In mijn vakantie kriebelde het 2CV-virus weer waar het niet gaan kon en besloot ik om voordat ik met de allerlaatste fase van mijn project IDylle begin, eerst even de eend alsnog door de APK wil halen. Vorig jaar afgekeuerd op remverschil L/R voortrommels en een iets te krokante linker dorpel (valt erg mee!).
De jongedame op de schaarbrug gezet en trommels er (voor het eerst, ik kocht deze 3 jaar geelden met verse apk voor 2 jaar) afgehaald. Ik tref 2 schone trommels in een vetvrije omgeving. er zitten 3 jaar oude lekvrije remcilinders op. De herkomst van de schonen die er ook nieuw uitzien ken ik niet, maar ik vind de voeringen wel vettig. Mogelijk van vroegere lekkage. Die vervang ik dus in elk geval.
Die dorpel: alleen onderzijde, horizontale deel, prop ik een hoekstrip in die ik erin las. Niet veel werk. Tzt pak ik haar grondig aan, hoewel het best een harde wagen is (‘74).
Nu even mijn vraag: het chassisnummer is bij dit jaar ingeslagen rechts voor, voor de voorbank op de bovenplaat vh chassis. Dat gaf dus een kuil bij inslaan, cocht blijft stan met roest tot gevolg. Dientengevolge, vermoed ik, heeft men het chassisnummer er nogmaals achter geslagen. Het staat er dus 2x in, in globaal elkaars verlengde, met ca 10 cm er tussen.
Vraag 1: wat vinden we hiervan?
Vraag 2: er staan geen double chevrons bij. Noch voorafgaan, nog afsluitend. Beginnen dus beide meteen met AZA etc. Heeft het originele chassinummer altijd double chevrons of niet? Zo wel: wat vinden we hier dan van? Wat doen we hiermee?
Heb de nummers beide met roterend estaalborstel goed roestvrij gemaakt en ze zijn met scheerlicht wat mij betreft leesbaar. Goed zat voor de APK. Maar in de toekomst wiul ik vast nog een keer een chassiswissel doen en moet ik naar de RDW. En dan?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_13166.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
horen geen Chevrons bij nummers uit de jaren 70 die op de vloer voor de bijrijderssteol staan. Heb nogal wat 70er jaren eenden gehad.n
deze nummers zijn er na productie handmatig ingeslagen in de lande waar een nummer een vereiste was. Mijn 73er hier i Noorwegen had helmaal geen chassisnummer. Alleen het plaatje van het schutbord op het chassis naast de versnellingsbak gepopt.
zou er dus niet te moeilijk over doen. RDW weet dit ook. lekker goede verf ervover, eventueel alleen blanke lak.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Dank voor de duidelijke uitleg Gert-Jan. Dat stelt gerust.Ik heb de nogal vliegroestige plaat in de RX5 gezet, het chassinummer (of eigenlijk chassisnummers) 2x dezelfde dus) met een roterende borstel goed schoongedraaid en in een dun laagje zijdeglans zwarte lak gespoten. De keuring vindt plaats bij een eendenman in hart en nieren, hier in het dorp. Dus dat komt wel goed. TV presentator Eric Corton kocht bij dit familiebedrijf zijn eerste eend en heeft daar een leuk boekje over geschreven (verhalen voor in de kofferbak). Erg leuk voor iedereen die autogek is.
Morgen de tank er even uit, kan ik meteen de brandstofleiding en vulpijprubber vernieuwen en veilig aan het dorpeltje slijpen en lassen. Misschien gooi ik er meteen een kunststof tank onder.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_13166.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
das wel zo wijs. heb je geen roest meer in de tank en 5 liter extra. Stalen tanken zijn maar 20 liter.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Op de wereldmeeting heb ik iets gehoord over dat Burton een 30 liter brandstoftank aan het ontwikkelen is?!?!
Niks over te vinden online. Iemand meer info?
Als die er komt zou ik daarop wachten
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Dan hoef ik met huidig km-trage nog maar 1x per jaar te tanken, maar ja met die huidige benzines…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Mijn 1978 eend heeft ook chassisnummer op de binnenplaat.
Met chevrons. Toen ik m kocht was er nog nooit iets gebeurd behalve olie etc.
Ik heb de stalen 20 liter tank ook vervangen door kunststof.
Zeker nu ik hier op vakantie in FR rond toer wel beter!
Let op je hebt andere bouten en ringen nodig. Die kunstoftanks zitten met brede strips vast.
En andere mof voor vulpijp naar tank.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23149.jpg)
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
zouden ze bij de burton niet gewoon een afgietsel maken van een AMI super tank? die is 40 liter meen ik of past dat niet onder een eend
Nee dat past niet; Ami’s hebben geen uitsparing voor t reservewiel in de kofferbak, laadvloer ligt hoger.
Bij een 2cv koets op ami super chassis is altijd de vloer van de kofferbak verhoogd.
CX GTi Turbo 2 - All Black
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23149.jpg)
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
je hebt gelijk, had ik moeten weten
ohja, had jij geen ami super eerder? was ik alweer vergeten
ops:
CX GTi Turbo 2 - All Black
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23149.jpg)
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
precies:-)
Voor het chassisnummer kan je het beste even afspraak maken bij de RDW. Dan wordt er een nieuw vin nummer ingeslagen. Bij toekomstige keuringen geen vragen over onleesbaar nummer
Citroen rolls better then a Rolls!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3968.jpg)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
dan wel eerst controleren of alles aan de auto klopt. Anders wordt het kenteken ingenomen en heb je een kostbare plantenbak…
Daar sluit ik me bij aan.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Eend apk klaargemaakt afgelopen wek. Op de brug. Meteen nieuwe tank en leiding getrokken. Bij nadere bestudering valt mij op dat dat chassis eigenlijk nog keihard is. Dus wellicht ook in de (nabije) toekomst niet voor vervanging in aanmerking komt. Ik ga dus voorlopig helemaal nergens heen, behalve naar de gewone keuring (morgen).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route