2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Motor in staking.
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 27 juni 2019 12:10 PM
  [ # 16 ]

accu enige tijd loskoppelen helpt wellicht. als je accu bagger is, effe een lader erbij zetten. eco modus treedt op als accuspannijng te laag is. biedt een soort van startgarantie.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 juni 2019 12:26 PM
  [ # 17 ]

Het is dus spanningsgerelateerd en niet tijdsafhankelijk?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 27 juni 2019 12:51 PM
  [ # 18 ]

Eco-modus
Om het stroomverbruik tot een miniumum te beperken en daarmee het ontladen van de accu te voorkomen, al het elektrisch systeem van uw auto uiterlijk 30 minuten nadat het contact is uitgezet automatisch in de Eco-modus gaan. De elektrische uitrustingen voor het comfort en de ontsteking van de koplampverlichting
(behalve stadlichten en alarmverlichting) worden automatisch uitgeschakeld. Start de motor als u deze voorzieningen weer in wilt schakelen.

...en zo voorkom je dat je accuspanning te laag wordt. het hangt met elkaar samen.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 27 juni 2019 01:07 PM
  [ # 19 ]

Ecomodus schakelt in als de accu onder een bepaald voltage komt om te voorkomen dat er te weinig sap in de accu zit om de auto te starten.

Daar valt niks aan te omzeilen.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 27 juni 2019 01:11 PM
  [ # 20 ]

koppel je accu eerst eens een kwartier los. daarna zien wat die eco modus doet.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 juni 2019 01:26 PM
  [ # 21 ]

Bedankt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 juni 2019 05:21 PM
  [ # 22 ]

Zo, met enig geworstel en dwang ligt de elastische multiriem er weer op. Zonder tooltjes.
Morgen de zaak afmaken. Maar ik krijg die verdomde wissers er niet af en de paravaan dus ook niet. Is de ontluchtingsnippel op de kachelslang van onder af te bereiken? Daar moet ik toch zijn om de koelvloeistof aftapplug van het blok er weer in te zetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 juni 2019 07:06 PM
  [ # 23 ]

Je eco modus werkt op de poolspanning van de accu. Als je de poolspanning kunt verhogen dan gaat ie uit de eco-modus.
Ik zie daar twee manieren voor: Acculader erop ( ja, zonder de accupolen los te halen !), paar uur wachten en OK, of extra accu met hulpkabels…
Als je C4 snel in de eco-modus schiet is je accu oud d.w.z. heeft hij te weinig reserve capaciteit, vervangen is dan een goede optie, moderne auto’s zijn gevoelig voor de accu en starten met een bijna lage accu lukt niet meer. ( Als je dat wel doet kun je wel eens reeks foutmeldingen krijgen waarbij je door de bomen het bos niet meer ziet Wink

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 juni 2019 07:41 PM
  [ # 24 ]

Ok, bedankt!
Weet iemand hier antwoord op?  Maar ik krijg die verdomde wissers er niet af en de paravaan dus ook niet. Is de ontluchtingsnippel op de kachelslang van onder af te bereiken? Daar moet ik toch zijn om de koelvloeistof aftapplug van het blok er weer in te zetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 28 juni 2019 08:30 AM
  [ # 25 ]

De as waar de wissers op zitten is konisch, als die er al sinds nieuw op zitten dan wil dat aardig vast zitten. Het moertje d’r af draaien lukt nog, maar ik heb de wisserarmen er met een poelietrekker af moeten halen.

Bij montage de as ingesmeerd met wat kopervet en de boel weer vast gezet.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2019 09:01 AM
  [ # 26 ]

Voor de ruitenwisserarmen bestaat een trekker. Oa Hazet heeft die in het programma.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2019 09:24 AM
  [ # 27 ]

Ah, bedankt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2019 10:22 AM
  [ # 28 ]

Dat trekkertje kan ik niet halen want de motor loopt nog niet. De prangende vraag: hoe kan ik bij het ontluchtingsnippeltje van de verwarming zonder de paravaan weg te halen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 28 juni 2019 11:40 AM
  [ # 29 ]

Een lange arm groeien? Die slangen gaan achter de motor door het schutbord, die paravan zou er niet af moeten lijkt me. Ik zal zo ‘s kijken bij mijn auto of ik er zo bij kan.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2019 12:22 PM
  [ # 30 ]

Gelukt! Bedankt tot zover allemaal! Nadat ik van onder gekeken had waar de nippel zit kon ik met wat duwwerk onder de paravaan langs bij de nippel. Toen er alleen kvs uitkwam dichtgedraaid. Nu staat het peil nog steeds tot aan de rand. Motor toch maar laten draaien?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook