Iemand hier die weet welke schroefraad er voor de veerbollen gebruikt wordt ?
bij voorbaat dank
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Ik niet, maar ik ben wel benieuwd waarom je dat wil weten…
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Voor de schroefdraad van de veerbollen is M36x1.5 gebruikt.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bedankt GW, ik kom er op terug H@ns
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Ik hoor al bijna tromgeroffel…
Abonnement aangezet
Ik verwacht het Ei van Columbus!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Zo, onderdeeltjes zijn binnen….
Iemand al een idee ????
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Het alternatief voor het stuk bezemsteel in de veercilinders om de wagen op max hoogte te zetten
Heel handig. Gerbert had deze ook voor zijn auto van “DS-TT gaat de uitdaging aan”
De bezemstelen hebben de neiging op te zwellen door de LHM en kunnen dan akelig vast zitten. En ze kunnen ook de demper van je veerbollen beschadigen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Egbert, Hout (als in bezemsteel) is wel relatief zacht, beschadig je met metalen bouten en moeren de boel niet? Misschien kunststof bezemstelen?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
idroconvert schreef:Het alternatief voor het stuk bezemsteel in de veercilinders om de wagen op max hoogte te zetten
te zetten niet. Te houden wel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jeroen Simons schreef:beschadig je met metalen bouten en moeren de boel niet? Misschien kunststof bezemstelen?
De dikke bout drukt op de bovenkant van de veerzuiger. Je moet de auto met een krik omhoog brengen en dan de bout aandraaien. Dan krijg je geen beschadiging. Dus niet de bout gebruiken om de auto om hoog te schroeven.
Citrotech verkoopt deze sets ook, maar zelf maken is leuker en veeeel goedkoper
https://citrotech.nl/shop/product/mechanische-hoogteverstellers-2x-dssm/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
O wacht
Egbert was me voor…
Egbert schreef:
Citrotech verkoopt deze sets ook, maar zelf maken is leuker en veeeel goedkoper
Als je een draaibank hebt tenminste…
Je kan ook deze nemen met bezemstelen als je geen afgekeurde bollen hebt
Maar….
Misschien heeft Leeuwis nog een verrassing voor ons in petto…
Boormachine en lasapparaat is genoeg:
De doppen kopen.
Geschikte bouten kopen.
Moeren bij de bouten.
Gat in de doppen boren en daar de moeren op lassen, klaar
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper