem jij nooit eens vrij, Derk? Of kun je gewoon niet stil zitten.
Dat laatste, tis gewoon waar.
En ik kan dat weten, ik moet hem steeds weer even op pauze zetten zodat er ook nog eten en drinken in komt
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Goed zo!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, de linkerkant hangt d’r weer in! Weekend!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb nog wel even uit nieuwsgierigheid wat aan de rechter kant gepulkt. Die is nog aanmerkelijk beroerder dan links… De tank moet er dus nu zeker weten uit en dan moet ik denk ik eerst lijn-mallen gaan maken van triplex: papier biedt onvoldoende sterkte om de lijnen van de koets er weer redelijk in te krijgen. Vanuit de achterplaat tot en met de achterste spatbordrand en van de zijkant totaan de tank moet vrijwel alles eruit en opnieuw gemaakt worden. Niet helemaal simpel dus, maar we gaan er wel wat van maken.
Eén en ander heeft te maken, zo te zien, met een oude schade aan de rechts-achterste hoek van de auto en twee of drie generaties aan herstelwerk over de originele, gammele vloer heen. ‘t Is mooi dat er nog iets van bestaat, maar het wordt echt tijd om ‘t allemaal opnieuw te gaan doen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
We zien maandagavond wel hoe het is geworden
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het gat, ja. De rest gaat serieus een boel werk worden. Eerst eens een boel mallen maken; ik denk dat ik die maar van de linker kant maak, voor zover mogelijk, zodat rechts de boel er desnoods in één keer uit kan. Maar pas als de tank eruit ligt kan ik een mal van de bodem gaan maken en die heb ik nodig om de zijkant er overlangs weer goed in te krijgen.
En verder moet ik maar eens kijken of ik een goeie mal kan maken van de bumperuitsparing, want die moet ongeveer compleet verdwijnen. Dat is niet simpel, want daar zitten nogal wat randjes en richeltjes in. Maar goed, daar kun je de boel niet rot om laten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er zijn gelukkig nog een hoop maandagen dit jaar.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik wil ‘m eigenlijk het liefst op een vrijdag klaar hebben, zodat-ie het weekend erna weer gewoon mobiel is/kan rijden. Maar ik heb nog geen idee welke vrijdag dat wordt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat zal ongetwijfeld op een goede vrijdag zijn.