Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, gaan we weer…
Nadat ik de beide wielkasten achter weer fris had was de vloer van de kofferbak aan de beurt. Aan de linkerkant zat hier een gat van ca 10x8 cm in, ter hoogte van de afwatering. Flex er in…
Hier moest dus een nieuw stuk in, incl de verdiepte afwatering. Dat stuk is (nog) niet te koop dus dat heb ik zelf gemaakt.
Dat past er mooi in:
En klaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zijn toch mooie klusjes? Kun je goed bij, is vlak op het gat na, ik mag dat wel.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat doe jij met je ogen dicht!
Al gevaccineerd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Da’s mooi werk! Dit is inderdaad ook een soort laswerk wat prima te doen is. Daar kun je misschien wel beter mee te maken hebben dan met een bult elektronische storingen. Mag die C5 dan niet roestig zijn, ik denk dat ik dit liever deed
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Dat doe jij met je ogen dicht!
20 jaar geleden wel, nu heb ik een automatische laskap.
jantje1948 schreef:Al gevaccineerd?
nee, helaas nog niet. Wel mee bezig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar jongens, jullie dachten toch niet dat de beker met gif al helemaal leeg was he? Neeeeee…. zo makkelijk gaat dat niet hoor. Ik kwam nog een heel mooi stukje Franse “bricolage de dimanche” tegen onder het vaatje van de ruitensproeier. Iets met “ff snel door de controle technique heen trekken”..
Daar ging ik ff aan trekken…
au nom de dieu!
Dus de wagen weer uit elkaar, want het rechter voorscherm moest er dus af
En dan de flex er maar weer in…
En dan heb je dus dit over…
Diepe diepe ZUCHT… en terug naar de laptop om een mooi reparatiedeeltje te bestellen. Weer een week wachten..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is balen!
Het lijkt er op dat bij het overgaan van Frans naar Duits de wet van behoud van ellende gewoon blijft gelden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is dezelfde ellende als met m’n DS cabriolet maar dan voor een fractie van de prijs. Dat is nog een beetje een lichtpunt zeg maar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Auto’s ,...................... het blijft gewoon ellende
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman schreef:Het is dezelfde ellende als met m’n DS cabriolet maar dan voor een fractie van de prijs. Dat is nog een beetje een lichtpunt zeg maar…
De kosten van dat plaatwerk kun je alleen maar alle soorten en maten van jaloers van worden als je je net met een BMW 1602 bezig gehouden hebt. Reken er maar niet op dat je daar een half binnenscherm voor scoort voor 53 euro. Bijna 9 meier ben je kwijt voor een (complete) achterste wielkuip En de voorste binnenschermen, die zijn er momenteel weer even niet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het ergste is: het kost weer een paar dagen voor die plaat in huis is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jaha, maar, let op: op het HT forum zit een vent die brillen verkoopt en die heeft een stuk of wat Porsches 911.
Paar weken geleden met die sneeuw valt er een grote bonk ijs/sneeuw van het dak, door de vooruit van zijn Porsche en die onderdelen zijn dermate duur, dat de Porsche door de verzekering total loss wordt verklaard.
En gisteren koopt hij een 911 cabrio van een oude dame die hem als vierde auto had, man overleden en de garage vol met dikke auto’s, maar de Porsche wilde ze kwijt en die heeft hij gekocht zonder er een meter mee te hebben gereden.
En dan komt het, want het gaat ff over de prijzen van onderdelen: hij hoopt niet dat hij binnenkort nieuwe (keranmische) remschijven nodig heeft, want die kosten 6000 euro per stuk zonder de blokken, althans dat beweert hij. Dus voor 24.000 euro aan remschijven?
Wat is een Mercedes en een BMW dan goedkoop.
Bijdewee, voor mijn Mazda MX5 heb ik vier nieuwe schijven plus bijbehorende blokken voor 121 euro.
Zet hem op Yuri, je kan het!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eind jaren 80 kostte een voorspatbord voor een 911 al 900 gulden.. dat was kaal zonder verf erop…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren kwam er een doos onderdelen binnen en kon ik na al het slijp- en laswerk eindelijk weer eens lekker sleutelen aan dat Duitse kreng.
Om die dempers goed vast te zetten aan de bovenkant heb je een stukje speciaal gereedschap nodig: een bus met uitsparing die in de demper grijpt om de zuigerstang vast te houden. Daarna kun je dan met een open ringsleutel de moeren aandraaien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De gasklep van de Duitse Gatenkaas is een elektonisch/mechanisch apparaat. Ook hier zit een zooitje draden in en die worden op den duur net zo brak als de overige delen van de motorkabelboom.
Die draden vervangen kan je zelf, schijnt, maar ik vind het gedoe. Ik heb de hele unit uitgebouw en naar de mannen van MKB-TEC in de Heimat gestuurd voor revisie. En geloof me, dat was nodig…
Gisteren kreeg ik m’n gereviseerde gasklep terug en de oude bedrading hebben ze meegestuurd…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste