Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Op veler verzoek ben ik gestart met het ontwikkelen van de Oilsavers voor de motoren
van de D-types. De eerste, waarvoor ingeschreven kan worden, wordt geplaatst in de buis
op de olieafscheider die tegen de rompmotor is gemonteerd onder het inlaatspruitstuk.
Wanneer de carterventilatieslang wordt losgenomen, kan de Oilsaver in de buis worden geschoven.
Daarna slang er weer op en klaar.
We gaan uiteraard nog testkilometers maken, wanneer de eerste exemplaren geleverd worden.
Op basis van de ervaringen met de EW-motoren zie ik echter weinig problemen.
Bestellen/Voorinschrijven kan via pm of e-mail.
De Oilsaver die onder het “petje” op het kleppendeksel geplaatst kan worden, komt daarna
aan de beurt.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik ben benieuwd of het bij zo’n klassiek geval ook werkt.
Mijnes gebruikt geen olie, dus mij heb je niet als klant
Met een oude picasso lijkt het wel iets te schelen, en geen verstopping na vele stadsritten in de winter.
Daar hoef je dus niet bang voor te zijn volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het zal bij deze Oilsaver precies zo gaan als bij alle andere; de één heeft iets nodig en de ander niet. Bij de éen zal hij zijn diensten bewijzen en bij de ander is er misschien meer met de motor aan de hand dan het ding kan oplossen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991