Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het schiet nu echt op, maar kom er nu pas achter dat ik 2 verschillende handgrepen heb (binnen) 2 met een lange duimhevel, en 2 met een korte. Welke moeten voor en welke moeten achter?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lang voor, kort achter. Let op, er zijn meer types: deuren met ouwe greep hebben een andere binnengreep. Jij moet binnengrepen hebben die niet blokkeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dankje! Ze blokkeren geen van de 4 gelukkig.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
als je die lange achter doet drukt de stoelleuning je deur open als je hem dicht doet…..
( don’t ask)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De handgrepen zitten er op, ramen erin, snorren en trekkers erin. Het begint er nu echt op te lijken. Nog de 2 onderste dikke deurrubbers terugzetten, deurgaten dichtplakken met dik plastic, deurpanelen erin en dan is dat allemaal klaar! Gelukkig liet ze wel een plasje LHM en een paar druppels motorolie achter gisteren, dus echt klaar ben je nooit met een DS. Zaterdag wordt het nepleren plafond erin gelijmd. Vraagje; Zijn er officiele DS leeslampjes in de C-stijl? De bedrading is voorbereidt, maar ik heb het nog nooit gezien.
Zal wel chique staan op mijn pallas denk ik
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In de DS non-pallas zitten er lampjes in de C-stijl. Deze passen echter niet in de pallas omdat die een heel andere hemel- en dakstijlbekleding heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik moest meteen denken aan die ‘banaantjes’ die de eerste DS-sen links en rechts van de achterruit hebben zitten. Ik was in de veronderstelling dat alle latere modellen alleen lampen op of boven de B-stijl hebben. Wel intrigerend dat er bedrading aanwezig is.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Interieur is klaar! Gisteren met hulp van een vriend nieuw plafond van nepleer in originele kleur geplaatst. Toen kon ik hem snel verder afbouwen
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat ziet zo’n Pallas-interieur er toch altijd weer indrukwekkend uit . En ik hou er van: de radio op de plek waar ze toentertijd werden ingebouwd: de bestuurder rijdt, de bijrijder zorgt voor muziek.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Precies! Nu is een DS van binnen en smalle auto, dus je kunt makkelijk bij die radio, waar hij ook zit.
Dit is mijn allereerste pallas, en het is inderdaad erg mooi. Vooral de verlichting op het beige nepleer doet wonderen
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
2 weken geleden toen ik in Nederland was een hoop mooie spullen bij Citrotech en Rueneuf gehaald, dus ik kan weer aan de slag. Afgelopen weekend olie en oliefilter vervangen, en meteen een vergelijk compressietest gedaan met anderhalf jaar geleden. De waarden zijn allemaal behoorlijk verbeterd; van 700-750 naar 820-920 Daar ben ik erg blij mee. Ik vond de bougies wel erg zwart, en ik heb ook een flinke zwarte streep op de stoep van het roet. Dat wijst op te rijk mengsel dus Ik heb zojuist een Aliexpress lambda set gekocht; analoog metertje, lambda sonde, bekabeling, en oplas-schroefdraad. Bijelkaar 6 tientjes. Daarmee ga ik over een paar maanden (post in Zuid-Afrika is tenenkrommend) eens lekker aan de slag om de carburateur over het hele bereik netjes af te stellen. Heb er nu al zin in. Ondertussen ga ik er nu echt veel meer mee rijden.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb een vreemd af-en-toe probleem met mijn voorvering;
Soms lijkt het alsof er een enorm lek zit in de voorvering; Hij zakt dan meteen in na motor af, en komt zelfs niet omhoog zonder extra gas bij te geven. Soms ook weer niet… En daar kan 20 seconden tussen zitten. Gisteren een oude buurtbewoner getrakteerd op een ritje; Hij is opgegroeid in Zimbabwe en daar waren de DS-sen behoorlijk populair. Toen begon het mij op te vallen, en ben daarna gaan proberen;
Auto in laagste stand en daarna in hoogste; de helft van de tijd komt de voorkant niet omhoog, dan moet je een beetje gas bijgeven, de andere helft van de tijd werkt t gewoon goed. Wat kan dat toch zijn? Wanneer het niet werkt blijft de drukregelaar gewoon op standje; ““ik wil druk opbouwen” Maar nu ik dit schrijf moet ik eigenlijk even in het vat kijken of hij wellicht bypassed naar “Ik heb genoeg druk” Daar zou het probleem best wel eens in kunnen zitten bedenk ik nu….Ik ga straks weer even testen
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De afgelopen dagen eindelijk weer eens een paar keer gereden met de DS. Ik heb een BMW R75/6 uit 1974 gekocht en ben daar heerlijk mee aan het klooien geweest.
Het probleem van de zakkende en bij warm stationair niet omhoogkomende voorvering blijft zich voordoen.
Nu viel het mij op dat ik een hoop luchtbellen in het vat had, dus dacht ik; aanzuigslang lek? Die heb ik vervangen, maar het probleem bleef zich voor doen. Eergisteren na een rit plaste ze de vloer nat linksachter; Membraan gescheurd. Gelukkig heb ik zelf een vulstation en een paar reserve membranen, dus dat was snel gefixed. Hoopte dat dat wellicht de oorzaak was van de luchtbubbels. De luchtbubbekls zijn nu wel weg, maar nu valt het mij op dat de retourstroom van de drukregelaar in rust volgens mij te laag is. Een lage opbrengst van de pomp kan natuurlijk ook een oorzaak zijn van het warm stationair niet omhoog komen van de voorvering zijn. Het systeem komt zelfstandig gewoon niet op druk.
Nu ben ik de filmpjes van DS-TT en servicing the goddess aan het napluizen of er ergens een duidelijk beeld is van de retourstroom van een goede hydrauliekpomp, gezien in de hydrauliektank. Bij mij is het nu maar een klein piezelstraaltje die druppels vormt voordat de straal landt in de laag olie. Heeft/weet iemand beeld van een gezonde retourstraal? Ik ben over een week of 3 in NL dan kan ik even langs Citrotech voor een nieuwe als dat nodig is.
Dat is veel te weinig: Even wat data: ( Ik neem aan dat je DS nog een 7-plunjer pomp heeft)
Je pomp heeft 7 plunjers die ongeveer 0.5 cc/slag pompen ( zeker zonder tegendruk..) ( En CX pomp heeft 5 plunjers met meer dan dubbele capaciteit, de exacte geven herinner ik me even niet).
Je pomp loop bij een laag stationair toerental van 600 tpm ongeveer 300 tpm.
Dan pompt je pomp bij een “verliesfactor” van 50% 17.5 cc /seconde = 1 liter /minuut.
Als je “retourslang” lekt dan pompt je pomp binnen een paar minuten je vat leeg, als je rijdt zelfs binnen de minuut. Heette dat niet treiterslang ?
Ik denk dat of je pomp is versleten of hij zuigt heel veel lucht aan.
CitroTech heeft niet altijd gereviseerde pompen op voorraad, reserveer er maar meteen een zou ik zeggen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ok, nevermind, net in de koffiepauze even een oude tank erbij gehaald, en het zichtbare retourstraaltje uit de bocht is maar een klein deel van de retour, want na de bocht is de pijp gewoon open naar onder olie level.
De opbrengst van mijn pomp lijkt dus gewoon in orde. Ik denk nu eerder dat ik mijn voorste hoogteregelaar verkeerd heb afgesteld/versleten is in standje; “volgas omhoog” en dat, wanneer hij in de laagste stand staat en maar boven gestuurd wordt er een enorm lek naar retour zit. Wanneer hij eenmaal op gang is blijft hij omhoog komen. Misschien zit de schuif/zuiger te ver naar een kant gedrukt in die stand? Ik zal vanmiddag/in t weekend de boel weer eens open maken aan die kant en er een andere hoogteregelaar opzetten.