Opeens zonder haperingen vooraf wilde contactslot niet ver genoeg draaien om contact te maken en te starten. Rommelen hielp niet. Bij draaien stuur schoot de pen er in en geblokkeerd. (Leuk op een stijle weg in frankrijk). Plus naar de bobine en de blokkeringsring met 1 boutje los kunnen draaien, zodat de stuurstang krassend in de ring draaide. Stuurde beroerd, maar kunnen parkeren.
Vraag nu aan het forum : 1) hoor dat de nieuwe contactsloten erg slecht zijn- beter een andere oude monteren ?
2) hoe moet je er in godsnaam een nieuwe in krijgen ? Je kunt nergens bij
Hoop op een handig advies ! (Ds 23 inj mecanique 73)
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja probeer een NOS te vinden.
Eigenlijk moet dash eruit, maar ik boog altijd die onderplaat een stukje weg. Is niet netjes maar wel sneller.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En dan hopen dat hij niet met brekmoerne maar met gewone moeren is gemonteerd….anders nog een behoorlijke sloopklsu…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Breekmoeren draai je heel makkelijk los: neem een hoge dop 9 en sla die met een hamer op de breekmoer. De dop zal zich goed klem zetten op de moer en dan draai je hem zo los. Hoge dop 9 met een 1/4 of 3/8 aansluiting, 6 kant.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, kijk, ook daar is dus een oplossing voor!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Heb een contactslot gevonden, bedankt voor de adviezen. Ga het proberen te monteren !
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Breekmoeren draai je heel makkelijk los: neem een hoge dop 9 en sla die met een hamer op de breekmoer. De dop zal zich goed klem zetten op de moer en dan draai je hem zo los. Hoge dop 9 met een 1/4 of 3/8 aansluiting, 6 kant.
Precies. Werkt altijd. Die breekmoeren zitten nooit heel vast. Vaak draai je ze met de hand los.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En mocht je er nou toch per se een gereedschapje voor willen hebben, deze werkt perfect. Technolit, twist-off
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alleen kom je daar niet mee in het gat waar die rot moertjes in verstopt zitten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah jammer, voor de eend werkt t namelijk perfect. Was even vergeten hoe groot de opening is bij DS (is alweer lang geleden dat ik aan ds werkte)
waterman schreef:Alleen kom je daar niet mee in het gat waar die rot moertjes in verstopt zitten…
Dus hebben ze dat gat bij mijn break gewoon wat groter gemaakt…:roll:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
ik heb meerdere sloten uitgebouwd en me altijd verbaasd hoe gemakkelijk die moeren met een dop los te maken waren. Zo gemakkelijk dat ik me afvroeg waarom ze eigenlijk waren gemonteerd in plaats van gewone moeren.