Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Echte service! Ik ken bedrijven die zo’n hulpvraag met een grote boog in de prullenbak mikken.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, ze nemen wel de moeite om dingen uit te zoeken. Ik ben er wel achter dat een goede beheersing van de Duitse taal essentieel is, het zijn en blijven Duitsers dus die hulpvraag moet wel aan hún normen voldoen
Ze hebben me echt alles doorgestuurd wat ze hadden over dit onderwerp: de brief met de stempels van de Tüv, de brief naar de dealers en het hele dossier over dit onderwerp voor het Duitse “finanzambt”. Grondig dus.
Ik ben vooral benieuwd of de RDW er in mee wil gaan. Voor gebruik in NL maakt die codering (nu) geen verschil maar in andere landen dus wel. Daarbij wil ik gewoon dat het klopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van de RDW nog geen reactie, maar wél een reactie terug uit Antwerpen. Ik had, op basis van de documenten van Mercedes-Benz, een aanvraag gedaan voor een “verbeterde euronorm”. Omdat mijn auto (nog?) als “euro 1” in het kentekenregister van de RDW staat mocht ik de LEZ van Antwerpen en Gent niet in. Die is namelijk vanaf euro 2 toegankelijk (tot eind 2024). Als je kunt bewijzen dat je wagen een betere norm haalt dan geregistreerd kun je een verzoek doen om de norm te verbeteren zodat ze je wagen toelaten.
Vandaag kreeg ik antwoord: mijn verzoek is goedgekeurd en de wagen staat nu voor de LEZ Gent & Antwerpen als Euro2 op kenteken geregistreerd. Daarmee kan ik de LEZ in.
Deze goedkeuring heeft nog een tweede doel, namelijk bewijs verzamelen voor de RDW mochten ze lastig gaan doen over mijn verzoek om de auto als euro 2 in het Nederlandse kentekenregister te zetten. Hoe meer ik kan aantonen dat deze auto als euro 2 geaccepteerd wordt hoe beter het is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Interessante materie!
Ik heb ook nog zo’n gevalletje: mag op bouwjaar sommige zones niet in terwijl hetzelfde modeljaar dat wel mag…
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kunt om te beginnen proberen uit te zoeken aan welke euronorm jouw auto, dus echt op chassisnummer, volgens de constructeur voldoet. En dan kijken of er een verklaring vanuit de constructeur kan worden afgegeven. M-B doet dat dus, maar of anderen dat ook doen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zou een leuke zijn om dat van PSA eens uit te zoeken.
Ik ben alleen bang dat ik vooral tegen de Nederlandse regelgeving op basis van bouwjaar (en niet op Euronorm) aan ga lopen.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En de kogel is door de Veendamse kerk: de RDW heeft gesproken: Het is een échte EURO 2 auto
Vandaag ontving ik een brief met een nieuwe kentekencard met daarop de vermelding EURO 2
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als het om een vrij recente auto gaat kun je altijd op het Certificat of Corformity (COC, Conformiteitsverklaring etc) kijken, of dat opvragen. Ik dacht dat dat in 1999 ingevoerd is. In sommige landen moet je dat verplicht bij je hebben.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Waterman: Proficiat! Dat verdient een feestje! Waar is het feestje
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Als het om een vrij recente auto gaat kun je altijd op het Certificat of Corformity (COC, Conformiteitsverklaring etc) kijken, of dat opvragen. Ik dacht dat dat in 1999 ingevoerd is.
Het probleem is dat de RDW zelfs informatie van de COC/CVO niet zonder meer zal overnemen bij invoer. Men kijkt namelijk vooral naar de eigen database, het bouwjaar en de eigen afgegeven TGK (typegoedkeuring) bij invoer van een auto. Zo kon het bv gebeuren dat een meneer met een camper uit 2000-zoveel bij invoer op kenteken euro-4 kreeg terwijl hij de wagen juist kocht omdat-ie euro-5 was én als euro-5 op het COC/CVO stond. Pas na een hoorzitting, een boel gedoe met juristen tot net niet de rechter aan toe haalde de RDW bakzeil en kreeg meneer Euro-5 op kenteken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op je COC staat wat de fabrikant er van vindt. Als de RDW dat niet wil overnemen moet je inderdaad fors met ze in de slag. Een dienst met gebruiksaanwijzing.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeroen Simons schreef:@Waterman: Proficiat! Dat verdient een feestje! Waar is het feestje
Ik leef corona-proof: hiero geen feestjes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Duimpje!
We houden het tegoed tot in betere tijden
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeemig de peemig, we zijn een half jaar verder Tijd voor een post-winterstalling update!
De Dakloze Taxi, de a124, heeft behoefte aan wat verdere verbetering. Nieuwe remschijven achter, nieuwe remslangen, maar bovenal: nieuwe schokdempers achter. Na meer dan 2 ton zijn ze wel klaar.
Het vervangen is goed te doen, maar voor je er bij bent moet je wel een beetje slopen. Eerst de kar op poten maar…
En dan de bekleding van de dakkast er uit. Daar onder zit de bevestiging van de dempers namelijk.
Die leidingenbende, waar gewoon LHM door heen stroomt, is voor de bediening van de kap trouwens.
nou, dat valt best mee dat losmaken
Maar het was ook écht nodig…
Nieuwe dempers van Sachs zijn onderweg
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste