3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
ZX 1.4i Avantage
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 juli 2019 08:22 PM
  [ # 31 ]

Lucht kan er niet zelf af want binnenradiator zit hoger dan voorste.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 23 juli 2019 09:17 PM
  [ # 32 ]

De kans dat het een hele grote luchtbel is lijkt me idd klein, maar ik ga even kijken of ik morgen de radiateur nog eens goed kan ontluchten, misschien scheelt het iets. Haalt dat niks uit dan eind van de dag even een Citroen/Peugeot garage opzoeken idd.

Vwb de motor, ik heb een opname gemaakt van hoe de motor nu klinkt. Ik vind m veel ruiger klinken dan eerder.. Hier 2 filmpjes ter vergelijking. Zou dat nog met kleppen (verkeerd) stellen te maken hebben?

Voor de rit:
https://youtu.be/BBdHunk8k1s

Na de rit:
https://youtu.be/TwdxP3OWTjQ

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 juli 2019 11:17 PM
  [ # 33 ]

Kleppen lijken me meer in balans nu. Het is niet dat je die niet gaat horen, zo stil zijn die blokken ook niet.
Voor mij lijkt hij zo te mogen draaien. Wat is de kleur van je uitlaat binnenin na een lange rit?
zelfs niet al teveel luchtbel zorgt ervoor dat de flow niet goed is, je thermostaat niet of slecht werkt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 juli 2019 10:55 AM
  [ # 34 ]

Slaat de radiateurfan wel aan? Ergens rond 90gr. Nee.
Misschien is thermoswitch van de fan dan defect.
Deze zit in de radiateur geschroefd, het messing ding met twee draden.
Als je de draden doorverbind draait de fan constant.
Vaak kan je hem simpel doorverbinden door een paperclip oid zo te buigen dat je hem in de stekker kan steken en zijn de contacten direct doorverbonden, wel even opletten of de fan via contactslot loopt anders blijft ie dag en nacht tot de accu leeg is draaien.
Dat zou het probleem direct kunnen oplossen. Is ook een makkelijke noodgreep als je ergens langs de weg
gestrand bent.

Gr. Wim.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2019 11:18 AM
  [ # 35 ]

Gebruik als overbrugging nooit een paperclip o.i.d.
Is ongeïsoleerd en kan dus kortsluiting maken.
Een Utje gebogen uit een stukje VD-draad is beter.
Of een stukje draad met aan weerszijden een passend kabelschoentje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 juli 2019 05:23 PM
  [ # 36 ]

Toch niet langs de route soleil?? Wink

Gr. Wim.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2019 05:28 PM
  [ # 37 ]

Dan heb ik ook geen paperclips bij me.
Zo’n draadbruggetje heb ik standaard in de auto.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 25 juli 2019 09:38 AM
  [ # 38 ]

Ah, dank voor het meedenken! Ik denk dat het probleem boven tafel is, de fan slaat niet aan idd. Heb het stekkertje gecontroleerd en 1 contactje was gecorrodeerd. Met goede hoop het contactje schoongepoetst en opnieuw vast gezet; helaas geen resultaat. Vanmiddag maar even op zoek naar een stukje draad waarmee ik m kan overbruggen of kijken of een garage in de buurt dit kan vervangen. Gelukkig gisteren tijdens de “bergetappes” ook geen hogere temperaturen dan zo’n 110 graden. Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 juli 2019 09:57 AM
  [ # 39 ]

Ik had de werking van het thermocontact gecontroleerd vòòr vertrek naar Fr.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 juli 2019 11:00 AM
  [ # 40 ]

Je hebt een punt René, maar een beetje Roadkill kan nooit kwaad Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 juli 2019 12:50 PM
  [ # 41 ]

Het zal aan mij liggen, maar ik snap het even niet.
Je vervangt de koppakking, neemt daarbij de thermostaat mee, maar “vergeet” daarbij het minstens net zo belangrijke thermocontact.
Al die thermische stress die het blok nu heeft ondergaan is niet bevoordelijk.
Voor hetzelfde geld is de kop nu wel krom en kan je opnieuw beginnen.
Maar moet je dan de kop wel laten vlakken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 25 juli 2019 04:10 PM
  [ # 42 ]

Was inderdaad het beste geweest om voor vertrek te controleren, maar was me er niet eens van bewust dat daar iets mis mee kon zijn: beginnersfout.. In NL alleen kleine stukjes mee gereden met lagere buitentemperaturen dus was t ook niet tegen gekomen. Zometeen een afspraak bij een citroen garage hier in de buurt en hopen dat de schade meevalt..

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 25 juli 2019 09:26 PM
  [ # 43 ]

Resultaat garagebezoek: contactjes grondig gereinigd en fan slaat aan ergens tussen de 105 en 110 graden. Leek mij wat aan de warme kant maar volgens de monteur “helemaal prima”. In het rood zal het wijzertje niet komen, maar hoe schadelijk is dit voor het blok? Ben wel van plan om in NL een nieuw thermocontact te bestellen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 juli 2019 12:52 AM
  [ # 44 ]

Die blokken kunnen echt wel veel hebben, als het niet lekt is het gewoon nog goed.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 27 juli 2019 02:56 PM
  [ # 45 ]

Ik heb een paar jaar geleden precies hetzelfde gehad: na vervangen van de koelvloeistof voor vertrek bleek in de file voor de Kennedytunnel in Antwerpen de koelwatertemperatuur te hoog op te lopen. Ventilator sloeg niet aan door plotseling defecte temperatuurschakelaar in de radiateur. Of er een verband is met het werk aan het koelsysteem weet ik niet, maar het was wel erg toevallig.

Met de kachel en blower vol open in de file en uit tijdens het rijden met voldoende rijwind de bestemming in Frankrijk, 800 km, gehaald. Ter plekke heb ik de pootjes van een steekzekering wat bijgeknipt, waardoor deze precies in de connector voor de temperatuurschakelaar paste. Daardoor gaat de ventilator constant draaien. Voor een nieuwe schakelaar wilden de Franse garagisten de hoofdprijs, dus ik heb de hele vakantie met die zekering rondgereden. Wel bij elke stop dat ding eruit gehaald, want die loopt niet via het contact en trekt anders je accu leeg.

Terug in NL de schakelaar vervangen. Iets van €10 voor dat ding meen ik, de Fransen wilden €40… Sindsdien heb ik die bijgeknipte zekering in de auto liggen, voor een volgende keer.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook