Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja die fuk slang is een 10 mm die verloopt naar 8… Wie bedenkt dat…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Daarom gebruik ik sinds jaren een stuk 8 mm slang en een stuk 10 mm slang met een messing verloopstuk van 10-8 mm. De originele zijn er niet meer en dan kun je goede slang gebruiken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
bogaard77 schreef:Ja die fuk slang is een 10 mm die verloopt naar 8… Wie bedenkt dat…
Ingenieur Theo Reiter, naar wie deze belangrijke uitvinding vernoemd is
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Citroensmgz schreef:Daarom gebruik ik sinds jaren een stuk 8 mm slang en een stuk 10 mm slang met een messing verloopstuk van 10-8 mm. De originele zijn er niet meer en dan kun je goede slang gebruiken.
Ga ik ook doen. Ik vertrouw mijn 8 mm slang op 10 mm stuk niet zo. Verloopstukje is besteld (Zuid-Afrika; Plaatselijke draaierij maakt er eentje voor omgerekend 2 euro!!)
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hier kost ie 3,15 euro:
https://www.qspsiliconenslangen.nl/qmz-j10-08/QMZ-J10-08-qsp-verbindingsstuk-verloop-10-mm-8-mm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Van die dingen moet je natuurlijk per 20.000 maken op een CenC machine, maar hier zaagt iemand een stukje materiaal af, spant dat in, draait er en 8 mm kant aan, draait hem los, spant hem opnieuw in voor een 10 mm kant, ontbraamt hem, doet hem in een zakje en belt op dat ie klaar is. Ik vind dat erg mooi.
Jeroen Simons schreef:bogaard77 schreef:Ja die fuk slang is een 10 mm die verloopt naar 8… Wie bedenkt dat…
Ingenieur Theo Reiter, naar wie deze belangrijke uitvinding vernoemd is
Briljant
Die verloopjes kun je overal vandaan toveren:
https://nl.aliexpress.com/item/33039637426.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d8kW3cw
Maar die van Stef is waarschijnlijk toch het leukste. Zie er graag een foto van.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Hey Stef! ek hoop dit gaan goed.
Ik zag dat jij “hetere” bougies hebt gemonteerd, de Eyquem C42S. Ik heb ook een moeilijk lopende motor koud, rij erg weinig, end ud verwacht ik dat de bougies snel vervuilen. Ik heb een DY3 motor, in een 67-er DS19 Pallas. Ik heb er nu Eyquem 705S inzitten. Vraag is dus of je nog steeds happy bent met die hetere, en of je denkt dat die voor mijn motor wellicht ook te grbuiken zijn.
Baie dankie!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hilko! Dit gaan baie goed dankie! Ja, ik heb er nu NGK b6HS inzitten die net wat heter zijn dan de equiyems.(of hoe je dat ook spelt); en het probleem met vettige bougies is opgelost. Ik moet wel bekennen dat dit niet perse opgelost is door de hetere bougies. Het kan ook door eerst vastgekleefde zuigerveren/olieschraapveren, waardoor er minder vettige carterontluchting de verbrandingsruimte in wordt gezogen. Ik zal binnenkort weer eens een compressietest doen en de uitslag van een paar maanden geleden vergelijken. Ook heb ik de carburateur grondig schoongemaakt; ook dat kan schelen.
Ik heb een 2.3 liter blok, dat toch wel heel anders is dan een 1.9
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ging gisteren stukje rijden maar ze begon al snel te stotteren. Even onder motorkap gekeken en zag al snel dat er geen benzine werd aangezogen. Dus op de choke naar huis gereden, en de tank aansluitingen nagekeken. Vlotter van brandstofniveau opengemaakt en het leek erop dat er nog een laagje benzine inzat. Dus ik dacht dat de vorige eigenaar de klassieke fout had gemaakt met zn benzineslang in de tank; die moet je tot voorbij de bocht indrukken, anders kan hij de laatste 20 liter ofzo niet oppakken. Oude slangetje eruit getrokken, nieuwe erin gedaan, even proefgezogen, maar er kwam geen benzine mee….hmmmm… Dop aan onderkant tank opengemaakt; kwamen maar een paar druppeltjes uit, en het slangetje kwam echt helemaal tot het einde, dus die zat goed. Toen maar met een slang door het vlottergat de rest van de benzine opgezogen, maar dat was maar een paar liter. Uiteindelijk ongeveer 5 liter teruggegoten in de lege tank, en mij rotgeschrokken, want dat zou betekenen 61 liter op 300 km verbruikt; weer terug bij de 1 op 5! en net even gaan tanken; na 42 liter zat ie tjokvol (tot aan de vulhals)..... Dat betekent dat er maar 45-47 liter inzit, terwijl er toch echt 65 liter inpast…. (betekent ook een prima verbruik van 1 op 7,2 in het dorp, en best veel langdurig stationair ivm lekzoeken.)
Heel gek dit. Tank was niet ingedeukt van boven, bovendien is een deuk van 20 liter een hele grote deuk! Er zijn een paar mogelijkheden;
- enorme deuk aan de onderkant van de tank; dus weer de bank los, tankdeksel los, slangen los, beugels los en de onderkant van de tank bekijken.
- er zit 20 kilo cocaine of ander smokkelwaar in de tank. Hij is al eens eerder opengeweest, want er zit een dichtgelast inspectieluikje van ongeveer 10 x 10 cm in
- Klotsschotten dichtgeseald ofzo? Er zat een snot-achtig goedje rond de aftapplug onderin de tank. Wellicht is er een een of andere badmuts bezig geweest met tank “reparatie”
Ik ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Kennelijk is de tank onbetrouwbaar. In de loop van de geschiedenis kan daar van alles mee gebeurd zijn.
Ik kan me drie testen voorstellen: 1 andere betrouwbare tank monteren/proberen of 2 met een jerrycan als tank proberen hoe ver je met 5 of 10 liter benzine kunt rijden. Of 3 Misschien kun je met een endoscoop je tank van binnen bekijken (ik zou kijkgaatje(s) boren en na visuele inspectie de gaatjes afsluiten met een blindmoer, pakking en boutje). Dan hoef je niet te lassen aan de tank.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb een endoscoop. Ik rij deze 42 liter voor het grootste deel op, tap de rest af, maak tank open bij de vlotter (3 schroefjes) en ga eens kijken. Ik ben heel erg benieuwd. De tank is er duidelijk al een keer uitgeweest; Rubbertjes niet op hun plek. Ik zit me net ook te bedenken, terwijl ik dit typ, dat de ontluchtingsslang verstopt kan zitten. Dan kan je de laatste 20 liter er ook niet bijdoen, want de luchtbel kan niet weg. Misschien troep in beluchtingspijpje gedreven? (dat snot achtige spul dat rond de aftapplug zat?) Deze theorie past denk ik het beste bij de symptomen. Je kunt mijn DS ook niet te snel tanken, want dan flotst er benzine uit. Ik ga vanmiddag even checken. (dat kan met een nog redelijk volle tank)
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ben benieuwd - hoop op scenario met smokkelluik. Is toch een leuker verhaal dan verstopte tankontluchting
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
In de zeer waardevolle citroen publication list kwam ik deze tegen; een opengesneden tank. Dat helpt.
Bij mij zit het inspectiegat precies boven die beluchtingspijp. Daar zou dus best wel eens het probleem in kunnen zitten. Ik kan mij goed voorstellen dat dat pijje niet meer mooi tegen de bovenkant van de tank loopt Dan krijg je precies dezelfde symptomen als ik nu heb. Ik ben erg benieuwd
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
En jawel hoor! Het was het beluchtingspijpje in de tank!
Heb het beluchtingsslangetje even losgehaald en in geblazen en het borrelde (zie filmpje)
Dat betekende dat het beluchtingspijpje in de tank los hing. Met een gebogen stukje ijzerdraad kon ik hem vangen en heb hem terug kunnen buigen, maar nog niet ideaal. Hij moet echt helemaal tegen de bovenkant van de tank klemmen. Ik probeer nu nog een stutje te maken van aluminium tussen pijpje en klots-schot, maar dat is nog even klooien. Wel blij dat ik het gevonden heb.