Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
waterman schreef:
Het ding zorgt er voor dat ongewenste stuurreacties gedempt worden. Als ie gaar is kan de auto onrustig gaan reageren op stuurbewegingen, onrustig worden bij remmen en neemt de zijwindgevoeligheid toe. Ik heb destijds een stuurdemper op m’n jeep met starre vooras gezet en dat veranderde de auto totaal. Eindelijk kon je gewoon relaxt op de snelweg rijden met dat ding.
Ontzettend bedankt.
Je hebt exact mijn probleem met de W202 beschreven! Ik ga een nieuwe bestellen
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Nog een MB vraag, als het even mag op dit forum….
De startonderbreker op mijn W202 ‘95 wil ik uitschakelen. Weet jij of en hoe dit mogelijk is?
Bvd.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Heb jij een 202 met infrarood afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:waterman schreef:
Het ding zorgt er voor dat ongewenste stuurreacties gedempt worden. Als ie gaar is kan de auto onrustig gaan reageren op stuurbewegingen, onrustig worden bij remmen en neemt de zijwindgevoeligheid toe. Ik heb destijds een stuurdemper op m’n jeep met starre vooras gezet en dat veranderde de auto totaal. Eindelijk kon je gewoon relaxt op de snelweg rijden met dat ding.
Ontzettend bedankt.
Je hebt exact mijn probleem met de W202 beschreven! Ik ga een nieuwe bestellen
Let wel, de stuurdemper is de kers op de taart. Dat wil zeggen dat ook alle stuurkogel, draagarmrubbers en de fuseekogels goed moeten zijn de de auto goed moet zijn uitgelijnd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag nog een nieuwe looprol en een nieuwe multiriem gemonteerd:
En daarmee is ook deze klus weer geklaard. Warm laten lopen, loopt fijn, beter dan voorheen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
waterman schreef:
Heb jij een 202 met infrarood afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling?
Inderdaad, die heb ik. Ontvanger in de binnenspiegel.
waterman schreef:
Let wel, de stuurdemper is de kers op de taart. Dat wil zeggen dat ook alle stuurkogel, draagarmrubbers en de fuseekogels goed moeten zijn de de auto goed moet zijn uitgelijnd.
Ik kan voor de rest geen afwijkingen of bijgeluiden ontdekken. Stuur staat trouwens wel iets scheef bij het rechtuit rijden.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:waterman schreef:
Heb jij een 202 met infrarood afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling?
Inderdaad, die heb ik. Ontvanger in de binnenspiegel.
Dan kun je die startblokkering niet uitschakelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Da’s jammer, maar het is niet anders, ik zal ermee moeten leven.
Bedankt voor de antwoorden en succes met de Benz!
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tijdens het rijden over een klinkerweg begon er iets te piepen bij de wielophanging links achter. Alsof d’r een muis met astma meereed. Da’s niet goed. Na enig onderzoek kwam ik er achter dat dergelijke geluiden veroorzaakt worden door een versleten lagerbus in de achterwielophanging, een bus die door deze geluiden onder de Duitser de bijnaam “Quietschbuchse” heeft gekregen. Deze bus moest er dus nieuw in. Tijd voor een klusje op de oprit!
Wiel, remklauw en remschijf er af
Spul in de kruipolie
Natuurlijk zat die centrale bout goed vastgerot, maar met geweld kwam het dan toch los. Je zag gelijk dat die bus verrot is
Met de speciale trekker, gekocht voor deze reparatie, trek je de bus er uit
Die bus is echt totaal gaar
Dan de nieuwe bus er weer in plaatsen, met die zelfde trekker
En daarna alles weer netjes in elkaar zetten en door naar de andere kant…
Totaal 1,5 uur werk, resultaat een stille wielophanging én klaar voor de APK.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het vernieuwen van deze twee bussen leverde niet alleen een stille wielophanging op maar ook een veel strakker sturende auto. Heel blij mee want zo’n cabriolet is niet echt een heel “strak” rijdende auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Herkenbaar! Toen m’n BX duidelijk aan nieuwe adals toe was leek het wel of hij een meesturende achteras had.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En gaar als een echte adal, dat was ie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En vandaag naar de APK:
Natuurlijk probleemloos goedgekeurd en daarna nog even wat zaken gedaan die op de oprit niet zo makkelijk gaan.
Remvloeistof verversen bijvoorbeeld:
En de wieltjes opnieuw balanceren:
Ontspannen klussend het weekend in dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bijna op vakantie. Ook dit jaar staan er weer een kleine 3500 km te wachten, dus nog even de auto nalopen. Tijdens een uurtje lezen in het digitale werkplaatshandboek viel mijn oog op de volgende passage over de wijze waarop het ontstekingstijdstip beinvloed kan worden.
In mijn E200 met M111.940 motor zit een Siemens PMS motormanagementsysteem. Dat is een beetje vreemde eend in de bijt en werd maar kort gebruikt. Het systeem in natuurlijk geprogrammeerd, maar om op een eenvoudige manier de boel aan te passen voor gebruik in de diverse werelddelen is er voor de ontsteking gebruik gemaakt van een “gecodeerde stekker”, de abgleichkupplung. Dat ding is een soort plug die in de computer geklikt zit.
Nou las ik toevallig dat modellen voor Oostenrijk een aanpassing hebben:
En laat ik nou net vorig jaar een computer uit een Oostenrijkse sloopauto in mijn auto gemonteerd hebben
Dus ik ff kijken en ja hoor: coderingsstekker voor “austria”, dus ontsteking 3 graden verlaat. Dat motte we nie hebbe natuurlijk! d’r uit dat ding!
Wat moet er wel in?
En die had ik natuurlijk nog in een ouwe reservecompu zitten
Dus de ouwe, een type “0728” er uit
en de juiste “0628” er in. Klaar. Merkbaar? Ja: het ding trekt beter. Geen wonder, de ontsteking staat 3 graden vroeger nu.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste